Gå til innhold

Heroes 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar man musepekeren over en enhet i kamp ser man hvilken "Speed" enheten har, dette tilsvarer hvor mange heksagoner en enhet kan bevege seg fremover per turn. De raskeste enhetene begynner alltid kampene først, som er en kjapp indikasjon på hvilke enheter som er raske i spillet.

 

Enheter får +1 bonus til speed (og attack og defence) om kampen foregår på sitt "naturlige" område, f.eks snø i kampsone for Tower-fortet.

 

En annen ting som er greit å vite er at den enheten til en hero med laveste speed bestemmer hvor mange steg heroen kan ta per dag når man er utenfor kamp (går mellom borger for eksempel). Derfor bør man tenke seg litt om før man bestemmer seg for å ha zombier på den beste heroen, siden disse og entene (gående trær) er blant de treigeste enhetene i spillet. Å levle pathfinding hjelper selvsagt, men for maks utnyttelse bør den "treigeste" enheten på laget være relativt kjapp.

Endret av freeman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En annen ting som er greit å vite er at den enheten til en hero med laveste speed bestemmer hvor mange steg heroen kan ta per dag når man er utenfor kamp (går mellom borger for eksempel). Derfor bør man tenke seg litt om før man bestemmer seg for å ha zombier på den beste heroen, siden disse og entene (gående trær) er blant de treigeste enhetene i spillet. Å levle pathfinding hjelper selvsagt, men for maks utnyttelse bør den "treigeste" enheten på laget være relativt kjapp.

 

Sikker på at det stemmer?

 

Mener det var en feature i Heroes IV (4) og eksisterte ikke i Heroes 3.

Lenke til kommentar

Det er korrekt. Den tregeste enheten bestemmer hvor langt du kan reise. Det er lurt å ta de tregeste enhetene ut av gruppen før man trykker end turn. Så kan du ta dem med med full speed neste dag . Dette krever naturlig nok at du har en transport helt med deg eller et annet passende sted å parkere enheter. Visste ikke at terreng bonus hjelper på kampbrettet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette med at troppene dine påvirket hvor langt du kunne reise på kartet, gjalt som Robinvi sier, i Heroes IV, og ikke i 3'eren. Der er det Pathfinding og Logistics som avgjør hvor langt du klarer gå på verdenskartet. Meg bekjent hadde troppe-hastigheten ingen inflytelse på dette i Heroes III, og heller ikke i Heroes V.

 

Om den som svarte først her har rett, så hadde det vært spennede om det kunne dokumenteres, har nemlig aldri hørt om dette.

Endret av Puzzlefuzz
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt Heroes 3, men ganske sikker på at freeman har rett. I tillegg tror jeg at hvis man går langt med en helt, og så flytter over troppene til en annen helt, så minsker lengden den andre helten kan bevege på seg, fordi troppene er slitne.

 

Hadde nylig en oppfriskning med Heroes 3, og kan bekrefte at Freeman har rett. Troppene har en innvirkning på hvor langt helten kan gå, sammen med terreng og skillsene Logistics og Pathfinding.

Lenke til kommentar

Dette med at troppene dine påvirket hvor langt du kunne reise på kartet, gjalt som Robinvi sier, i Heroes IV, og ikke i 3'eren. Der er det Pathfinding og Logistics som avgjør hvor langt du klarer gå på verdenskartet. Meg bekjent hadde troppe-hastigheten ingen inflytelse på dette i Heroes III, og heller ikke i Heroes V.

 

Om den som svarte først her har rett, så hadde det vært spennede om det kunne dokumenteres, har nemlig aldri hørt om dette.

Jeg spiller Heroes3 jevnlig og kan spillet meget meget bra. Og da føler jeg ikke at jeg skryter i det hele tatt. Når du sier at du "aldri har hørt om dette" betyr jo det at du ikke spiller H3 og har vel heller aldri gjort noe mer enn å prøve det litt fordi dette er helt grunnleggende kunnskap for utvikling av helter og strategier.

 

Logistics gir ekstra movement points på kartet. Pathfinding reduserer terrengkostnad på kartet. Grunnmengden med movement points kommer fra den tregeste enheten i stacken. Slik er det i Heroes 3.

Lenke til kommentar

Ganske utrolig at jeg aldri har fått med meg dette. Jeg har spilt gjennom hele spillet med alle expansions, tonnevis med scenarios, store mengder multiplayer, og store deler av Wrath of God-materialet. Dette er sannsynligvis det spillet jeg har brukt nest mest tid på i mitt liv, så om dere har rett er dette virkelig fantastisk, da kan jeg jo spille gjennom hele greia på nytt, blir som å få et helt nytt spill! :D

 

Skal sjekkes med en gang jeg kommer hjem i kveld.

Lenke til kommentar

Vel, når du spiller necro så er du nesten nødt til å drasse på zombies inntil du har kritisk masse med bedre infanteri og nok licher. Uansett så vil du jo bli begrenset av skeleton warriors. Viktig å få Expert Air, Dimension Door og Fly, samt Expert Earth og Town Portal (det gjelder nesten alle helter). Er du necro så må du også ha Logistics, men ikke velg pathfinding fordi det går for mye på bekostning av rene combat skills.

Lenke til kommentar

Vel, når du spiller necro så er du nesten nødt til å drasse på zombies inntil du har kritisk masse med bedre infanteri og nok licher. Uansett så vil du jo bli begrenset av skeleton warriors. Viktig å få Expert Air, Dimension Door og Fly, samt Expert Earth og Town Portal (det gjelder nesten alle helter). Er du necro så må du også ha Logistics, men ikke velg pathfinding fordi det går for mye på bekostning av rene combat skills.

 

Eller så kan du, om du spiller single-player velge å ikke bruke dimension door. Det gjør spillet mye morsommere syns jeg. Town portal klarer jeg meg ikke uten dog ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...