Gå til innhold

Anbefal meg gode strategi og rollespill til DS


Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rollespill.

 

Final Fantasy IV

Chrono Trigger

The Legend Of Zelda Phantom Hourglass

The Legend Of Zelda Spirit tracks

Dragon Quest IV Chapters Of The Chosen

Dragon Quest V The Hand Of The Heavenly Bride

Dragon Quest IX Sentinels Of The Starry Skies

Pokemon Heart-gold og Soul-silver

Valkyrie Profile Covenant Of Plume( er også strategispill)

 

Strategi

 

Disgaea

Might & Magic Clash Of Heroes

Final Fantasy Tactics A2 Grimoire Of The Rift

Spectral Force Genesis

Luminous Arc

Luminous Arc 2

Worms Open Warfare 2

Heroes Of Mana

Blue Dragon Plus

Atelier Annie Alchemist Of Sera Island

Endret av John Fredrik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne tråden passer perfekt for meg, kjøpte meg DS Lite idag, bare 1000 spenn måtte slå til :)

 

Selv om TS sikkert har funnet noen nå så må jeg bare si at det er veldig fint om det postes flere spill som er gode i disse sjangrene da jeg også elsker de dem og da er det godt å ha en del titler i hodet når jeg får lurt meg inn i en butikk^^

Lenke til kommentar

Post nummer 6 og 7 summerte opp en god del av de som er å finne. Eneste jeg kan legge til er Final Fantasy 3 og hvis du har spilt Final Fantasy 12 er kanskje Revenant Wings noe å sjekke ut om du likte FFXII. Mario & Luigi: Bowser's Inside Story og Mario & Luigi: Partners in Time kan kanskje være noe. Kingdom Hearts 358/2 Days er strengt tatt ikke hva man kan kalle turbasert rollespill, men RPG er det okkesom. Det er litt mer actionpreget, som Final Fantasy: Crystal Cronicles spillene.

Det finnes et Sonic spill som jeg tror er RPG, Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. Wikipedia beskriver Phantasy Star: ZERO/Phantasy Star Ø som et Hack 'n Slash og RPG spill. Jeg har det, men har ikke prøvd det, så kan ikke uttale om det er bra eller ei. Suikoden Tierkreis er et ok RPG. The World Ends With You er visst et Action RPG, men det spillet fikk jeg ikke dreisen på, så det havnet i hylla.

 

Forresten kommer Golden Sun: Dark Dawn, så det kan jo også være noe å følge med på.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Kingdom Hearts: Re:coded kommer om ikke lenge. Det er en remake av det mobilspillet som jeg tror var Japan only. Remaken er fra hva jeg kan tenke meg, forbedret, fra hva jeg kan lese på IGN.

På ønskelista jeg har fant jeg et spill som heter Knights in the Nightmare. På Wikipedia står det at det er et strategy-shooter role-playing game. Jeg aner ikke om det er noe bra og har ikke sett så mye gameplay eller andre ting om det. Dragon Quest VI: Realms of Reverie er bare ute i Japan enda, men siden 4 og 5 har kommet ut her, så regner jeg med at dette kommer også. Et annet spill som var ganske ukjent for meg før det ble gitt ut til DS, er Final Fantasy Legend II. Det har ikke kommet ut her og jeg vet ikke om det vil gjøre det. Nå i September annonserte Famitsu at Final Fantasy Legend III skulle få sin remake også.

 

Om du er kjent med Fire Emblem serien, så er det et Tactical RPG som heter Fire Emblem: Shadow Dragon.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Rollespill til DS? Null problem! Vi kan starte med JRPG's, siden de er mest vanlige.

 

- Dragon Quest IV, V er remakes, men likevel svært bra. Historien er svært bra i begge to, og de har en sjarm få andre spill har. Det er en grunn til hvorfor Draon Quest er mer populært en Final Fantasy i Japan.

 

- Dragon Quest IX: Et av de beste JRPGene noensinne. For å si det på denne måten: Det er svært få spill jeg har spilt i over tretti timer, og bare noen få jeg har spilt i over femti. Jeg spilte DQIX i hundre og tyve. 'nough said.

 

- Golden Sun 3: Kommer om en liten stund. Det er tredje spill i Golden Sun-serien, men er en frittstående oppfølger (så vidt jeg vet). Nei, jeg har heller ikke hørt om de to første, men det er ikke så nøye.

 

- Lufia: Curse of the Sinistrals: En remake av Lufia 2 til SNES, men laget fra grunnen opp til DS. Historien er den samme og karakterene er de samme, men bortsett fra det er det mye som er forskjellig. Kampene er f.eks i sanntid nå, ikke turbaserte som de var da. Mange har ikke hørt om Lufia, men Lufia og Lufia 2 er noen av de beste JRPene jeg har spilt bortsett fra Dragon Quest IX.

 

- Final Fantasy IV: Enda en remake, og enda ett spill som er verdt å lage en remake av. :)

 

Av mer tradisjonelle rollespill kan jeg nevne Etrian Odyssey-serien. Det er tre spill så langt, og EO 3DS er bekreftet. Spillene går ut på å lage en gruppe helter og utforske en svært labyrint. Det er stort sett alt. Men trenger det egentlig være mer? De er bekyrtet for høy vanskelighetsgrad, så det blir mye grinding her og der. Men bortsett fra det er det meget bra spill om man liker sånne spill. De er i førsteperson, btw.

 

Vil du ha strategi har vi jo for eksempel

 

- Final Fantasy Tactics A2: Grimoire of the rift. Her snakker vi blanding av rollespill og strategi, skjønt mest strategi. Det ble for ensformig for meg, men jeg har hørt om folk som har spilt det i over ett år uten å bli ferdig.

 

- Valkyrie Chronicles: Covenant of the plume. Minner mye on FFTA2. Du beveger heltene på et rutenett etter tur osv. Svært høy strategifaktor, og slettes ikke så verst om man liker sånt.

 

Ellers har vi jo selvsagt Might & Magic: Clash of Heroes. Vi snakker strategi, men i samme stil som f.eks Puzzle Quest. Men der PQ bare er bejewelled er M&M:CoH mye mer strategisk. Du bruker dine egne folk og dyr på slagmarken, kombinerer dem for å få bedre angret, beskytte hæren din og så videre. Litt komplisert, men vel verdt å bruke litt tid på å forstå. :)

 

Edit: Og btw, det er verken rollespill eller strategi, men Super Scribblenauts er selvsagt verdt en titt. Et hvert spill som godtar Shiny Robotic Mega Zombie Sheep som løsning på et problem kan ikke bli dårlig. :p

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...