Gå til innhold

Nytt BioShock i skyene (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Nei, det blir som om Fallout skulle funnet sted i en ørken fremfor en post-apolyptisk verden. Du får det til å høres ut som om de har forlatt alt som har med Bioshock å gjøre og begynt å utvikle et RTS. Det eneste de har gjort er å forandre settingen, noe som er høyst nødvendig etter min mening. Spenningen med Rapture er borte.

 

Bioshoch sitt navn står for min del for et spill hvor du blir plassert i en fremmed, men likevel perverst kjent verden. En verden full av ting man ikke kan forvente seg og magi/plasmids. Alt dette er jo fremdeles med i Infinite. Stedet har forandret seg, ikke grunnspillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Mr. Merry: ADAM er stamceller som forandrer kroppen din, de er på en måte litt som "godartet kreft". Det ble oppdaget rundt 1950 (eksakt dato er ukjent) da Bridget Tenenbaum var nede på bryggene til Fountain. Der så hun en arbeider som tidligere var stygt forbrent på armen, men som nå var helbredet. Han fortalte at han var kommet i kontakt med en sjøsnegle, og dette undersøkte Tenenbaum videre.

 

Ettersom Rapture ble åpnet 5. november 1946 oppstår Rapture naturligvis etter Bioshock Infinite. Dessuten spilte vi i Bioshock 1 Jack, og i 2'ern spilte vi Subject Delta. Ingen av disse karakterene fremstår videre i historien.

 

Men, nok om detaljene, jeg har vel kanskje brukt litt mye tid på å sette meg inn i Bioshock-verdenen. Jeg tror uansett et nytt "Bioshock" blir knallbra, en forandring i settingen høres veldig interessant ut. Og når en kikker på hvor mye arbeid og talent som går inn i historiefortellingen og bakgrunnsdetaljene fra disse utviklerne så har jeg ingen motforestillinger: det kommer sikkert bøttevis med forklaringer på hvorfor man eventuelt har plasmids/magi og hvorfor denne byen oppstår før Rapture gjør.

 

For alt vi vet var denne en radikalt motsatt by av hva Rapture skulle være. Kanskje et slags utopisk paradis hvor alle delte med alle og peace'n luuuuv var greia. Kanskje det var dette som fikk Ryan til å starte Rapture?

 

Jeg håper virkelig Irrational Games også lager forhånds-historie slik de gjorde med Bioshock 2. Jeg var en av dem som ivrig fulgte med på www.somethinginthesea.com. Du kan sjekke Bioshock-wiki'n om du er nysgjerrig på hva som var greia. Men den historien storkoste jeg meg med da den kom, flott markedsføring.

 

Anywho. Kjenner det klør i fingrene etter å spille gjennom Bioshock igjen nå....

Lenke til kommentar

Er det slik at settingen er satt til 1912'ish stil eller at det skjer i 1912?

 

Kan ikke helt se for meg hvordan dette skal henge sammen med resten av historien, men de må vel prøve å melke sitt kjære merkenavn. Kan godt hende det oser kvalitet, men hvorfor bioshock?

 

Reglene blir drastisk endret? Å gjø å gjø! Tipper det fortsatt vil gå i å gå skyte og zappe ting til de er død, ikke at det er noe galt med det, men ikke kom her og påstå det er nytt.

Lenke til kommentar

Det blir moro å se hvor forskjellige to spill fra samme noenlunde samme tid (Red Dead Redemption, Bioshock Infinite) vil bli. Ikke bare stil og handling, men hvordan de forskjellige utviklerene tolker tidsalderen. Greit nok at Infinite foregår på en fiksjonell plass mens RDR er inspirert av øst-Amerika, Mexico og deres stereotyper, men jeg kommer til å prøve å trekke paralleller.

Lenke til kommentar

Old Hyrule i Wind Waker -> Rapture

 

City in the Sky i Twilight Princess -> Columbia

 

Irrational Games er ikke særlig originale akkurat. :whistle:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Selvsagt kødder jeg! Bioshock Infinite høres fantastisk ut. Jeg har ikke noe imot at spillet er en del av Bioshock-universet. Infinite ser såpass forskjellig ut fra BS1 at det nesten blir som en helt ny serie.

Lenke til kommentar

Det blir moro å se hvor forskjellige to spill fra samme noenlunde samme tid (Red Dead Redemption, Bioshock Infinite) vil bli. Ikke bare stil og handling, men hvordan de forskjellige utviklerene tolker tidsalderen. Greit nok at Infinite foregår på en fiksjonell plass mens RDR er inspirert av øst-Amerika, Mexico og deres stereotyper, men jeg kommer til å prøve å trekke paralleller.

 

 

Nja, jeg tror ikke likhetene vil være påtrengende akkurat. Tross alt to forskjellige spill med varierende behov for å ha en så sann setting som mulig. Det er få roboter i Red Dead Redemption for eksempel.

 

Dette er fantastisk spennende. Elsket Bioshock 1 og 2 som jeg selv mener er noe av det ypperste av spill der ute. Traileren ga meg uten tvil den "Bioshock" følelsen jeg fikk av de to andre spillene.

 

Jeg fikk også denne følelsen, og det er utrolig kult at de beholder førstepersonvinkelen i alle tre teaserne.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det noen andre her som også trur detta kan bli ein stor flopp.. ? BioShock navnet står for meg i mine øyne ett undersjøisk klaustrofobisk fuktig miljø med farer rundt enhver sving med en spennende drivende historie og stoooooooort spennings nivå samt store gleder innen for nysjerrighet og skrekk? Att de skal hive BioShock verden opp i lufta er som å bestille en is og få levert ett glass... *host* .. de fjerner de hovedsaklige elementene i spillet.. det er som om de skulle sette Fallout til ett koseligt familiespill der du skal plante blomster å gå tur med zombie'ene du dyrker i jorda... IT GIVES NO COMMON SENCE!! Hva blir det neste da? DiRT 3 blir ett FPS der du skal ramme de andre sjoførene og drepe dem med AK'en du skyter ut av vinduet med ene hånda mens du røyker sigar og sier realt amerikanske settninger??

 

It's time to kick ass and chew bubblegum and i'm all out of gum :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...