Gå til innhold

Kan Bethesda miste Fallout? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så bryr jeg meg ikke stort om hvem som utvikler disse spillene, jeg vet bare at jeg vil ha fler :) Synes ikke FO:NV var noe kjempespesielt, men likte FO3 svært godt. Så Bethesda har vist både at de kan og at de ikke kan. Har ikke spilt noen av Interplay sine spill, så for min del må de gjerne få en sjans.

Lenke til kommentar

Gjorde fallout til ett kjempe bra spill? Fallout 1 og 2 er kjent som noen av de beste RPG spillene noensinne laget, så de holdt vel heller standaren....om Fallout 3 og NV fortsatt blir spilt nå og da av fans om 10 år.

 

Helt enig. Håper Interplay får rettigheten og blåser litt sjel inn i fallout igjen. Ble lei av FO3 ca halvvies... <_<

Lenke til kommentar

Høres ut som at etter at Bethesda gjorde Fallout til et kjempe bra spill, prøver Interplay å skaffe seg rettighetene tilbake for Fallout nå som Fallout er blitt en kjempesuksess.

 

Du har ikke fulgt med helt i timen her, Fallout 1 -2 har og haddet en fast fanscare og mange synes spillene er veldig bra. Bethesda gjordet muligens spillet mer komersielt og lett å selge til massene, men å si at de gjordet det til et bedre spill blir litt feil å si, kommer helt an på hvem du spør og fan av tidlgiere Falout spill synes ikke de gjordet det til et bra spill.

 

Et annet eksempel:

De (Microprose som har den serien tror jeg, ikke noe med Bthesda å gjøre, bare eksempel) har også prøvd å lage X-com eneny Unknown om til Fps for å melke navnet, noe som jeg syner blir like feil. Det er nå snakk om å lage en ny fps av serien, hvorfor de i svarte granskauen ikke kan lage et nytt spill i samme stil om det ble populært for forstår jeg ikke (helst samme stil\handling som enemy Unkown, for etterfølgerne under vann etc klarte ikke holdet samme atmosfære)

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Jeg stemmer for seier til Interplay!

 

Jeg tror på det dem sier, jeg tror de aldri hadde solgt Fallout merkenavnet på en kontrakt som tilsier at de selv aldri hadde fått lov til å produsere under navnet igjen.

 

Jeg vil gjerne se enda et Fallout spill fra Interplay for det vil garantert bety at den sære ondskapsfulle men lunefulle humoren kommer tilbake i spillet. Den manglet helt i Fallout 3. (new vegas har jeg ikke spillt enda, men har mine tvil). Fallut 3 var bra. Men det manglet det lille ekstra 1 og 2 hadde.

 

Og FFS. Gi oss et gjensyn med New Reno, San fransico og Valut 13.

Lenke til kommentar

Fallout 3 var MEH for meg, digget Fallout 1 og 2. New Vegas har jeg ikke engang giddet å prøve, da jeg til dags dato ikke har likt ett eneste av Bethesdas spill.

 

New Vegas er definitivt verdt å prøve. Ok historie, ok humor, og ikke minst brukbar C&C - det er med andre ord åpenbart at det ikke er laget av samme team som stod bak FO3. Todd Howard kan ta seg en bolle.

 

Jeg anbefaler imidlertid å spille New Vegas med "faster running"-moden som kan hentes her, samt "realistic lighting" som du kan finne her. Sistnevnte fjerner det brungrønne "filteret" som Bethesda av en eller annen grunn mener hører hjemme i Fallout.

 

Anbefalt lesing: NMAs anmeldelse av New Vegas

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk fremdeles ikke ha fått med seg at New Vegas ble utviklet av Obsidian, altså det som er igjen av de Black Isle-teamene som utviklet Fallout 1 og 2?

 

Hvis du ikke likte Fallout 3 er New Vegas nettopp det du burde prøve, fordi det faktisk lever opp til Fallout-navnet.

 

Ellers lurer jeg litt på hva slags drømmeverden Caen lever i. Interplay er ikke stand til å holde styr på sine egne lisensavtaler, langt mindre å "fullføre arbeidet" (som de uansett ikke gjorde i utgangspunktet).

 

Hvordan kan folk her ikke like Fallout 3 og Fallout New Vegas? De er to av de beste spillene som har blitt laget. Dessuten er de laget av Bethesda, og de lager de beste spillene.

 

Godt å se at vi har fostret en generasjon bevisste og kritisk tenkende forbrukere.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Riktig det som skrives her om Fallout 1 og 2 (for de som liker post-apokalyptisk setting). Så er vel de fleste enig om Fallout 3 mer eller mindre levde opp til dette, dog vel som et litt annen type spill pga synsvinkel etc. Godt stykke arbeid av Bethesda uansett.

 

Det jeg dog er mer i tvil om er om Interplay greier å lage Fallout anno 2011+

Nytter ikke komme med isometrisk synsvinkel nå liksom....

Lenke til kommentar

Enig med Zealuu her. Tviler på at Interplay (Caen) har noe særlig sjanse til å gjøre noe bra med Fallout. Mesteparten av talentene er i Obsidian, hvis de bare kunne utgi spill uten så mye bugs...

 

Foretrekker absolutt Fallout New Vegas fremfor Fallout 3, mye pga historien som Obsidian lagde. For de som ikke har villet prøve så vil jeg anbefale det, de fleste bugs er fikset nå.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til utsagnet at Bethesda gjorde fallout til bra spill... Fallout 3 kan ikke engang sammenlignes med 1 og 2 i mine øyne. Må si at spillet mistet mye av taktikken etter det ble real-time, noe som gjorde fallout serien ekstra bra for meg.

Lenke til kommentar

Enig med Zealuu her. Tviler på at Interplay (Caen) har noe særlig sjanse til å gjøre noe bra med Fallout. Mesteparten av talentene er i Obsidian, hvis de bare kunne utgi spill uten så mye bugs...

 

Foretrekker absolutt Fallout New Vegas fremfor Fallout 3, mye pga historien som Obsidian lagde. For de som ikke har villet prøve så vil jeg anbefale det, de fleste bugs er fikset nå.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si til utsagnet at Bethesda gjorde fallout til bra spill... Fallout 3 kan ikke engang sammenlignes med 1 og 2 i mine øyne. Må si at spillet mistet mye av taktikken etter det ble real-time, noe som gjorde fallout serien ekstra bra for meg.

 

Ja, greit nok, fallout 1 og 2 er klipper innen RPG, men det er mange år siden fallout 2, mange år hvor interplay gjorde nada fornuftige med serien.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan kan folk her ikke like Fallout 3 og Fallout New Vegas? De er to av de beste spillene som har blitt laget. Dessuten er de laget av Bethesda, og de lager de beste spillene.

 

Godt å se at vi har fostret en generasjon bevisste og kritisk tenkende forbrukere.

Prøvde bare og gjøre min mening så kort som mulig. At du svarer med ironi og spydighet er ikke så bevisst det heller.

Endret av PS3BOY
Lenke til kommentar

Faktisk var det svært bevisst. Her tror jeg du ville vært bedre tjent med å presentere meningen din i litt mer omfattende former - for slik det står nå presenterer du bare noen veldig diskutable påstander uten å, vel, diskutere dem. De burde iallefall kunne grunngis, gjerne også uten å bruke metacritic som fasit.

Lenke til kommentar

Så lenge Obsidian holdes laaaangt unna er det helt greit.

 

I forhold til Fallout 3 er New Vegas driiit kjedelig og full av bugs.Gikk lei av NV før jeg kom halvveis. Høydepunktet var å si til Motor Runner i Vault 3 at du har kommet for å drepe han og gi han en runde med Flameren.

Lenke til kommentar

Faktisk var det svært bevisst. Her tror jeg du ville vært bedre tjent med å presentere meningen din i litt mer omfattende former - for slik det står nå presenterer du bare noen veldig diskutable påstander uten å, vel, diskutere dem. De burde iallefall kunne grunngis, gjerne også uten å bruke metacritic som fasit.

Sa bare min mening. Men bare dritt i det. Orker ikke og bruke tiden min på å krangle med en 40-åring som bare digger spill fra det glade 80-tall.

Lenke til kommentar

Faktisk var det svært bevisst. Her tror jeg du ville vært bedre tjent med å presentere meningen din i litt mer omfattende former - for slik det står nå presenterer du bare noen veldig diskutable påstander uten å, vel, diskutere dem. De burde iallefall kunne grunngis, gjerne også uten å bruke metacritic som fasit.

Sa bare min mening. Men bare dritt i det. Orker ikke og bruke tiden min på å krangle med en 40-åring som bare digger spill fra det glade 80-tall.

icon_salut.gif

Lenke til kommentar

Faktisk var det svært bevisst. Her tror jeg du ville vært bedre tjent med å presentere meningen din i litt mer omfattende former - for slik det står nå presenterer du bare noen veldig diskutable påstander uten å, vel, diskutere dem. De burde iallefall kunne grunngis, gjerne også uten å bruke metacritic som fasit.

Sa bare min mening. Men bare dritt i det. Orker ikke og bruke tiden min på å krangle med en 40-åring som bare digger spill fra det glade 80-tall.

 

Fallout er fra 90 tallet...

 

;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...