Gå til innhold

Disse spillene ble for vanskelige


Anbefalte innlegg

Jeg husker et Turtles spill på NES. Det var et sted i spillet med et lite gap en skulle hoppe over. Problemet var bare at taket var så lavt at det var nesten plent umulig og jeg prøvde mange ganger før jeg klarte det. Dette ble ekstra frustrerende, siden jeg døde like etterpå og da var det bare å begynne på nytt igjen. Jeg tror AVGN har rantet om dette i en av videoene sine. Jeg synes også Space Station: Silicon Valley på N64 var ganske vanskelig, men etter mye spilling kom jeg faktisk ganske langt. Andre spill som er verdt å nevne er Alex Kidd og et motorsykkelspill jeg ikke husker navnet på der du skulle starte fra et sted og kjøre inn til en by under en viss tid. Løvenes Konge hadde jeg på den aller første dataen vår og jeg kom meg aldri forbi den første banen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Lion King til PC er det vel en viss sjanse for at det var den arkaiske DRM-en ("hva er ord x på side y? 8D") ikke sjekket ut. Feil ord eller ingen ord reduserer spillet til en demo, hvor et gitt punkt på det første brettet er klin umulig å komme forbi.

 

Det er ikke egentlig så vanskelig, liksom. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Teenage Mutant Ninja Turtles til NES var så frustrerende til tider at det ikke var gøy å spille engang med de ulike vanskelige utfordringene

 

Haha kom akkurat for å skrive om dette. La inn latterlig mange timer her, kom ikke lenger enn såvidt inn i technodromen.

 

Haha, dette er tidenes vanskeligste spill. Siste brett er komplett umulig. Morsomt at det faktisk er to andre som har dette obskure spillet som nummer en, selv om det vel var litt populært den gangen.

Lenke til kommentar

Jeg husker et Turtles spill på NES. Det var et sted i spillet med et lite gap en skulle hoppe over. Problemet var bare at taket var så lavt at det var nesten plent umulig og jeg prøvde mange ganger før jeg klarte det. Dette ble ekstra frustrerende, siden jeg døde like etterpå og da var det bare å begynne på nytt igjen. Jeg tror AVGN har rantet om dette i en av videoene sine.

 

Han nevnte også at man kan gå rett over sprekken...dog kan man spørre seg hvorfor de hadde hullet der til å begynne med. Uansett synes jeg Turtles 1 til NES er av den typen spill som er vanskelig fordi det er dårlig laget, toeren derimot er både godt laget og utfordrende.

Lenke til kommentar

Med Lion King til PC er det vel en viss sjanse for at det var den arkaiske DRM-en ("hva er ord x på side y? 8D") ikke sjekket ut. Feil ord eller ingen ord reduserer spillet til en demo, hvor et gitt punkt på det første brettet er klin umulig å komme forbi.

 

Det er ikke egentlig så vanskelig, liksom. :p

 

På den PC'n hadde vi ikke Windows 95 som OS en gang, så jeg aner ikke. Vanskelig var det nå uansett.

Jeg husker et Turtles spill på NES. Det var et sted i spillet med et lite gap en skulle hoppe over. Problemet var bare at taket var så lavt at det var nesten plent umulig og jeg prøvde mange ganger før jeg klarte det. Dette ble ekstra frustrerende, siden jeg døde like etterpå og da var det bare å begynne på nytt igjen. Jeg tror AVGN har rantet om dette i en av videoene sine.

 

Han nevnte også at man kan gå rett over sprekken...dog kan man spørre seg hvorfor de hadde hullet der til å begynne med. Uansett synes jeg Turtles 1 til NES er av den typen spill som er vanskelig fordi det er dårlig laget, toeren derimot er både godt laget og utfordrende.

Jeg så den bare en gang, så det husker jeg ikke at han sa. Lurer på hvordan jeg hadde greid det i dag?

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville svart Ninja Gaiden/Shadow Warrior til NES. Ikke fordi selve spillet er så ekstremt vanskelig, de fleste brettene og alle bossene underveiser enkle, men fordi sistebossen er så ufattelig kjip. Når du endelig kommer frem til han så aner du ikke hva du skal gjøre, og dauer som oftest rimelig fort. Uansett hvor mange liv du har så får du imidlertid ikke flere forsøk - man blir sendt tilbake tre brett, og siden dette er de tre vanskeligste brettene i spillet så går det gjerne en god halvtime før man får forsøke igjen. Andre gangen klarer man kanskje bossen - bare for å se at det bare er den første formen og at den andre formen sender ut målsøkende ildkuler som det er omtrent umulig å unngå. Igjen dør man og blir sendt tilbake. En halvtime senere får man prøve igjen, og man opplever til sin overraskelse at spillet lar deg slippe å prøve deg mot den første delen av sluttbossen nå som du allerede har klart den - kostnaden for dette er imidlertid at man ikke får ladet opp energien sin før bossen - noe som gjør denne andre formen med de målsøkende ildkulene omtrent helt umulig. Når du så dør igjen, og sendes tilbake tre brett slenger du kontrolleren i gulvet og skrur av nes-en - bare for å gå til verket på nytt igjen noen måneder senere med friskt mot. Dette spillet fra 1991 har jeg enda ikke klart grunnet nevnte sekvens (om man ser bort ifra en runde på emulator der jeg lagret like før sistebossen), og det skal legges til at jeg da ikke engang er kommet frem til siste fase av sluttbossen. Vanskelig, rett og slett!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Spill var vel kanskje litt vanskeligere i gamle dager enn de er idag.

Men av nyere spill, må jeg innrømme at Far Cry medførte mye hodebry og irritasjon mot slutten. Utrolig koselig og behagelig begynnelse og midt, men etter den helikopterstyrten tok det helt av. Lite ammo, mange slemminger, og enda litt flere slemminger rundt neste tre... slemt. Og vanskelig

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk en real sentimentaltripp når jeg så Top Gun, og jeg husker ikke bare landingen som kludrete - jeg husker også med gru de gangene jeg måtte tanke flyet i lufta. Eller, jeg tror jeg husker det med gru. Ble litt usikker nå.

 

Aha! Så det var Top Gun man tanket i? Husker jeg har lett i snart 15 år etter det ene flyspillet på NES, hvor man kunne fylle bensin i lufta. (Jeg har ikke lett konstant og veldig hardt - men likefullt) Jeg husker uansett at jeg pleide å få det til, som 5-6 åring, helt frem til man skulle tanke - da ble det game over.

 

Ellers så har jeg aldri, og da mener jeg aldri runnet ett eneste mario-adventure spill. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...