Gå til innhold

Enslaved eller Castlevania LoS?


Bandana

Anbefalte innlegg

Har nå blitt ferdig med det siste spillet jeg hadde igjen å spille, så nå er det på tide med et nytt kjøp. Problemet er at lommeboken veier litt for lite den siste måneden så jeg får bare kjøpt et spill denne uken. Har nå sett på hva slags spennende titler som har blitt lansert og fant to spill som virket interessante. Disse er altså Enslaved og Castlevania.

 

Jeg har en Xbox 360 og har prøvd demoen til begge. Likte begge demoene godt og er glad i slike actioneventyr lignende spill som også har litt platform i seg. Kan jo også nevne at jeg elsket Symphony of the Night, men siden nye Castlevania spillet er i 3D så har det ikke mye likheter med forgjengerne. Enslaved minnet meg litt om det nye Prince of Persia (cell-shadet versjonen) som jeg storkoset meg med.

 

Har lest anmeldelser av begge spillene og klarer rett og slett ikke velge. Tenkte derfor å spørre om noen har litt erfaring med spillene og muligens noen anbefalinger osv. Kan jo eventuelt skaffe begge spillene, men ikke akkurat for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forelsket meg i Enslaved. Dens historie, karakterer og verden. Enslaved er kort, men for en reise. Castlevania: LoS derimot er stort. Masse ting å gjøre, ting å finne osv, men historien grep meg ikke like mye som Enslaved gjorde. Begge disse spillene har fine omgivelser og gir en kjempe god atmosfære. Vet ikke om jeg hjalp deg videre i valget siden begge spillene ble kjøp for meg hehe.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Som sagt så kjøper jeg eventuelt begge spillene, men tror nok jeg går for Castlevania nå og Enslaved litt senere. Bare synd at både Fallout: New Vegas, Fable III og The Force Unleashed II også kommer denne måneden. Blir litt av noen spillmåneder fremover, bare synd høsten er full av bra spill når sommeren var så tam. Blir alt for mye å kjøpe.

Lenke til kommentar

jeg har testa begge demoene selv og synes castlevania LOS ser best ut,har også sett på noen reviews og hvis du liker litt backtracking ,secret items finning og kombo combat så er LOS ditt valg,var ikke så ille ovveraska over enslaved,men jeg har planer om og å kjøpe den når den lokale databutikken har fått castlevania,ja jeg vet det har blitt lansert.Men holder på og titter på LP bayonetta hard og deathspank thongs of virtue så har nok og holde på med.Men liker du et åpent spill med massevis av hours så bør du prøve ninja gaiden 1 og 2.og darksiders:p

Lenke til kommentar

Har spilt gjennom begge, og må si at LoS trekker det lengste strået. Det har en god del å si hva man ser etter og da. LoS er mer ett gameplay spill, mens Enslaved er mer "cinematic experience" (ala Uncharted/GoW). Problemet til begge spilla er egentlig at de ikke klarer å gjennomføre på det som er vanskelig for den stilen de velger. Enslaved har ganske ensidig gameplay, og collection/exploration/progression er dårlig gjennomført, mens LoS har en veldig opphakket struktur og en utrolig middelmådig historie. Det som gjør at jeg synes LoS kommer best ut er at det har mye mer minneverdige øyeblikk (selv om Enslaveds Cloud kanskje er noe av det kuleste som noen gang har eksistert) pluss lengdgen og mer å gjøre etter å ha spilt gjennom en gang.

Lenke til kommentar

Fikk lov til å bruke broren min sitt gavekort fra Gamestop så jeg fikk tak i begge spillene alikevel. Konge!

 

Har sittet å spilt Castlevania LoS i flere timer nå, og har enda ikke fått prøvd Enslaved. Castlevania var et sykt digg spill å spille, klarte rett og slett ikke sette det fra meg før nå. Spillet blir jo bare bedre og bedre jo lengre du kommer. Utfordrene er det også, i og med at jeg pleier å være god i spill og likevel sleit litt med noen bosser allerede i chapter 2 og 3. Stort spill er det også, og mye replayvalue. Går helt sikkert for 1000 GS.

 

Imorra får jeg prøve Enslaved om Castlevania fristelsen gir seg.

Lenke til kommentar

Har 1000 GS i Enslaved og spilt litt Castlevania. Må si så langt at Enslaved fenget meg hakket mere, men liker begge godt, dog level design og kameraet på Castlevania kan bli litt kjipt, men combat funker bedre og bedre, så det er nok litt dypere i lengda tror jeg. Begge har sine svakheter, men to gode titler det helt klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...