Gå til innhold

Gamer.no: Dårlig dekning av enkelte emner


Dekning av Spillmediet  

26 stemmer

  1. 1. Nevner Gamer.no for lite innen spillmediet, utenom nye spill, ekspansjonspakker og generelt sett økonomiske/prislastede nyheter?

    • Ja
    • Nei
    • Vet ikke
    • De har grei dekning på flere felt, men noen felt mangler dekning
  2. 2. Er det noe du savner / har savnet at gamer.no har gått hus forbi? Du kan nevne i en ny post nedenfor, hvis du vil.

    • Noe jeg bryr meg om, dekkes lite/ingeting
    • Det jeg bryr meg om er stort sett dekket av gamer


Anbefalte innlegg

Hei. I enkelte emner merker jeg meg at ting går hus forbi gamer.no. Jeg venter fortsatt på en anmeldelse av Silent Hunter 5, samtidig som gamer.no aldri nevner noe om spill som oppdateres, da mener jeg eldre spill, og ikke økonomisk. Her vil jeg nevne Team Fortress 2, som stadig utvikler seg som spill med nye muligheter 2 år etter at spillet har kommet ut, uten at det kreves betaling. Hadde det kostet noe hadde vel gamer nevnt det, men når det ikke gjør det har det liksom ikke betydning. Akkurat som gamer er et reklameselskap og kun bryr seg hvis det er noe med økonomi inne i bildet, at de kan melde nytt om et spill.

 

Dere tenker vel; Ja men det er umulig å stue inn alt mulig på en forside, vi må prioritere.

 

Da syntes jeg personlig det er rart hvor mye japansk som anmeldes og meldes om. Hey, no offense, ikke rasistisk eller noe sånt, men mener det er ganske mye japansk, men veldig lite nytt fra spillverdenen utenom noe i økonomisk sammengeng.

 

Jeg bare lurer på hvordan gamer.no bruker ressursene sine og hvordan de balanserer balansegangen det er mellom forskjellige emner. Det er sikkert vanskelig å balansere slik at det blir riktig mendge med alt, men det burde være høyt prioritert hos Norges største og kåret til beste, spillmedie 2009. Skal Gamer holde seg i interesse hos meg, håper jeg Dere kan utvikle dere på dette området.

 

Hvet du om noe du syns gamer.no dekker dårlig?

 

Og ja,- dere kan si; "spillmagasinet dekker stort og smått", men jeg syns det er gal holdning. Og ja,- dere har flotte features, og dere nevner for eksempel "nytt gratis brett til splinter cell conviciton", men skjønner folket hva jeg mener. En del ting blir rett og slett glemt, kan man vel si..? Finn balansegangen...

Endret av PcAj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke involvert i de redaksjonelle avgjørelsene her i stor grad lenger, men jeg må innrømme at jeg ikke helt kjenner meg igjen i karakteristikken din. For å ta det første eksemplet ditt; Team Fortress 2 har hatt ti artikler på Gamer siden det kom, stort sett i sammenheng med slippet og hver av de store oppdateringene (de klassebaserte). Det at Valve er så forferdelig treige med Engineer-updaten får de skylde seg selv for (.. og nei, nye hatter har ikke nyhetsverdi :-).

 

Når det gjelder andre, ikke-kommersielle spill så kjører vi fortsatt den faste ukentlige oppdateringen av det viktigste som har blitt sluppet på den fronten. Dersom det er spill som vekker spesiell interesse, uavhengig av bakgrunnen til spillet, så er det selvsagt noe vi vil dekke på best mulig måte. Jeg mener også at vi har vært flinke til å gjøre det - både for ikke-fullt-så-mainstream-spill og for gamle klassikere.

 

Dersom det er spesifikke spilltitler du savner dekning av så er det veldig flott om du tipser oss om det - uten at jeg kan love at det er noe vi kommer til å dekke. Spillverdenen beveger seg utrolig raskt, og vi forsøker så godt vi kan å holde oss oppdatert på mest mulig av det som kan være av interesse for leserene våre. Hvorvidt det er kommersielt eller ikke er ikke relevant i så måte, men gode spill har veldig lett for å ende opp som kommersielle slagere uavhengig av hvor dem kommer fra :-)

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå gamer.no gjør en utrolig god jobb med dette å ta med andre ting som ikke omhandler nye spill og pengerelaterte emner. De tok opp piratkopiering (mye styr), gamle klassikere, personlige inntrykk om juling påført i beta osv osv. Alt i alt har gamer.no ganske bred dekning, at de ikke rekker rundt alt har nok mer med kapasitet og prioriteringer deretter enn noe annet.

 

Om de skulle snakket om alle oppdateringer til alle spill ville de ikke rekke det engang, hva med MMO's som konstant oppdateres? Starcraft 1 ble oppdatert i 10 år, warcraft i flere år også. Å ta med alt hadde blitt for mye, så oppdateringer til spill kan jeg forstå er lavt på listen med mindre det er radikale forandringer. Gjerne expansion packs, nye game modes som forandrer spillestil osv osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes Gamer.no dekker det som den generele gameren der ute trenger å vite om spill. Om en vil vite alt fra A til Å ang spill så finnes det ingen nettsider som gir det, hvertfall ikke bra nok. Da vil jeg heller at Gamer.no lager bra artikler slik dem gjør nå, som sagt over det den generele gameren trenger å vite.

 

Jeg er innom ca 5 forskjellige nettsider når jeg skal lese om spill, jeg tror kvaliteten på artikler vil bli dårligere om en skal dekke ALT som skjer innen spill. En meget stor og krevende oppgave...

 

Nei da er jeg veldig glad Gamer.no gjør akkurat slik dem gjør nå, det er en god grund til at Gamer.no ble kåret til årets beste spillmedie i 2010...nuff said.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Eneste jeg kan tenke og "klage" eller retter sagt, nevne, er at jeg savner et oppdatert inntrykk av Aion etter at den nye pakken kom ut.

 

Det er tross alt mer til MMO enn WoW og siden dere har skrevet flere ganger om det som kanskje er MMO'enes #1 underdog, Eve Online, stusser jeg litt på hvorfor Aion har blitt utelatt, på tross av en helt streit anmeldelse.

 

Ellers så er det som nevnt tidligere, dere gjør en god innsats og med tanke på hvor stor industrien er, er det forståelig at dere ikke får med dere alt. Finner jeg det ikke her, kikker jeg en annen plass (gametrailers, gamespot, ign eller gode gamle google).

Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden fått øynene opp for Gamer.no, og jeg må si jeg er veldig imponert!

 

Lille Norge har en spillsite som, etter mine begreper, er mer informative og mer akiv enn verdens hittil beste gaming-site; Game Spot. De siste månedene har Game Spot gått inn i et slags hvilemodus, de anmelder jo svært få spill for tiden, mens Gamer.no virkelig gjør jobben sin. Keep up the great work!

 

Men, ingen er perfekte. Jeg har oppdaget at Tiger Woods-serien kommer med nytt spill. Dette gjorde at jeg og en kamerat fikk lyst til å spille litt golf-sim, men så viste det seg at det er nesten umulig å finne noen gode spill i denne genren på markedet...helt til jeg fant et gratis-spill på nettet: World Golf Tour.

 

Hvorfor har dere aldri skrevet om dette spillet? Det er et veldig bra spill, til å være "gratis", er det overveldende bra. Jeg vet spillet er langt fra nytt(2007), men det er fortsatt under utvikling og har et stort community. Dette var for meg en skjult perle, så jeg synes dere bør fortelle folk om at det finnes. Det finnes sikkert mange lignende skjulte perler der ute, spor dem opp og fortell oss!

 

Mitt ønske er at Gamer.no kunne lage en feature-serie hvor man ser på hva som finnes av spill på markedet innen bestemte kategorier. Jeg kunne godt tenke meg å sett en oversikt over følgende: Golf, Billiard(har ikke funnet noe bra spill siden Virtual Pool 3), Poker, Bowling(finnes det overhodet et fungerende spill fra denne sporten), Fisking og flere andre sportsspill. Lag reportasjer der dere kan vise fram gode spill eller genrer som ellers ikke får så mye dekning i media, det finnes mye rart der ute, som også kan være veldig gøy.

 

Her er forresten linken til golfspillet jeg nevnte:

 

https://www.wgt.com/signup.aspx?utm_source=worldgolftour&utm_medium=flash_main&utm_campaign=october2010

Endret av Puzzlefuzz
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen siden det ikke er tegn til forbedring; Gamer.no har en ekstremt dårlig dekning av Wii. Flere av fjorårets største titler ble ikke anmeldt (eller anmeldes lenge etter release) og det ser ut til å fortsette i år. Hvor er anmeldelsen av mange nettsiders E3'10 Game of the Show, Kirby's Epic Yarn (Metascore 87)? De fleste klagene og kommentarene i denne tråden føler jeg er temmelig sære og smale i forhold til hvordan man nesten totalt ignorerer en hel plattform. Handleguiden til Wii er på grunn av dette helt verdiløs.

Lenke til kommentar

Hvor er anmeldelsen av mange nettsiders E3'10 Game of the Show, Kirby's Epic Yarn (Metascore 87)?

Vi anmeldte Kirby's Epic Yarn for noen dager siden: http://www.gamer.no/artikler/79827/anmeldelse-kirbys-epic-yarn/ - som igjen var bare 3 dager etter release i Norge. Vi forsøker hele tiden å være tidsriktige med alt vi gjør, men av og til må ting prioriteres forskjellig avhengig av hva vi føler er viktigst.

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner er anmeldelsen til marvel vs capcom 3. Oppfølgeren til en 10 år gammel slåsse klassiker. Ellers synes jeg gamer er svært flinke til det de driver med. Kanskje dere burde åpne en "bruker" avdeling på gamer. Der medlemmer av gamer kan poste sine egne anmeldelser og nyheter?

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Hvor er anmeldelsen av mange nettsiders E3'10 Game of the Show, Kirby's Epic Yarn (Metascore 87)?

Vi anmeldte Kirby's Epic Yarn for noen dager siden: http://www.gamer.no/artikler/79827/anmeldelse-kirbys-epic-yarn/ - som igjen var bare 3 dager etter release i Norge. Vi forsøker hele tiden å være tidsriktige med alt vi gjør, men av og til må ting prioriteres forskjellig avhengig av hva vi føler er viktigst.

Det var bare et eksempel (skrevet før anmeldelsen var publisert), men hvis det er personlig interesse blant skribentene det skorter på, så bør dere hvertfall få inn flere skribenter som spiller Wii.

Lenke til kommentar

Hvor er anmeldelsen av mange nettsiders E3'10 Game of the Show, Kirby's Epic Yarn (Metascore 87)?

Vi anmeldte Kirby's Epic Yarn for noen dager siden: http://www.gamer.no/artikler/79827/anmeldelse-kirbys-epic-yarn/ - som igjen var bare 3 dager etter release i Norge. Vi forsøker hele tiden å være tidsriktige med alt vi gjør, men av og til må ting prioriteres forskjellig avhengig av hva vi føler er viktigst.

Det var bare et eksempel (skrevet før anmeldelsen var publisert), men hvis det er personlig interesse blant skribentene det skorter på, så bør dere hvertfall få inn flere skribenter som spiller Wii.

 

Vi tar i mot alle som vil skrive for oss; følgende lenke er nederst på alle sider hos oss:

 

http://www.gamer.no/artikler/10536/gamerno-trenger-spillskribenter

 

Det er definitivt synd at vi ikke får dekt alt vi gjerne skulle hatt oversikt over (slik som Wii, DS, PSP), så folk som har over snittet interesse av de plattformene oppfordres definitivt til å søke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...