Gå til innhold

Førsteinntrykk: Final Fantasy XIV Online (PC)


Anbefalte innlegg

Å gi ut FFXI 360 var nok litt vel optimistisk. Konsollen var nettopp kommet ut, og folk ville ha nye friske opplevelser som viste hva konsollen dugde til. Ikke et gammelt grindetungt MMO spill med en tekniskt sett middelmådig visuell side. FFXI er forresten ikke det første FF spillet som får gjevnt over dårligere score på en annen plattform. PC versjonen av FF8 ligger vel også noen prosent lavere enn PS1 versjonen, og jeg synes å huske at også FFVII fikk litt hardere medfart hos enkelte anmeldere på PC enn på PS1.

 

Poenget mitt var som sagt bare å påpeke at Square har gjort et godt MMO spill før, og utifra den erfaringen var det ingen grunn til å tro at FFXVI skulle bli såpass dårlig. Når det er sagt var også FFXI et spill med mange problemer i starten, og det tok noen år før det ble bra nok for folk flest (husk at release var i 2002 i Japan), så det er fortsatt et visst håp for XVI.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den muligheten kan vi ikke avskrive, samtidig er det litt av et prosjekt å skulle rette på nesten alle sider ved et spill utenom det visuelle etter release. Kanskje er spillet betydelig bedre om et par år, som med XI, men jeg synes det er for jævlig at man skal vente måneder og år etter man har kjøpt et spill før det er brukbart. Igjen er det muligens derfor jeg ikke er noen stor MMO-tilhenger til å begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...