Gå til innhold

– Dette er Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 7 kjører stort sett bedre enn windows XP. Så lenge du har passelig OK hardware mer enn 2gb ram eller oppover.

På enkelte områder er fortsatt windows XP kanskje et lite hakk bedre, men over-all er windows 7 en vinner helt klart. Tenk også på hvor lang tid windows XP var hovedsatsingen til MS. Skal vi kanskje se samme trend med windows 7?

 

Når det kommer til å sette Windows 7 i samme bås som Windows Vista vil jeg si det blir som å sette ei KU sammen med ei Løve.. Make no sense..

Endret av SLiks
Lenke til kommentar

Nja, Win 7 har sine problemer, blant annet når du har en applikasjonskrasj.

Det å feilsøke er ikke enkelt, når du får bare "Det har skjedd en feil og må avsluttes." flotte greier, jeg vil gjerne vite hvilken DLL fil eller lignende som har laget feilen så man kan finne en fiks.

Eksempel, enda ett MS produkt, FSX hvor krasj må feilsøkes.

 

Win 98 var super på dette feltet, mye info, men stabiliteten var ikke mye å skryte av.

XP er greit å feilsøke, mens Vista og Win 7 er det lotto om du får infoen eller ei.

I tilegg er det en funksjon som irriterer meg veldig mye, tydeligvis er det kodet inn en funksjon for å forhindre "klikke uhell" når du blar i mapper.

Denne fungerer mot sin hensikt, 90% av tilfellene slår denne inn og jeg havner på toppen av lista igjen.

Lenke til kommentar

CasterAnd For guds skyld les nå artikkelen, det er ikke forventet at den skal se anderledes ut. enda...

 

og windows 7 er bedre enn vista. men ikke mye.

 

32bits windows 7 ruler ganske bra over vista 32bit. vist du har hvertfall min 2gb ram.

 

 

men forskjellen på vista64bit og windows 7 64bit er minimal. jeg har brukt begge veldig leeenge. og det er ikke rare forskjellen der. vista64bit var milevis bedre enn vista32.

 

men problemet var jo att hver en pc på den tiden ble levert med vista 32bit selv om 90% av pcene støttet 64bit. og hadde 4gb ram. det var jo helt latterligt hvor mange pcer som ble levert med det 32bit galskapen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nja, Win 7 har sine problemer, blant annet når du har en applikasjonskrasj.

Det å feilsøke er ikke enkelt, når du får bare "Det har skjedd en feil og må avsluttes." flotte greier, jeg vil gjerne vite hvilken DLL fil eller lignende som har laget feilen så man kan finne en fiks.

Hvis det er selve programmet krasjen oppstår i, må du skylde på utviklerne av programmet dersom du ikke får skikkelige feilmeldinger. Ellers finner man mye info i Event Viewer i Windows...

Lenke til kommentar

Angående "en portabelt system";

 

"Funksjonen skal trolig være lik det vi allerede er kjent med fra Linux. Du laster en kopi av operativsystemet inn på en minnepinne, og starter maskinen rett fra denne – uten noe mer jobb."

 

Det er en vesentlig forskjell her - Linux har ikke begrensninger på antall maskiner du har lov å kjøre det på. Hvordan vil en slik portabel oppstart fungere i forhold til å sjekke lisensen din?

 

Dette høres jo unektelig ut som et interessant verktøy ved hardwareproblemer, men ikke dersom lisensen kommer i veien. På den andre siden så gir de jo ut gratis versjoner av XP og Windows 7 på virtual machines, så det kan være dette fungerer som det, full funksjonalitet i en begrenset tid.

Lenke til kommentar

Nja, Win 7 har sine problemer, blant annet når du har en applikasjonskrasj.

Det å feilsøke er ikke enkelt, når du får bare "Det har skjedd en feil og må avsluttes." flotte greier, jeg vil gjerne vite hvilken DLL fil eller lignende som har laget feilen så man kan finne en fiks.

Eksempel, enda ett MS produkt, FSX hvor krasj må feilsøkes.

 

Win 98 var super på dette feltet, mye info, men stabiliteten var ikke mye å skryte av.

XP er greit å feilsøke, mens Vista og Win 7 er det lotto om du får infoen eller ei.

I tilegg er det en funksjon som irriterer meg veldig mye, tydeligvis er det kodet inn en funksjon for å forhindre "klikke uhell" når du blar i mapper.

Denne fungerer mot sin hensikt, 90% av tilfellene slår denne inn og jeg havner på toppen av lista igjen.

Legg inn Visual Studio, så får du god debugging informasjon med disassembly av native og managed code.

At koden filer i en .dll fil betyr ikke at det er i .dll filen hvor programmet egentlig feiler. Det kan være, og er ofte følgefeiler.

 

Jeg aner ikke hva det er du mener med den siste delen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det bare meg som blir irritert når slike ting blir lekket? Selfølgelig, det er jo greit å få med seg hva Microsoft jobber med og hva de har forandret, men på den andre siden så syntes jeg det er forferdelig at mennesker skal trenge inn i arbeidet til Microsoft på et uferdig tidspunkt. Det er veldig lett å stå utenfor og peke finger på alt mulig og si at det er feil, eller er dårlig. Det er veldig lett å påpeke andres feil, med andre ord.

 

Når det er sagt så håper jeg personen som lekket dette blir tatt og får en passende straff. En lekkasje som dette kan gi store utslag i arbeidet som Microsoft har gjort, og det er forferdelig. Men når det er sagt, så liker jeg endringene Microsoft har tredd i kraft, og det jeg ser er en positiv utvikling i forhold til Windows 7. :) Selv om Windows 7 var fantastisk, i hvertfall i forhold til Windows Vista. :)

Lenke til kommentar

Det hadde vel vært bedre av Microsoft og heller spør brukerne direkte, eller lese på sine og andres diskusjonsforum om hva de kan finne på, enn å lekke det ut på den måten.

 

Lekkasjer er noe Microsoft må lære seg å leve med, og jeg synes ikke det er så forferdelig som Romis synes dette kan være.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hadde vel vært bedre av Microsoft og heller spør brukerne direkte, eller lese på sine og andres diskusjonsforum om hva de kan finne på, enn å lekke det ut på den måten.

 

Lekkasjer er noe Microsoft må lære seg å leve med, og jeg synes ikke det er så forferdelig som Romis synes dette kan være.

 

 

De gjør det, dem kontakter faktisk folk og lar dem prøve for så og gi tilbakemeldinger. Microsoft er svært opptatt av tilbakemeldinger, og setter stor pris på disse. Helt "vanlige" folk kan også bidra vi Microsoft Connect, (http:\\connect.microsoft.com), dog stort sett på et litt senere stadie i prosessen.

Lenke til kommentar

her var det mye negativitet allered før noen som skriver her i det hele tatt har prøvd det vil jeg tro :!:

Designet er vel det siste utviklerne stresser med, først tester de ut ny funkjonalitet og tilpasser systemet gjeldene hardware og drivere (så langt det lar seg gjøre)

Legger merke til at folk klager over at windows 7 er tregt og krasjer ofte. Jeg fatter ikke hvordan dere får det til, hjemme har jeg har en ca 1,5 år gammel asus middelmådig bærbar og har ikke hatt heng eller krasj så langt.

når det gjelder programvare som låser seg er det ofte programvaren som låser seg som er problemet. Jeg jobber daglig med autocad og vet at de fraråder enktelte typer skjermkort nettop pga av ustabilitet.Dessuten er det lurt å ikke sette igang alt for mye på en gang, selv om man så flott egentlig skal kunne kjøre flere programmer samtidig.

sorg for å sjekke hardware kompabilitet og ha nok internminne, så skal det ikke være store problemer.

For den som ønsker en feilfri dataverden så glem det, det vil alltid være feil og mangler på noe mennesker lager. hadde gud laget programvare, ja mulig det hadde vært greia :blush:

Lenke til kommentar
Dessuten er det lurt å ikke sette igang alt for mye på en gang, selv om man så flott egentlig skal kunne kjøre flere programmer samtidig.

 

At det er slik forsvarer ikke at det skal være slik eller skal forbli slik. Ett OS skal ha ryddighet nok til at det ikke lar dårlig kode skrulle til systemet, samt spise opp systemressurser som minne. OS som oppfører seg så dårlig fortjener dødsstøtet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...