Gå til innhold

Innkjøp av PS3 - Hvilke eksklusive titler?


Anbefalte innlegg

Beklager hvis det eksisterer lignende tråder. Kom ikke over noen i farten.

 

Nå har det seg sånn at jeg har ønsket meg Playstation 3 til jul. Skulle jeg ikke få det, så går jeg likevel til innkjøp av en selv i januar. Og jeg er selvsagt på jakt etter hvilke eksklusive titler som kan være noe for meg.

Jeg er utrolig glad i survival horror, first person shooter og adventure/puzzle, men etter som jeg forstod så var det ikke noe særlig surivial horror eksklusiver tilgjengelig? Jeg tenker da på spill som er i samme gaten som; Fatal Frame, Resident Evil, Dino Crisis og Silent Hill, som finnes til ps/ps2. (De eldre titlene).

 

 

Eksklusive titler som virker intr. så langt;

 

Atelier Rorona: The Alchemist of Arland.

Uncharted: Drake's Fortune.

Uncharted 2: Among Thieves.

LittleBigPlanet.

Resistance: Fall of Man.

Resistance 2.

Valkyria Chronicles.

Heavy Rain.

SIREN: Blood Curse.

Metal Gear Solid 4.

 

 

Vet du om et spill som kan være noe for meg? Er kun på jakt etter eksklusiver, ingen multiplatform. Begrunn gjerne hvorfor.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av de som er nevnt er konge, men sleng på Yakuza 3 (og 4 når det kommer), Demon Souls og min favoritt Ninja Gaiden Sigma 2. De to siste er harde spill sm krever mestring og mye trening for å nå Platinum. Spessielt sistnevnte.

Yakuza har kul historie, bra slossing og kan minne pittelitt om et japansk GTA uten biler, man kan også spille bla golf, bowling og fiske som funker veldig bra til å være minigames.

Lenke til kommentar

MGS4, som du har nevnt, er alene verdt en PS3, fantastisk spill!

 

Eg vil likevel anbefale at man har spillte de tidligere spillene i serien. Men ja, eg må nesten si meg enig med deg :p Ellers må eg si trådstarter allerede har en solid liste i førstepost.

 

Kanskje Resident Evil 5 faller i smak hos trådstarter? Mye action,knallbra grafikk og Coop muligheter.

Rent personlig fallt dette ikkje i smak hos meg, men så er eg av den gamle RE-fanskaren når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar

Resonance of Fate er et bra JRPG du ikke har ført opp. Hvis du også liker ræva JRPGer så har du White Knight Chronicles.

 

Hvis du liker Atelier-serien så liker du kanskje også Ar Tonelico-serien. Treeren kommer til PS3.

 

Hvis du liker Dynasty Warriors/Samurai Warriors/Kessen så er Bladestorm et godt valg.

 

Ellers er jo Final Fantasy Versus XIII på vei.

 

Eternal Sonata og Star Ocean 4 er ikke eksklusive, men PS3-versjonene har betydelige forskjeller. I førstnevnte har man flere karakterer, sistnevnte har japansk tale og litt forskjellig grafikk her og der.

 

Men det viktigste er at du har Demon's Souls, det beste spillet til denne generasjonen ved siden av Valkyria Chronicles, som jeg er glad for å se at du allerede har ført opp siden det er gått litt under radaren til mange.

Lenke til kommentar

Ikke så rart. Halvparten av MGS4 er filmsekvenser som skal knytte sammen de løse trådene fra 1-3. Fascinerende hvis man har spilt de tre første, helt meningsløst ellers.

 

Når man anbefaler er det viktig å tenke på hva personen det gjelder vil like, basert på personlighet og hvilke andre spill som har falt i smak. Hva man selv har hatt gode opplevelser med er ikke nødvendigvis relevant. Jeg er ekstremt varsom med å ta imot anbefalinger selv for de fleste klarer ikke å heve blikket over sin subjektivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...