Gå til innhold

Spillmanualer du husker


Gjest Slettet+8791234978

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+8791234978

Lett inspirert av EAs eutenasi av spillmanualene - og som en erkjennelse av at jeg holder på å bli en gammel, gretten gubbe:

 

Hvilke spillmanualer husker du med hug? Har noen satt varige gode minner - eller motsatt: Er det noen som har fylt deg med bitterhet og sinne?

 

På den positive sida står manualen til x-wing i en særstilling for meg. Ikke det, den sa ikke noe om hvordan spillet skulle spilles - men satte en virkelig god stemning for spillinga og ble faktisk bokstavelig talt lest i filler.

 

Mer på "vondt-minne"-sida er flysimulatormanualer fra nittitallet. Stort sett nitti sider teknobabbel som man måtte lese for å ha sjanse til å spille spillet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett inspirert av EAs eutenasi av spillmanualene - og som en erkjennelse av at jeg holder på å bli en gammel, gretten gubbe:

 

Hvilke spillmanualer husker du med hug? Har noen satt varige gode minner - eller motsatt: Er det noen som har fylt deg med bitterhet og sinne?

 

På den positive sida står manualen til x-wing i en særstilling for meg. Ikke det, den sa ikke noe om hvordan spillet skulle spilles - men satte en virkelig god stemning for spillinga og ble faktisk bokstavelig talt lest i filler.

 

Mer på "vondt-minne"-sida er flysimulatormanualer fra nittitallet. Stort sett nitti sider teknobabbel som man måtte lese for å ha sjanse til å spille spillet :(

Fallout 2 manualen , den lukta ekstra godt husker jeg - å herremin for en lukt. Lukta på den lenge da jeg fikk spillet , og dagen etter.

Lenke til kommentar

Må bli manualen til det originale World of Warcraft for meg. Er vel en blanding over at den er tykk og av god kvalitet, alle minnene jeg har fra WoW og det at jeg ønsket meg spillet i et helt år før foreldrene ga meg det i julegave. Var en overlykkelig liten tass når jeg åpnet coveret og luktet meg gjennom manualen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror nok Civ 2, Diablo 2 og Age of Empires 2 er de som sitter mest i meg.

Civ 2 pga den store blokka av en manual

Diablo 2 fordi den lå på biblioteket og brukte å kikke litt i den mellom øktene

AoE 2 fordi det er også en av de få manualene jeg har tilgjengelig

 

Ellers bruker jeg bare å legge de vanlige flismanualene i coveret og der blir de til coveret og alt er forsvunnet

Lenke til kommentar

Microprose sine spillmanualer var i særklasse. Spesielt simulatorspillene deres, Gunship og F-19 Stealth Fighter hadde massevis av teknisk informasjon, taktikk og forskjellige manøvrer man kunne utføre. Generelt over 150 sider med manual i hvert spill, og det var mye god lesning. :)

 

Har fortsatt Gunship fra 1986 liggende i hyllen i originalinnpakning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...