Gå til innhold

– TV-spill ødelegger filmen (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Her tar Billy-Bob feil. Jeg vil påstå at Hollywood har mer dybde og substans enn på lenge. Hadde vi vært på 80' eller 90-tallet hadde jeg vært enig.

 

Lol, eg er usikker på om dette er sterk sarkasme, vanskelig å vite via internett. Uansett.

 

Håper ikke du har tenkt å ta f.eks Inception som et glimrende stykke arbeid levert fra Hollywood, da denne filmen er akkurat det denne skuespilleren snakker om. Masse blind skyting mot bølger av fiender du aldri har relasjon til. Hele greien er som tatt ut i fra Call of duty, og eg vridde og vendte på meg da eg så denne filmen.

 

Er ufattelig lenge siden eg så en god film, hjelpe meg så lenge det har vært. Eneste som er oppvekkende no er noen gode serier som går.

Eg er derimot ikke enig at TV spill har skylden, synes det er en ganske dårlig unnskyldning

 

Inception foregår inne i hodet til karakterene og er således et særs dårlig eksempel å dra inn her. Fiendene i filmen er en forsvarsmekanisme og ikke virkelige mennesker. De er mer for hvite blodlegemer å regne. Forøvrig synes jeg det var en veldig god film som stiller gode moralske spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg tolker originalsitatet

They’re geared toward the video game-playing generation. And these video games, which I’m on my son about constantly, these games are people killing for fun, and I think traditionally in movies, there’s always been some kind of lesson in the violent movies.”
dithen.

 

2. Ja, det gjør jeg. Spillmarkedet er langt mer variert enn det, noe den stadige oppturen til sosiale- og mobilspill viser. At de største spillserien er voldsspill har jeg ikke kontestert, men det er ikke det han sier, og utsagnet hans bærer preg av å være lite nyansert.

1. Eg kan ikkje sjå at han seier noko om at alle spel er slik.

 

2. Sjølvsagt finst det svært mange ikkje-valdelege spel, men bransjen er dominert av vald. Thornton kritiserer denne sida ved han utan å generalisere, og det synest eg er heilt legitimt.

Lenke til kommentar

Tror også han snakker rimelig generelt. Man bør få litt tilknytning til folk før man bryr seg om de blir drept eller ikke. Dette er ganske grunnleggende faktisk. Men så er det jo begrenset hvor mye bakgrunnshistorie man kan dra inn på et 20-talls fiender også da forsåvidt. Det blir på en måte en annen sjanger det blir snakk om kanskje.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller poengtere at hollywoodfilmer gjør dataspillene mye dårligere, ref 99% av alle spill fra hollywoodfilmer. Det er et mye viktigere poeng :)

spill lisensiert på filmer er ikke akkurat noe du kjøper uten å lese omtale nei :)

Stort sett suger de bedre en støvsugeren din.

 

Ser overhode ingen andre sammenheng mellom spill og spill. Derimot pleier holliwood å produsere en serie med filmer i samme genere som en blokbuster.

Lenke til kommentar

Nåvel. Jeg tror spillene vil komme (enda) næmere filmen, ikke bare motsatt. Jeg tenker spill med bedre manus, bedre stemmeskuespill, mer emosjonelt engasjerende spill som også sterkt vektlegger presentasjon og ikke bare gameplay. Eller er dette høydepunktene blant spill, unntakene som bekrefter regelen om non-stop menigsløs gladvold?

 

"Wanted" syntes jeg var en film med en slags pervertert "spillogikK" (går ting deg imot? Vær skikkelig mann og kill 'em all), og den var... passe teit. Tror ikke vi kommer til å få altfor mye av dette fra Hollywood (hevnfilmer er ikke akkurat noe nytt, da). Apropos Wanted, hjertesukk som dette har det vel også vært flere av på grunn av alle de tegneseriebaserte filmene. At Hollywood kanskje ikke filmer så mange gode originalmanus, er dette kildematerialet de velger sin feil?

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Nå husker jeg tydelig at da jeg var liten så besto filmer av å skyte folk, kappe av lemmer eller dra ut involler (sånn er det når man er yngst og ingen andre vil se på bompibjørnene). På denne tiden besto mine spill av å hoppe på sopper eller jage etter lysende kuler gjennom en labyrint.

Så spørsmålet her er: Ødela Mario og Pac-man film i sin tid?

 

Problemet med denne konklusjonen er at det er en enda enklere forklaring på hvorfor filmer er så voldelige: Verden er et voldelig sted.

Hadde man gitt f.eks romerne et videokamera og en skjerm så hadde de ikke lagd en dokumentar om blomster.

I tillegg så er det ikke så mange som er interesserte i å se på filmer som gjør deg mer deprimert enn når du kom inn i salen.

For å ta "The Road" som et eksempel så er det en film som ofte blir sagt å være så bra at du bare ser den en gang.

Folk løper til kinoen for å se helter vinne og skurker tape. Heltene kan godt være skurker selv, men så lenge de har noen kule replikker så heier vi på dem.

 

Av og til synes jeg dog at noen filmer blir litt latterlige på dette området. Dette gjelder jo barnefilmer til og med. Se på noen Pixar eller Disney filmer med

snakkende dyr og studer dem nøye. Merk deg at skurkene i filmen ofte ikke snakker. Heltene i filmen kan ofte snakke med individer fra vidt forskjellige arter, men ikke med de som prøver å spise dem.

Et annet eksempel er Narnia filmene hvor barna slakter ned folk for fote uten å få noen ettervirkninger. De stopper aldri opp for å tenke på at soldatene de dreper har familier selv og bare prøver å overleve.

Men hadde filmene vist dette hadde foreldrene saksøkt filmselskapet. Barn kan tydeligvis se på folk bli drept, men gud forby at det stilles spørsmål ved det.

 

Så det er definitivt noe galt, men slik har det alltid vært og jeg tror det har lite med spill å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...