Gå til innhold

Kan Bethesda miste Fallout? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Hvordan kan folk fremdeles ikke ha fått med seg at New Vegas ble utviklet av Obsidian, altså det som er igjen av de Black Isle-teamene som utviklet Fallout 1 og 2?

 

Hvis du ikke likte Fallout 3 er New Vegas nettopp det du burde prøve, fordi det faktisk lever opp til Fallout-navnet.

 

Hva hvis jeg ikke likte Fallout 3 fordi gameplayet var en råtten shooter + RPG? NV er jo akkurat det samme. Jeg måtte gi opp etter under én time.

Håper Interplay har tenkt å prøve seg på noe annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser andre allerede har nevnt dette, men jeg må allikevel gjenta det:

 

Hvorfor i all verden tror så mange folk at det Interplay som eksisterer i dag har noe som helst å gjøre med det Interplay som eksisterte da Fallout 1 og 2 ble lagd? Det er svært, svært få utgivere/utviklere som klarer å holde den samme kursen og de samme folkene år etter år, og Interplay er ikke en av dem. Det verste som kan skje med Fallout-lisensen er at den havner hos dem igjen, for de har ikke noen av forutsetningene som kreves for å behandle serien med den respekten og kvaliteten som forventes.

 

Jeg er forøvrig skråsikker på at Fallout: New Vegas kommer til å regnes som en klassiker på nivå med Fallout 1 og 2 om 10 år, noe som er passende siden det ble lagd av mange av de samme folkene (og det ville ikke skjedd med Interplay ved roret). Fallout 3 er jeg mindre sikker på, og selv om spillet var bra føles det mer som et markedseksperiment etter å ha spilt New Vegas. F:NV er 100% trofast mot kildematerialet (noe Fallout 3 ikke var, skjønt de prøvde) og har akkurat samme stil over friheten, historien og karakterene som Fallout 2 hadde.

Lenke til kommentar

Faktisk var det svært bevisst. Her tror jeg du ville vært bedre tjent med å presentere meningen din i litt mer omfattende former - for slik det står nå presenterer du bare noen veldig diskutable påstander uten å, vel, diskutere dem. De burde iallefall kunne grunngis, gjerne også uten å bruke metacritic som fasit.

Sa bare min mening. Men bare dritt i det. Orker ikke og bruke tiden min på å krangle med en 40-åring som bare digger spill fra det glade 80-tall.

 

Fallout er fra 90 tallet...

 

;D

Sa ikke noe om Fallout. Jeg mente blant annet andre spill. ;D

Lenke til kommentar

Personlig så likte jeg Fallout 3, men skjønner hva folk mener med at de kunne gå litt lei etterhvert...

Fallout: NV elsket jeg og har spilt gjennom det Independent og NCR.. synes det fortsatt er awesome..

 

Skal vel også fort nevnes at jeg ikke har noe forhold til 1'ern og 2'ern... men ikke ta det som en selvfølge at selv om Interplay lagde gode spill for 15 år siden så kan de lage gode spill nå... ALLE kan ikke være like flinke som Bioware ;)

Endret av L00nie
Lenke til kommentar

Ja, viktig å se på hvilken vei en artikkel er vinklet før man drar konklusjoner fra den.

 

Uansett er jeg også i den båsen om har gitt Betheda litt opp etter at de har gjort gode rpg titler til Action rpg inkl sin egen Rpg serie. Likte Morrowind svært godt, stopper stort sett der (tror jeg).

 

Uansett er dette bare snakk om smaksak, noen liker vansklige "nerdete" spill, men de aller fleste liker enkel underholding, siden det selger blir spillene deretter (lett sammenlignes med Hollywoodfilmer, før i tiden var det nok flere Nerder som spillte). Så er det bare å håpe at spill Som Risen fortsatt kan dukke opp for vi som liker utfordringer og god RPG ;)

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Så er det bare å håpe at spill Som Risen fortsatt kan dukke opp for vi som liker utfordringer og god RPG ;)

 

Ja, for Risen var så utrooolig vanskelig! Hvis du mener med vanskelighetsgrad at fiendene bare får klasket på en haug med ekstra HP, så ja, da har du rett.

 

ehh ok. så du mener Gothic skaperen kun bruker HP i motoren sin. Artig mening som jeg ikke klarer å ta seriøst forøvrig. Flere en meg som synes Risen er vansklig på flere måter, ikke minst pga dybden og friheten.

 

Men da er jeg spent på hva du legger i god vansklig RPG?.

Lenke til kommentar

Så er det bare å håpe at spill Som Risen fortsatt kan dukke opp for vi som liker utfordringer og god RPG ;)

 

Ja, for Risen var så utrooolig vanskelig! Hvis du mener med vanskelighetsgrad at fiendene bare får klasket på en haug med ekstra HP, så ja, da har du rett.

 

ehh ok. så du mener Gothic skaperen kun bruker HP i motoren sin. Artig mening som jeg ikke klarer å ta seriøst forøvrig. Flere en meg som synes Risen er vansklig på flere måter, ikke minst pga dybden og friheten.

 

Men da er jeg spent på hva du legger i god vansklig RPG?.

At man må grinde i minst 45++++ min for å nå en ny lvl som i Dragon warrior 1! Og man blir insta rapa om om man går feil.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mitt første møte med Fallout serien var Fallout 3, det synes jeg personlig var et awesome spill. Bethesdas samarbeid med Obsidian, ergo New Vegas, var bare en ny gullgruve for meg.

 

Det som var rett og slett dritt var, og er lagging/buggsene. Derfor ser jeg frem til det nye Fallout som kommer i løp av noen år, hvor Bethesda skal bruke den "nye" enginen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mitt første møte med Fallout serien var Fallout 3, det synes jeg personlig var et awesome spill. Bethesdas samarbeid med Obsidian, ergo New Vegas, var bare en ny gullgruve for meg.

 

Det som var rett og slett dritt var, og er lagging/buggsene. Derfor ser jeg frem til det nye Fallout som kommer i løp av noen år, hvor Bethesda skal bruke den "nye" enginen :)

 

Bugs er en god gammel tradisjon fra Fallout-spillene. Fallout 1 og 2 var nærmest uspillbare før de fikk noen runder med patching.

 

Desverre lider verdens befolkning av selektiv hukommelse, så de færreste husker vel i det hele tatt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...