Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed: Brotherhood (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin oppsummering av PC-versjonen av spillet, men det er noen småting jeg lurer på.

 

1. Hvordan er det å kontrollere Eizo nå? I Assassin's Creed II tok det en stund før man lærte seg

kontrollmekanismen pga. helt merkelige symbol som ble brukt for å illustrere hva man skulle

trykke for å gjøre det ene eller det andre. I stedet for å vise hvilken knapp på tastaturet man

skulle trykke, som jo er normal praksis, dukket det i stedet opp instrukser om hvilket symbol

man skulle bruke/aktivere for å gjøre diverse bevegelser. For å finne ut hvilken knapp nevnte

symbol tilsvarte på tastaturet, måtte man trykke esc, og sjekke kontrolloppsettet i menyen.

Veldig slitsomt! Jeg lurer med andre ord på om det har blitt bedre nå, og mer brukervennlig?

 

2. Må man fortsatt logge seg på Ubisofts server (?) for å kunne spille single player?

Lenke til kommentar

Fin oppsummering av PC-versjonen av spillet, men det er noen småting jeg lurer på.

 

1. Hvordan er det å kontrollere Eizo nå? I Assassin's Creed II tok det en stund før man lærte seg

kontrollmekanismen pga. helt merkelige symbol som ble brukt for å illustrere hva man skulle

trykke for å gjøre det ene eller det andre. I stedet for å vise hvilken knapp på tastaturet man

skulle trykke, som jo er normal praksis, dukket det i stedet opp instrukser om hvilket symbol

man skulle bruke/aktivere for å gjøre diverse bevegelser. For å finne ut hvilken knapp nevnte

symbol tilsvarte på tastaturet, måtte man trykke esc, og sjekke kontrolloppsettet i menyen.

Veldig slitsomt! Jeg lurer med andre ord på om det har blitt bedre nå, og mer brukervennlig?

 

2. Må man fortsatt logge seg på Ubisofts server (?) for å kunne spille single player?

 

1. I HUD'en står det veldig godt forklart hvilke knapper som gjør hva. De bruker museknappene i veldig stor grad, og selv om det tar litt tid å lære seg systemet utenatt så opplevde jeg aldri at jeg måtte sjekke kontrolloppsettet.

 

2. Opplevde aldri at ubisoftserveren var utilgjengelig, selv om uPlay var nede ganske ofte. Har dermed ikke fått testet hvorvidt dette er nødvendig. Kanskje noen andre på forumet vet det?

Lenke til kommentar

Fin oppsummering av PC-versjonen av spillet, men det er noen småting jeg lurer på.

 

1. Hvordan er det å kontrollere Eizo nå? I Assassin's Creed II tok det en stund før man lærte seg

kontrollmekanismen pga. helt merkelige symbol som ble brukt for å illustrere hva man skulle

trykke for å gjøre det ene eller det andre. I stedet for å vise hvilken knapp på tastaturet man

skulle trykke, som jo er normal praksis, dukket det i stedet opp instrukser om hvilket symbol

man skulle bruke/aktivere for å gjøre diverse bevegelser. For å finne ut hvilken knapp nevnte

symbol tilsvarte på tastaturet, måtte man trykke esc, og sjekke kontrolloppsettet i menyen.

Veldig slitsomt! Jeg lurer med andre ord på om det har blitt bedre nå, og mer brukervennlig?

 

2. Må man fortsatt logge seg på Ubisofts server (?) for å kunne spille single player?

 

1. I HUD'en står det veldig godt forklart hvilke knapper som gjør hva. De bruker museknappene i veldig stor grad, og selv om det tar litt tid å lære seg systemet utenatt så opplevde jeg aldri at jeg måtte sjekke kontrolloppsettet.

 

2. Opplevde aldri at ubisoftserveren var utilgjengelig, selv om uPlay var nede ganske ofte. Har dermed ikke fått testet hvorvidt dette er nødvendig. Kanskje noen andre på forumet vet det?

 

Du trenger ikkje lenger være innlogget eller online for å spille spillet. Ubisoft har myknet på DRMen som nå kun krever at du er online første gang du starter/aktiverer spillet. Det er det eg har lest hvertfall har ikkje testet det sjøl enda, da eg ikkje har skaffet spillet.

Lenke til kommentar

Anmeldelsen reflekterer det samme som jeg følte når jeg spilte spillet. Spillet er fantastisk for en som digger serien opp til nå, og det er nok nyskapende elementer til at det blir hakket mer spennende å sitte der time etter time. At det ikke blir en 10'er skjønner jeg egentlig veldig godt. Og jeg har tenkt en del på det. For selv om jeg sitter og storkoser meg med spillet og ikke finner noen feil så vet jeg ikke helt om 10'ern er fortjent. Og multiplayeren var utrolig spennende! Håper det ikke dør ut etter en viss tid, men lever et velfortjent og godt liv.

 

Er det noen som vet hvordan jeg får tilgang til DLC når jeg har kjøpt fra Steam? Finner ikke på de mest logiske steder.

Lenke til kommentar

Singleplayeren av Assassins Creed 2 og Brotherhood mener jeg er en av de beste singleplayer historiene og gameplay som finnes og har vært.

Byene er så artistisk detaljerte at jeg fråder om munnen hehe. Musikken til Jesper Kyd er kritikerrost også.

 

Eneste jeg har å utsette på brotherhood er multiplayeren, den er dødsartig men matchmaking systemet er jævlig. Det tar lang tid å finne kamper som regel.

Men kommer du deg inn så er det sinnsykt artig. Har 22 timer spilt i Multiplayer >_< (PC)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er nok OT, men det er meg :)

 

Akkurat det synes jeg også.

 

Har nå ryddet opp i store mengder trolling og, ikke minst, off-topic (samt innlegg som, om enn fornuftige, svarte til dette). Noe av det som ble sagt kunne bli tatt opp i en egen tråd, annet hørte ikke hjemme på forumet. Fint om dere holder dere til trådens emne og forumets retningslinjer heretter. Med dette mener jeg forøvrig ikke at det er galt å være kritisk til spillet som anmeldelsen omhandler, men gjør det i så fall på en saklig måte.

 

Beklager forøvrig at dette ikke ble tatt hånd om tidligere.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Trodde poenget med serien var å gjenleve Desmond's forfedres minner fra forskjellige tidsepoker...syntes det er på tide de finner en annen tidsepoke å leke oss i. Brotherhood er mer eller mindre en add-on til AC 2. Samme mekanismer, samme elementer...eneste som er nytt er noe våpen og de forbanna irriterende Borgia tårna som er rundt omkring. Bortsett fra det er det mer restureringsoppdrag, dog nå for hele Roma. Flagg og fjær er det også videre. Likte AC 2 veldig godt, men ble kraftig skuffet over Brotherhood. Lite nyskapende gameplay og føles, som nevnt over, bare som en DLC pakke.

 

Gi oss AC innenfor en ny tidslinje, med noe/litt nytt gameplay, og jeg er med igjen.

 

7/10 for min del. (Og NEI, et spill skal kunne stå opp på Singleplayer delen, så jeg tar aldri med Multiplayer når jeg skal kjøpe/spille diverse spill)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er nok OT, men det er meg :)

 

Noen som vet om det kommer en demo til PC? Hadde vært greit å sett om PC-en drar det nogenlunde før kjøp...

Klarte ikke å finne noe om det hos Ubisoft.

 

AC-serien har aldri kommet som demo såvidt jeg husker. Så det gjør nok ikke det nå heller. Men kjøp spillet! Om du liker fiction blandet med virkelighet er det perfekt. Når dette puttes inn i en pakke som AC er det helt fantastisk. Lærer noe gjør man også om man gidder å lese det som står.

Lenke til kommentar
Trodde poenget med serien var å gjenleve Desmond's forfedres minner fra forskjellige tidsepoker...syntes det er på tide de finner en annen tidsepoke å leke oss i. Brotherhood er mer eller mindre en add-on til AC 2. Samme mekanismer, samme elementer...eneste som er nytt er noe våpen og de forbanna irriterende Borgia tårna som er rundt omkring. Bortsett fra det er det mer restureringsoppdrag, dog nå for hele Roma. Flagg og fjær er det også videre. Likte AC 2 veldig godt, men ble kraftig skuffet over Brotherhood. Lite nyskapende gameplay og føles, som nevnt over, bare som en DLC pakke.

 

Nå er det liten tvil om at AC:B er et resultat av at man hadde en masse materiale til AC2 som man ikke fikk brukt (som Roma) og det er tross alt bra vi fikk se det. AC:B er allikevel så stort at det ville blitt litt av en DLC-pakke...

 

Jeg synes spillet hopper litt vel brått mellom å være lekende lett - dvs. alt som involverer kamp - til å være frustrerende vanskelig - dvs. alt som involverer sniking. Jeg forstod heller ikke hvorfor man valgte å gjøre utføringen av oppdragene så utrolig spesifikk; i et sandkasse-spill som AC er da noe av poenget frihet? Det er langt mer interessant hvis man ikke blir gitt en lineær linje man må følge for å nå målene sine, og i stedet bare får et oppdrag - f.eks. en fyr man skal snikmorde - og må bruke sin egen kreativitet til å velge blant ørten forskjellige tilnærminger og prøve seg frem til hvilken som er best. For meg ble det altfor mye "gå til gatehjørne A, klatre opp til tak B, følg målet til høystakk X, stikk ham ned utenfor kirken med angrep type Y før han når trappetrinn nr. 3". Jeg får en mistanke om at Ubisoft malte seg inn i et hjørne ved å gjøre kampene så lette og dermed så seg nødt til å øke utfordringen på andre måter, og en enkel måte å gjøre det på var å ha en masse små, spesifikke checkpoints som krever flere forsøk å nå. Dessverre er ikke det spesielt stimulerende gameplay, etter min mening.

Lenke til kommentar

Muligheter, frihet og et minimum av påkrevd tankevirksomheter er ikke "welcoming", vet du. Jeg likte Brotherhood, men jeg synes AC2 var bedre til å balansere frihet med fortelling. Enkelte steder i ACB kunne man komme seg gjennom med enkel prøving og feiling, fordi det var noen helt binære valg der alternativ #1 førte til desync og #2 var riktig - hver gang.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det kommer en demo til PC? Hadde vært greit å sett om PC-en drar det nogenlunde før kjøp...

Klarte ikke å finne noe om det hos Ubisoft.

 

AC-serien har aldri kommet som demo såvidt jeg husker. Så det gjør nok ikke det nå heller. Men kjøp spillet! Om du liker fiction blandet med virkelighet er det perfekt. Når dette puttes inn i en pakke som AC er det helt fantastisk. Lærer noe gjør man også om man gidder å lese det som står.

 

Klar over at det er et fabelaktig spill, har det til konsoll :)

Jeg kunne tenkt meg å prøvd det på burken før jeg går til innkjøp, men går det ikke så går det ikke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...