Gå til innhold

Anmeldelse: Shift 2: Unleashed (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

NFS-serien blir aldri det samme som da det gikk an å style bilen din, kjøre fritt i gata, og kjøre mot politi.

 

Undergound 2, Most Wanted og Carbon er det som definerer NFS for min del.

Kommer aldri til å spille NFS igjen før det blir old school igjen.

 

Amen

 

eeh... Troll?

 

Old school NFS er iallefall ikke de spilla der :p

Når skal folk lære seg at dette blir basert på alder og hva man har vokst opp med?

Jeg er helt enig med WarLoch, er 88 "modell" og NFS spillene i barndommen min er fra Underground 1 å videre. At NFS først brukte "Hot Pursuit stilen" og at folk mener DET er den originale stilen KAN jeg forstå, men jeg mener fortsatt at folk skal få lov til å mene at Underground spillene er slik NFS mener de skal være hvis dette er spillene de prøvde først. Jeg spillte Hot Pursuit på data ett par ganger hos en kamerat, men hadde aldri spillene selv. Så for min del er NFS "Fast & The Furious" i bilspill :) Jeg har ingenting imot Hot Pursuit stilen (kjøpte det nyeste og koste meg med det). Men jeg ser virkelig fram til "Underground 3" hvis det kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NFS-serien blir aldri det samme som da det gikk an å style bilen din, kjøre fritt i gata, og kjøre mot politi.

 

Undergound 2, Most Wanted og Carbon er det som definerer NFS for min del.

Kommer aldri til å spille NFS igjen før det blir old school igjen.

 

Amen

For et fantastisk dumt innlegg. "Gangsta"-dritten som du beskriver her begynte først på 7. spill i NFS-serien. Snakk om å bomme fullstendig.

 

"Old-school" NFS har absolutt ingenting med neonlys og harrybiler å gjøre, uansett hva du skulle mene.

Lenke til kommentar

Mr. Froholt. Er det for mye forlangt at du skaffer deg ratt og pedaler før du setter i gang med å anmelde bilspill? Du får tak i et helt greit sett for PS3 på Expert for en tusenlapp...

Jeg finner det vanskelig å ta deg seriøst når du kun har brukt gamepad på spillet.

Prøvde først spillet med gamepad selv, og bare en liten dytt på styringa dreide ratten 90 grader. Helt håpløst!! Med ratt og pedaler derimot er spillet noe helt annet!! :)

Lenke til kommentar
Og hvordan de kan bruke ord og begreper som "realistisk" og "simulator" er for meg totalt uforståelig

Enig i det, men det er faktisk ikke spesielt langt unna GT og forza. Litt mer fokus på at det skal være "kult", men totalt sett ikke noe mindre realistisk enn de opplagte konkurrentene.

 

Hovedproblemet på pc er at det krever mye tullball før det virker (f.eks oppsett av G25 er helt på trynet ut av boksen), som vanlig i alle EA-titler... Ytelsen i eyefinity er ikke-eksisterende (1-2 fps) med mindre man kjører noen beta-drivere..

Lenke til kommentar

Mr. Froholt. Er det for mye forlangt at du skaffer deg ratt og pedaler før du setter i gang med å anmelde bilspill? Du får tak i et helt greit sett for PS3 på Expert for en tusenlapp...

Helt enig. Det blir litt feil å anmelde et bilspill og i det hele tatt snakke om sensitiv styring når man spiller med noe annet enn ratt og pedal.

Det er som å klage på upresis kontroll når man forsøker å runde Super Meatboy med en flightstick.

 

At NFS først brukte "Hot Pursuit stilen" og at folk mener DET er den originale stilen KAN jeg forstå

Det "folk mener" betyr nada. Det er fakta som teller, og faktumet er at den originale stilen er enkelt og greit den originale stilen. Og det var heller ikke "HP-stilen", nei.

Folk kan "mene" så mye de bare vil at den originale låten Stripped er av Rammstein eller Shiny Toy Guns men de tar feil: det er en cover av Depeche Mode.

 

For de som er ute etter den originale "NFS-ånden" anbefaler jeg dem å sjekke ut Test Drive Unlimited-serien. Det er eneste moderne bilserie som har noe til felles med de originale NFS. Av de moderne er nok Shift-spillene de minst dårlige men de har fortsatt absolutt ingenting med de originale NFS å gjøre.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Dette spillet er totalt elendig, ekstrem lag når du styrer, helt sykt irriterende. At du som anmelder klarer å påstå at dette er ganske så bra er meg en stor gåte. Du kan umulig like bilspil.

 

Gratulerer med den latterligste anmeldelsen på lenge!

 

Hvilken plattform spiller du på?

 

Det finnes diverse lagfixes for PC, og vi er selv fem stk som har spilt multiplayer på Xbox 360 de siste kveldene, uten at vi har hatt noen merkbare input-lag-problemer (det er definitivt en viss lag der, men det er langt fra noe problem - og det gjør at styringa blir mindre nervøs enn om stikka hadde hatt direkteinput). Det virker som det er veldig hipp-som-happ hvem som opplever voldsom inputlag og hvem som ikke gjør (utover ratt-bruk på PC - der finnes det patcher).

Lenke til kommentar

 

 

Er to prime eksempler på hvor elendig spillet er.

 

Selv prøvde jeg både på PS3 og PC, opplevde samme syke input lag'n både med ratt og med kontroller. Og disse såkalte lagfixene fungerer jo ikke 100%, samt at det er absolutt ikke opp til kjøperen å måtte fikse spillet. Nei skal du prøve det råder jeg deg til å anskaffe deg en "demo".

 

Og at du skryter av at kjørefølelsen er god men sitter å spiller med en kontroller er helt bissart, spesielt når du drar frem Forza og GT. Da disse bilspillene er helt klart lagt opp til at man skal bruke ratt og pedaler.

 

Nei, nestegang håper jeg at noen som har ratt og pedaler samt litt mer erfaring velger å anmelde spillet, mangler bare fulldekkende NFS Shift bannere over hele siden med den artikkelen der.

 

EDIT:

Om du ser det første klippet, der F1 2010 er med, så ser du hvordan det skal fungere.

 

Fant visst enda en video der man ser helt grusom lag, og det til tross for at han sier virtually no imput lag.

Endret av worthy
Lenke til kommentar

Bah, jeg kjøpte spillet. Kan si jeg angrer rimelig greit. Umulig å spille det med denne input laggen. Fysikken er også helt på trynet. Er jo fint mulig å bremse med halve bilen på veien og gresset uten at det utgjør stort. Da blir det heller kjedelig å spille spillet når man kan snorke seg igjennom det, blir alt for lett.

Lenke til kommentar

Bah, jeg kjøpte spillet. Kan si jeg angrer rimelig greit. Umulig å spille det med denne input laggen. Fysikken er også helt på trynet. Er jo fint mulig å bremse med halve bilen på veien og gresset uten at det utgjør stort. Da blir det heller kjedelig å spille spillet når man kan snorke seg igjennom det, blir alt for lett.

 

Kjapp deg til nærmeste GameStop før de får inn alt formange av spillet, så du kan hvertfall gjenvinne litt penger.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

null

Bare for å kverulere. Det har faktisk blitt "old School" nå... Det du vil ha er det som er i midten for å si det sånn;-) Underground 2 var tross alt nfs nr 13 vist man nummererer dem,hehehe.

 

Edit: Auda, dette var vist mildt sagt en gammel tråd. Er så trøtt at jeg knapt greier å holde øynene oppe, god natt

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...