Gå til innhold

Anmeldelse: The Settlers 7: Paths to a Kingdom (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, tror muligens jeg har ødelagt for meg selv på mission 3 :p Laget for mange pikemen og har nå kun 3 coins og alle musketeers er døde. Er det ingen mulighet for å skape coins uten gold mine? De 2 jeg hadde er tømt for lenge siden...

 

Du må produsere mye ØL i bryggeriet, og deretter selge det i Tavern. Det gjør jeg ofte når gull er vanskelig å få tak i.

Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke den muligheten var til stede på det oppdraget, men takker for hjelpen :) Er nok for lengst forbi det oppdraget.

 

Forresten, syns dere det er best å lage små, tja, selvstnedige celler med produkjon eller sentralisert raffinering og produksjon spredt rundt?

Lenke til kommentar

Selvstendig, lokal produksjon fungerer for meg ihvertfall når det gjelder tømmer, stein og andre primærprodukter. Hvis ikke må jo de stakkars byggerne løpe bena av seg gjennom landskapet... oppgrader veiene på de viktigste knutepunktene, men pass på å ikke svi av all stein på det - og bruk geologer til å finne mere mineraler/steiner.

Lenke til kommentar

Hmm, er det noen som faktisk diskuterer spillet her ? lasta selv ned spillet for å teste det litt, og føler veldig for å kjøpe det, men det virka som om det hadde en heavy mem-leak (spillet krasjer konsekvent etter 30-45 min spilling). Noen som har erfaringer med det på kjøpt versjon?

 

Edit: endte opp med å kjøpe det, og alt funker knirkefritt =) Kanskje de betalende kundene får det beste produktet allikevel :p

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Hmm, er det noen som faktisk diskuterer spillet her ? lasta selv ned spillet for å teste det litt, og føler veldig for å kjøpe det, men det virka som om det hadde en heavy mem-leak (spillet krasjer konsekvent etter 30-45 min spilling). Noen som har erfaringer med det på kjøpt versjon?

 

Edit: endte opp med å kjøpe det, og alt funker knirkefritt =) Kanskje de betalende kundene får det beste produktet allikevel :p

Det er nok ikke nødvendigvis en memleak som forårsaker crash på piratversjonen. Derimot er det et kjent problem med autosave-funksjonen på piraten. Dette fungerer helt fint på originalen da den faktisk KLARER å lage autosave.

Så et spill man tror er dårlig fordi man har prøvd piratversjonen trenger ikke å være dårlig :)

 

Velkommen i Original-gjengen!

Lenke til kommentar

Kommet til siste brett, var veldig skuffet over de to oppdragene hvor man hadde partner. Vedkommende gjorde alt, jeg kunne like så godt ha surfet på internett mens han vant for meg (på normal).

 

Merket at siste brett var enda ett av disse irriterende ifruktbare første områdene, hvordan i pokkern greier man å se hvor korn kan gro?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Merket at siste brett var enda ett av disse irriterende ifruktbare første områdene, hvordan i pokkern greier man å se hvor korn kan gro?

 

Venstreklikk på bakken. Men det kan hende denne funksjonen ble implementert etter du skrev posten. Du skal uansett ikke trenge å gro korn for å klare dette brettet. Evt. skal du kunne få plass til 6-7 gårder i sonen rett øst for hjemmesonen din.

 

Du blir kastet rett ut, men spillet autolagrer ganske ofte. Jeg har i løpet av ca 20 timers spilling bare blitt kastet ut en eneste gang, og da hadde spillet lagret bare noen sekunder i forveien.

 

Dette har ALDRI forekommet. Spillet ditt må ha krasjet. Jeg har spillt spillet siden dag 1 og har opplevd å miste nettet. Det som da skjer er at spillet pauser. Man har mulighet til å save, tule rundt i menyene eller prøve å evt. restarte routeren sin. Spillet forstetter av seg selv så snart forbindelsen er tilbake.

 

Jeg er overasket over hvor mange anmeldere som har gitt dette spillet en lavere score enn kvaliteten tilsier pågrunn av DRM'en. Denne har ingenting med kvaliteten på spillet å gjøre. DRM har alltid vært irriterende. Jeg husker da jeg satt med manualen til "Flashback" å prøvde å skille mellom 150 nestenidentiske merker for så å skrive inn et 12siffret tall som meget godt kunne stamme fra feil merke. Etter 3 forsøk var det bare å starte spillet pånytt.

 

Folk må slutte me suttringen sin. Piratkopiering er noe forferdelig dritt og jeg tar en irriterende DRM fremfor et kollaps i spillindustrien når som helst. BluByte har laget et fantastisk godt strategispill.. Jeg syns de fortjener pengene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...