Gå til innhold

God of War - hva i alle dager er dette for noe?


Anbefalte innlegg

Tror TCI må bare bli enig at du er litt sær :)

Samme måte som Inception filmen. Scoret høyere enn gudfaren på IMDB, totalt strålende kritikker. Likevel er det noen få som totalt ikke skjønte den og syns den var dårlig. Så ja , enkelte forblir litt sære :p God of War er virkelige gode spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første spillet i serien er det dårligste. Jeg hatet det ikke, men det var ikke lysten som drev meg videre alltid.

 

Angående vegger som må knuses ser jeg ikke helt frustrasjonen, kan være det er fordi jeg er vant til slike typer spill i større grad enn trådstarter. Mitt problem var heller de drit kjedelige områdene (noe som nok skyldes alderen), og de totalt evneveike utfordringene man av og til sto overfor, for eksempel den svømmebiten og klatringa på de snurrende stolpene mot slutten.

 

Forøvrig helt enig med at nivådesignet på enkelte steder er venstrehåndsarbeid, og opplevde selv å falle ned det som i utgangspunktet ser ut til å være rimelig enkle hopp.

 

Og God of War 2 er et langt bedre spill, og faktisk bedre enn God of War 3 på mange områder. De retter nemlig opp en del feil, finpusser historien og måten den blir fortalt på og gir deg langt mer varierte og spennende omgivelser.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg hater god of war 1, Liker GOW 2 godt og ELSKER Gow 3. Og grafikk har ikke så mye å si.

Aldri i hele mitt liv vært så sint etter et spill som etter jeg ble ferdig med GOW 1.

 

Altfor mye irritasjonsmomenter over hele linja, dette spillet var kanskje på topp ifølge standarden når det kom ut.

Men å spille gjennom det nå, ser jeg ikke på det som en god spill opplevelse.

 

Redigert : Nevner at jeg spilte det først når collection kom ut

Endret av Kawarimi
Lenke til kommentar

Det første spillet i serien er det dårligste. Jeg hatet det ikke, men det var ikke lysten som drev meg videre alltid.

 

Angående vegger som må knuses ser jeg ikke helt frustrasjonen, kan være det er fordi jeg er vant til slike typer spill i større grad enn trådstarter. Mitt problem var heller de drit kjedelige områdene (noe som nok skyldes alderen), og de totalt evneveike utfordringene man av og til sto overfor, for eksempel den svømmebiten og klatringa på de snurrende stolpene mot slutten.

 

Forøvrig helt enig med at nivådesignet på enkelte steder er venstrehåndsarbeid, og opplevde selv å falle ned det som i utgangspunktet ser ut til å være rimelig enkle hopp.

 

Og God of War 2 er et langt bedre spill, og faktisk bedre enn God of War 3 på mange områder. De retter nemlig opp en del feil, finpusser historien og måten den blir fortalt på og gir deg langt mer varierte og spennende omgivelser.

Så et invervju med David Jaffe (game director av god of war 1) og han sa noe om the blades of hades, det var det eneste elementet i spillet de ikke hadde brukertesting på, og man så jo hvordan det gikk, mange hatet det, og det med god grunn. Husker jeg slet veldig med de første gangen jeg spilte, men nå går de egentlig ganske lett når jeg spiller de igjen.

Lenke til kommentar

Er enig med TCi i at GoW-serien ikke er like svulmende awesome som enkelte skal ha det til, men det er heller Kratos som karakter som er mitt største ankepunkt med disse spillene. Det er for meg ganske frustrerende å spille som en grinete euronigger med superkrefter og "daddy-issues" som ødelegger hele verden pga. dritt som i bunn og grunn er hans egen jævla feil.

Jeg ser noen går så langt som å kalle Kratos en antihelt. I call bullshit. En antihelt skal kunne vekke sympati eller beundring hos spilleren, på tross av sine feil. Kratos gjør ikke dette, han er bare en totalt usympatisk dust. Hvis han hadde ødelagt verden med stil så hadde det vært noe annet, men han bare fortsetter å brøle om hvor sint han er på alle og at alt er deres feil, og at han vil ta hevn på faren sin fordi han er kjempesint på han, og at han aldri vil tilgi han fordi han stakk han i magen med et magisk sverd, selv om det egentlig ikke spiller noen rolle for han ettersom han bare kan klatre opp igjen fra helvete, men han er sint likevel... Kratos er patetisk.

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar

Jeg må minne dere på om at dette er bare negative notiser om GoW så langt. Altså har jeg noe positivt å si om det også. Måtte få ut frustrasjonen da jeg postet dette. 

 

Har ikke spilt mer GoW siden jeg har vært på en lengre ferietur. Og nå fikk jeg tak i Mario Galaxy 2 også, så jeg regner med at det får en del spilletid nå framover. Forskjellen mellom design er som natt og dag forresten. Men det er en annen sak.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heh, etter å ha kjørt gjennom MGS4 igår kveld så sier noe meg at GoW 1-3 kan bli ett spesiell opplevelse. Har ikke hørt så mye om hypen, men tipper det er en slaktefest med storyline like tynn som en Arnold film. Så får nesten ønske meg lykke til :p Slike spill er ikke engang helt min sjanger, men har en PS3 som nesten må rettferdigjøre sin eksistens.

Lenke til kommentar

Heh, etter å ha kjørt gjennom MGS4 igår kveld så sier noe meg at GoW 1-3 kan bli ett spesiell opplevelse. Har ikke hørt så mye om hypen, men tipper det er en slaktefest med storyline like tynn som en Arnold film. Så får nesten ønske meg lykke til :p Slike spill er ikke engang helt min sjanger, men har en PS3 som nesten må rettferdigjøre sin eksistens.

 

MGS4 igjen mener jeg er super hypet opp. Tragiske gameplayet og historien noensinne. Faktisk spillet er på min bunnliste all time.

Likevel mener mange det er en av de beste. Fatter det bare ikke når man ser Splinter Cell som for flere år før MGS4 hadde 100x mer gameplay og grafikk. Må vel bare konkludere med at enkelte spill treffer noen i hjertet og hos andre overhodet ikke :p God of War serien er på min topp 5 all time.

 

Nå skal det sies at spiller man eneren og toeren nå så er det ikke like bra som da vi spilte det første gang for flere år siden. Da kan jeg skjønne at TCi ikke skjønner det. Men God of War 3 er epic.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg har spilt MGS1, og spilte MYE MGS2 (jeg og en kompis brukte mye tid på å sanke dogtags og greie det på extreme, endte med en overtrøtt person som syns 'rectum' var underholdende i over 2 timer. Forbannede metal gear rays). Har ikke spilt MGS3 desverre, er det mulig å spille det på en PS3 slim?

 

GoW1 og 2 vil jeg nok være 'snill' med, siden de noen år gamle og jeg ikke har noen nostalgi knyttet til de.

Lenke til kommentar

Tok første boss i GoW 1 igår før det var SC2 tid, helt greit så langt. Ikke så mye hverken bra eller dårlig. Bossen var litt kjedelig med kun 2 angrep hvor 1 av de var ufarlig, men QTE animasjonene var ganske gode. Får se hvordan resten av spillet etterhvert og se om jeg ikke kjøper nr 3 i serien også når den tid kommer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har bare spilt 3-ern, og det levde så absolutt ikke opp til forventningene mine. Er forholdsvis enig med at det er uoversiktlige kameravinkler og forvirrende design til tider. Dessuten er kontrollene upresise, og for meg er det katastrofalt i et slikt spill.

Jeg synes ikke GoW3 fortjener mer enn 7/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...