Gå til innhold

"Nerdrage" : Hva får deg til å se rødt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en blodfersk en, fra tidligere i kveld:

 

Lede et bastion of twilight guildrun på WoW, og finne ut at guildmastern min gikk bak ryggen min og fortalte folk hva de skulle gjøre, gjerne det stikk motsatte av planen. Resulterte i to helt bortkasta timer på Halfus hvor vi hadde 4 healere istedet for 2/2.5. Kan si jeg ble en smule provosert når jeg så hva som hadde skjedd når jeg gikk gjennom litt logger etter raidet. ^^

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere i en liknende tråd så pleier jeg og rope "datasinna" klaske meg selv i låret og prøve på ny. Nå i det siste er det Starcraft som har fått unngjelde, nærmere bestemt custom games, DotA. Der er det så mange leavers at det får blodet til å bruse.

 

Tidligere ble jeg ganske så zinna av CoD og BFBC2 når jeg gang på gang ble plukket ned av snikskyttere. Det fikk låret unngjelde og jeg har ofte hatt ett ømt lår i noen dager etterpå :whistle:

 

DATASINNA!!!!!

Lenke til kommentar

Lærte leksa min en gang i mine ygnre dager. Var vel rundt 12-13 år og spilte et eller annet fotballspill.

Om det var PES eller FIFA husker jeg ikke, men uansett så var det en veldig jevn kamp i Master League,(Ok det var PES) hvor jeg hadde et nokså dårlig lag uten noen innkjøpte spillere. Slet så og i hver kamp å måtte virkelig kjempe for poengene. Kort fortalt, tapte akkurat på tampen å fikk et nerdrage uten like.

 

Litt flaut å si det, men det endte med at jeg tok spillet ut av psx`n og knakk det i to.

Deilig i et sekund, deretter gikk det opp for meg hva jeg hadde gjort og ble sint på meg selv :whistle:

 

Etter dette har jeg holdt meg i ro. Bortsett fra online matches i Fifa 09 hvor man i 8/10 ganger møter folk med superraske spisser som utnytter gjennombruddsball mekanismen, samt Bad Company 2 hvor man gjerne møter på folk som ikke forstår konseptet "teamwork" og "ta flagg".

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Må si at når jeg dør i situasjoner hvor jeg mener at jeg ikke burde ha dødd. Mount & Blade: Warband er en jævel på dette.

Blitt et par situasjoner hvor jeg dør og instant alt-f4.. Gjerne tullinger som klarer å kutte meg i nærkamp mens jeg bare treffer dårlig med et potensielt bedre våpen i situasjonen.

Og vegger er noe møkk.

Lenke til kommentar

En ting er at cirka 90% av tiden jeg spiller FIFA, både 10 og 11 så føles det som spillet selv motarbeider meg, uansett om jeg spiller online eller mot computer. Ikke nok med at jeg har en motstander å holde stand mot, men sannelig skal ikke alt som skjer innad i mitt eget lag feile samme hvilken knapp jeg rører på spaken. Det jeg opplever er vel noe de fleste rett og slett ville kalt uflaks. Skulle sagt meg enig i det hadde det ikke vært for at det er HELE TIDEN.

Hviler vel en "uflaks-forbannelse" over meg :p

 

Så sent som 10minutter siden spilte jeg Fifa online sannelig ble ikke hele seansen avbrutt med noen høylytte gloser :D

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Jeg er veldig rolig av meg og blir sjelden sint, men noen ting irriterer meg mer enn noe annet jeg har kunnskap til.

 

Innenfor FPS blir jeg uhyre sint av at én spesiell person om og om igjen tar meg ut, det har da ikke noe med hvor bra og dårlig det går sånn generelt. Jeg kan godt være den som "leder" på serveren og likevel få skikkelig "nerdrage", men da må det være han ene fyren som alltid tar meg ut når jeg febrilsk prøver å ta han ut. Jeg får gjerne med meg mange av hans allierte, men akkurat han står igjen av alle de som jeg tok ut.

 

Dette gjelder da spesielt Team Fortress 2. Men jeg har aldri ødelagt noe eller slått på noe på grunn av at jeg blir sint, det hele ender opp som en diger hellstorm inni meg selv. Det trenger liksom ikke gå utover noen andre/noe annet. Jeg tør påstå at jeg kan kontrollere sinnet veldig godt, og det er det jeg mener med at jeg er veldig rolig av meg.

Lenke til kommentar

En ting jeg hater er at hvis jeg leder og har gjort det lenge, før nesten på slutten og jeg er i ferd med å vinne alt, så blir jeg bombardert med et spesialangrep eller lignende som gjør at jeg taper så det synger. I Mario Kart f.eks. 50 meter fra mål blir du bombardert med røde skall, lyn og til slutt et blått skall og alle kjører forbi. Hurra sisteplass!

Lenke til kommentar

Det er tannmerker i venstre stikka på den eine 360-kontrolleren min, det stammar frå ei usedvanleg frustrerande runde i BC2.

Bryr meg ikkje så masse om stats lenger, så det blir veldig lite ragequitting samanlikna med tidlegare... Er nesten rolig og avbalansert, heh.

Om teamet er usedvanlig dårlig bruker eg heller tida til å spamme smoke på en og en sniper i squadden, enten til han forlater spelet eller har flytta seg langt nok fram til å duge som spawnpoint.

Lenke til kommentar

En ting jeg hater er at hvis jeg leder og har gjort det lenge, før nesten på slutten og jeg er i ferd med å vinne alt, så blir jeg bombardert med et spesialangrep eller lignende som gjør at jeg taper så det synger. I Mario Kart f.eks. 50 meter fra mål blir du bombardert med røde skall, lyn og til slutt et blått skall og alle kjører forbi. Hurra sisteplass!

 

Det er det dumme med Mario Kart ja. Hele spillet handler egentlig bare om flaks, ikke ferdigheter. Er vel derfor det er så tilgjengelig også. Skulle dog ha sett at de sluttet med de blå skallene. De er rett og slett kjipe.

 

En ting som irriterer meg er når bilspill benytter seg av gummistrikk mekanikken. Jeg kan kjøre så prikkfritt som det er mulig å kjøre, men en liten feil like før slutt kan likevel bli skjebnesvangert. Siden motstanderne da har holdt følge er det stor sannsynlighet for at de da passerer deg. Jeg vil heller bli belønnet for å kjøre bra og straffet for å krasje, det blir du ikke med gummistrikk mekanikk.

Lenke til kommentar

Kunne skrevet en bok om alt som får meg til å rage, men for å komme med noen eksempler:

+1

 

Først og fremst inkompetente lagkamerater. Nesten at eg begynner å grine av hvor dum de er.

+1

SPESIELT i spill hvor lagarbeid er essensielt, slik som i Bad Company 2's "Rush"-modus. Ender ALT for ofte opp med at lagkameratene ser seg lei av negativ K/D-ratio, så setter de seg i en busk med ei sniper rifle og venter på å få seg ett og annet kill, selv om at det er de som skal angripe. Har ikke noe å si om de taper. Bare K/D-ratio som er viktig. K/D-ratio kommer over mor, hus og jobb.

 

 

På en god andreplass kommer spill som er ubalansert (les: MW2) og selvfølgelig det og dø sånn generelt.

OH LORD. Jævla piss-spill. Seriøst, HVEM i huleste helvete bestemte at det var en GOD idé å legge til MARTYRDOM og LAST STAND i et skytespill? VÆR SÅ SNILL Å SI MEG. Jeg skal rive av skallen til vedkommede.

 

Skal ikke mye til for at jeg blir sint, men lar det heldigvis ikke gå utover skjerm/mus/tastatur.

Samme her, men det går desverre litt utover kompisa på VT. Ikke deres feil at jeg blir sint, men NOEN må jeg da ventilere til. Det heter jo... øh... VENTrilo? :whistle:

 

 

Generelt sett, for min del så handler det mest om at når ting BURDE fungere fint, men uten noen forklaring i det hele tatt, så funker det ikke. Det kan være at jeg plutselig ikke treffer en dritt i et spill jeg er MER enn over par i til vanlig, patetiske hitboxes og rekyl (slik som i BC2, hvor man på magisk vis bommer totalt om man skyter en fyr med MG fra point blank range) lagg-problemer, osv.

 

Og som nevnt, når laget ikke gjør en møkk. Merker det ofte i spill hvor jeg ligger på toppen av lista - ikke fordi jeg er så usedvanlig god, men fordi jeg er den eneste som faktisk gjør det jeg skal gjøre.

Spill som baserer seg på teamwork er fantastiske i seg selv, men blir i 99% av tilfellene totalt ødelagt av UBRUKELIGE unger som tror de er en slags one-man army.

 

Campere. Nade-spammere, "last-standere", ubrukelige folk, alt for gode folk (på det andre laget), cheatere, glitchere, teamkillere, assholes.... Nnnnghhh...

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Rage'a mang en gang over både landing og tanking på topgun til NES i mine childhood years, eller sen reaksjonstid=horrible hopp i prince of percia rett inn i digre pigger eller 2veis giljotiner slik at en får fysisk vondt der en sitter på en kjøkkenstol bare 8-år gammel foran en 14" skjerm som ligger oppå kjøleskapet, må til slutt legge fra seg spillet og krype i forsterstilling for å komme seg, etterfulgt av mange dype mareritt.

 

Nå for tiden er det mer lag i COD Black Ops til ps3, løper RUNDT et hjørn for så å bli skutt i ryggen, slippe kontrollen og så si: HÆ? HÆ? HÆ? Etterfulgt av diverse gloser, gidder ikke å spille dette ** spillet. 5min pause, rinse and repeat.

 

argrgrgrgrrgrgrgrrrgrrgr.

Lenke til kommentar

BUGS!! Får meg til å se rødt. I Fallout: New Vegas var det plenty av dem. VATS hang seg stadig opp og ved et tilfelle jeg ble sittende fast i bakken og kom ikke av flekken. I går datt jeg gjennom golvet i en heis i Dead Space 2.

 

Dragon Age 2. Gikk inn i en dungeon, banket bossen, glemte å ta med et bilde for å starte en sidequest når jeg gikk ut og fikk ikke lov til å gå tilbake. Reloada, spilte en halvtime om igjen før jeg kom til dungeonen, tok med meg bildet, banket bossen og spillet kræsja. :rolleyes:

Lenke til kommentar

Atter en gang Fifa :p

 

Spilte en kamp online i dag hvor jeg opplevde at når jeg nettopp hadde vunnet tilbake ballen så blir jeg løpt ned av min egen medspiller så ballen spretter rett tilbake i føttene på motstanderns spiss som er på gjennombruddsløp. Sånt skjer kan man jo si..

Men når dette skjedde minst 10ganger i løpet av en kamp som totalt varer i 12minutter må jeg innrømme at jeg følte det steg røykdotter ut fra ørene mine...

Endret av Terjee
Lenke til kommentar

Online spiller jeg for det meste Team Fortress 2, og der er man til tider veldig avhengig av lagspill. Jeg er i utgangspunktet veldig for at man skal få lov å være nybegynner, uheldig og til og med en uheldig nybegynner, men når man oppfører seg om en komplett idiot gang på gang får jeg vondt i ræva. Folk som ikke følger laget, folk som ikke bryr seg om spillet og egoister er til å bli sprø av.

En annen ting er gode snipere som gang på gang på gang plukker meg ned, særlig i områder hvor jeg ikke har noe god mulighet til å forsvare meg eller komme meg unna.

 

I enspillerspill er det som regel dårlig design som irriterer meg, for eksempel den usedvanlig treige filledukke-motoren i Red Dead Redemption som bruker år og dag på å bli ferdig med å falle før karakteren kan løfte seg opp på bena igjen. Generelt ting som får meg til å stresse fordi det går alt for sakte gjør meg gal.

Lenke til kommentar

Dragon Age 2 igjen. Banket en drøss fiender uten å anstrenge meg og regnet ikke med å få noe problem. Men helt plutselig ble jeg truffet av et lyn, og hele gjengen døde før jeg rakk å reagere. Med andre ord hater jeg at fiendetrollmenn jeg ikke så får Critical Hits, og spesielt når de angriper hele laget på en gang. :p (på den annen side visst jeg hvor han var andre gang, så la oss si han ikke var like sterk da...) :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...