Gå til innhold

Sniktitt: Homefront (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte om dette på GiantBomb sin podcast og jeg må si at inntrykket jeg fikk fra deres samtale om spillet var veldig overbevisende. Positivt overbevisende altså. Enda bedre blir det jo da Gamer, som den andre av de to spillsidene jeg leser, overbeviser meg ytterligere om at dette er en tittel verdt å følge med på.

 

Er vel en del PC-gamere som blir fornøyde nå også. Til og med jeg - som ikke spiller på PC - blir varm i grobunnen av å høre at de vil gjøre det skikkelig på PC. Jeg føler at det er så sjeldent man hører det om nyere spill. Forhåpentligvis vil den samme detaljrikdommen også overføres til konsollversjonene. Det er litt kjedelig å sitte på en konsoll og se bilder av noen spill sine 1350% overlegne PC-versjoner (les: Risen). Men det er vel sånn det en gang må være når man ikke spiller på PC.

Lenke til kommentar

Har aldri vært spesielt begeistret for når anmeldere og skribenter forøvrig velger å bruke beskrivelsen "voksent" om et medie, la det være film, spill, bøker eller hva det måtte være. Det får heller effekten av at nevnte medie kan virke latterlig mot sin hensikt (og det vil man jo helst ikke).

 

Homefronts tidlige reklamekampanjevirker heller ikke spesielt "voksent" - jeg tror "interessant" heller er ordet.

 

For Homefront virker spennende, og tilbyr en viss vri på skyter-sjangeren, men jeg tenker nok at dødstallene på antall nordkoreanske soldater drept av hovedpersonen vil være i hundretalls før spillets rulletekst glir over skjermen. Og når var menneskemassakrer ansett som "voksent" uansett?

Endret av Hawko
Lenke til kommentar

Fikk ikke helt klart for meg hvilken type spill dette egentlig er. Action kan bety så mye. Er det et skytespill med rollespillelementer eller omvendt? førsteperson eller 3. person? ingen av delene?

 

Uansett så ser det meget lovende ut, gleder meg til mere info kommer=)

 

Er dere i gamer.no pålagt å skrive en viss andel artikler på nynorsk? Så jævlig slitsomt å lese. Må jo sitte å finlese alt for å få med meg innholdet.

Lenke til kommentar

Har aldri vært spesielt begeistret for når anmeldere og skribenter forøvrig velger å bruke beskrivelsen "voksent" om et medie, la det være film, spill, bøker eller hva det måtte være. Det får heller effekten av at nevnte medie kan virke latterlig mot sin hensikt (og det vil man jo helst ikke).

 

Homefronts tidlige reklamekampanjevirker heller ikke spesielt "voksent" - jeg tror "interessant" heller er ordet.

 

For Homefront virker spennende, og tilbyr en viss vri på skyter-sjangeren, men jeg tenker nok at dødstallene på antall nordkoreanske soldater drept av hovedpersonen vil være i hundretalls før spillets rulletekst glir over skjermen. Og når var menneskemassakrer ansett som "voksent" uansett?

 

Skal innerømme at voksent ofte har blitt brukt mot det som iallefall jeg syns var voksent når jeg var rundt 14, men ikke fult så treffende nå som jeg er 24. Men noe har vært, The Witcher er ett lysende eksempel på dette syns jeg.

 

Flere hundre falne har da skjedd i virkeligheten og, så hvorfor ikke i spill? Simo Hayha har blitt kreditert rundt 550 med rifle og ryktet rundt 170 med SMG. Kurt Knispel var tank lader, skytter og til slutt tank kommandør og tok ut 168 fiendtlige tanks. Michael Wittmann, en mer kjent tysk tank kommandør tok ut 138 tanks og syns det til slutt ble for lett og gikk istedefor å ta nesten like mange anti tank stillinger,

 

Hvis dette kan skje i virkeligheten, hvorfor er det plutselig unaturlig i spill?

 

For å vri på den siste setningen din, ser du på menneskemassakrer som barnlig? Jeg vil si det kommer ann på presentasjonen, hvis det gjøres svært realistisk vil jeg si det blir ett voksent tema, hvis det blir den vanlige forherligelsen hollywood fimer er kjent for så er jeg enig at det blir mye mer barnslig.

 

Selv vil jeg avvente til jeg får se en gameplay trailer for å tro at dette ikke bare blir enda en run & gun.

Lenke til kommentar

Det må jeg si, dette spillet høres virkelig ut som noe for meg. Herr Fureviks glimrende beskrivelser gikk rett hjem, jeg har falt for dette spillet allerede før jeg har sett noe fra det.

 

Spesielt var det beskrivelsen av leiren som solgte spillet for min del. Og det er ganske godt gjort, for når det kommer spill som klassifiserer seg selv som "voksent" så selger jeg meg dyrt. ;)

 

Alt i alt en glimrende sniktitt, og jeg gledre meg til å høre og se mer fra dette spillet. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Fikk ikke helt klart for meg hvilken type spill dette egentlig er. Action kan bety så mye. Er det et skytespill med rollespillelementer eller omvendt? førsteperson eller 3. person? ingen av delene?

 

Uansett så ser det meget lovende ut, gleder meg til mere info kommer=)

 

Er dere i gamer.no pålagt å skrive en viss andel artikler på nynorsk? Så jævlig slitsomt å lese. Må jo sitte å finlese alt for å få med meg innholdet.

 

Liker at noen artikler blir skrevet i nynorsk, jeg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Korea tar over verden. Ja, det var troverdige saker. Spillet virker veldig interessant, men ærlig talt. Det er faktisk mer nærliggende å tro at Kina, Russland eller USA vil overta verden. Nord-Korea er avhengige av hjelp fra Kina. Det kommer ikke til å endre seg med det første. Bakgrunnshistorien ødelegger dette litt for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå som DA2 ser ut til å bli helt ødelagt av konsoll vinklingen er HomeFront noe jeg virkelig gleder meg til.

 

Det forste som slår meg er TV serien Jericho som jeg hadde stor sans for og dermed har jeg store håp og forventninger til HomeFront.

 

Forøvrig at Kina kan styrte verdensøkonomien er nærmere realiteten enn komforten man ønsker.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...