Gå til innhold

Ubisoft dropper manualer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argumentasjonen er ganske på trynet, det er en gammel myte fra miljøbevegelsen at vi får mindre trær jo mer papir vi bruker.

 

I virkeligheten er det motsatt, hvis du liker trær bør du bruke mer papir(da det vil oppmuntre markedet til å plante enda mer trær enn det allerede gjør).

 

I USA f.eks er tilveksten av nye trær over 35% høyere enn antallet som blir kuttet ned. Og skogsvolumet er det samme i dag som det var for 100 år siden.

 

Jeg kommer ikke til å savne manualen så lenge den følger med i digital form.

 

Vestlige land, ja, hva med amazonas og andre steder?

 

Å bruke mer krever mer ved, som igjen krever større "produksjon". Det betyr at flere trær må plantes for å holde antallet ved like. Resonering er altså "om vi bruker mer planter vi mer", hvor ikke bare bruke mindre og plante like mye?

 

Alkjeks, liker du de små papir brosjyrene med eplepsi og andre advarsler? Ubisoft lover jo at manualene skal bli bedre om de blir i digital format, så jeg ser positivt på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Sånn i utgangspunktet savner jeg de gamle, flotte manualene som ofte gav en vesentlig merverdi til spillet. Kidsa kan prøve å grave opp manualen til f.eks. X-wing og se hva de går glipp av.

 

Å bli kvitt den tynne triste lemsa som ligger ved spillet i dag er ikke noe stort savn, men når det skjer fra et selskap som er så interessert i å rævkjøre kundene sine som det ubisoft er klarer jeg ikke å se positivt på det.

Lenke til kommentar

Jeg synes manualer er litt koselige jeg. Pleier en sjelden gang å ta opp manualet til "vanilla" WoW og mimre litt :love:

 

PDF blir liksom ikke det samme, men det skal likevel sies at dette ikke er det største problemet mitt. Få kontroll på piratbeskyttelse og sånt først imo..

Endret av Error
Lenke til kommentar

mitt itavisen svar for samme artikkel:

iTavisen skrev: "En gang i tiden var det å lese instruksjonsboken til et spill en nesten like stor opplevelse som å faktisk spille det."

Mitt svar:

Jeg syns det fortsatt jeg :) likte ikke dette :(

jeg kan være enig i at det er en utdatert måte, men syns alltid det er morro å sette seg ned og bla igjennom spillmanualen når jeg har kjøpt meg nytt spill. :D

Men såklart, mange nye spill har en manual på 4-6 sider og da kan jeg forstå det.

Men man får fortsatt noen spill med "ordentlig" manual og jeg har ikke lyst å bli kvitt de.

Lenke til kommentar

Jeg synes manualer er litt koselige jeg. Pleier en sjelden gang å ta opp manualet til "vanilla" WoW og mimre litt :love:

 

Den manualen har jo også en viss akademisk verdi, siden man (om man spilte fra begynnelsen av) kan observere hvilke "fakta" fra manualen som ble endret i spillet mellom tidspunktet da manualen ble trykket og spillets endelige slippdato. "Herbalism passer godt til Enchanting..." :p

Lenke til kommentar

 

Å bruke mer krever mer ved, som igjen krever større "produksjon". Det betyr at flere trær må plantes for å holde antallet ved like. Resonering er altså "om vi bruker mer planter vi mer", hvor ikke bare bruke mindre og plante like mye?

 

 

 

Fordi jo større forbruket er, jo mer attraktivt er det å dekke dette.

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar

Syns også mange her er merkelig negative, er det pga ubisoft? Hva om...blizzard? Alle elsker blizzard? hadde gjort lignende?

Jeg ville fremdeles sagt at miljøhensyn var sprøyt, og at det var rene kapitalistiske motiver bak dette. Men jeg måtte nok ha tenkt meg litt mer om. :p

 

Bryr meg ikke om legen hjelper meg fordi han får god lønn, så lenge han hjelper meg. Ganske grei måte å se det på :p

Jeg bryr meg, i akkurat det tilfellet. Det blir feil om en tannlege vil trekke visdomstannen min (og jeg fint kunne klart meg uten å trekke den) kun fordi tannlegen vil tjene mer penger, selv om det ikke skader meg å trekke den (eller selv om det har en liten positiv effekt som ikke står i forhold til utgiftene).

 

Hva skal jeg gjøre på do nå da? :(

Gjør det du gikk der for og bli ferdig med det! Har aldri skjønt hvorfor man skal sitte og lese i sin egen drittlukt, når man kan gjøre seg ferdig og sitte i friskere luft og lese. ;) (Eventuelt kan du skrive det ut, eller skaffe deg en e-bokleser.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Dagens mest transparente miljøpisspreik. Det handler nok mer om å spare trykkerikostnader enn å redde verden. På den annen side, dagens manualer er som et flygeblad med reklame for spillet, hvor halvparten er dedikert til epilepsiadvarsler, garantimerknader og navnene på utviklerne, så vi kommer neppe til å savne dem lenge.

 

Akk, ja, ting er ikke som før - Baldur's Gate 2-manualen min kunne fort vært en roman av middels lengde.

Tiberian Suns manual var jo på rundt 200 sider elelr noe sånt :p

Lenke til kommentar

Syns også mange her er merkelig negative, er det pga ubisoft? Hva om...blizzard? Alle elsker blizzard? hadde gjort lignende?

Jeg ville fremdeles sagt at miljøhensyn var sprøyt, og at det var rene kapitalistiske motiver bak dette. Men jeg måtte nok ha tenkt meg litt mer om. :p

 

Bryr meg ikke om legen hjelper meg fordi han får god lønn, så lenge han hjelper meg. Ganske grei måte å se det på :p

Jeg bryr meg, i akkurat det tilfellet. Det blir feil om en tannlege vil trekke visdomstannen min (og jeg fint kunne klart meg uten å trekke den) kun fordi tannlegen vil tjene mer penger, selv om det ikke skader meg å trekke den (eller selv om det har en liten positiv effekt som ikke står i forhold til utgiftene).

 

Hva skal jeg gjøre på do nå da? :(

Gjør det du gikk der for og bli ferdig med det! Har aldri skjønt hvorfor man skal sitte og lese i sin egen drittlukt, når man kan gjøre seg ferdig og sitte i friskere luft og lese. ;) (Eventuelt kan du skrive det ut, eller skaffe deg en e-bokleser.)

 

Skal ærlig innrømme at de gjerne kunne vært mer ærlig om kapitalistiske motiv, men det ser ut til å være ganske tabu i medier. Vi vil ha bedrifter som ikke er ute etter å tjene penger ser det ut til...

 

Tja, da hjelper han deg strengt tatt ikke. Da hjelper han seg selv. :p

Lenke til kommentar

Det er vel greit for spill der manualen ikke er veldig informativ, for eksempel bare opplyser om epilepsi og viser hva de forskjellige knappene på kontrollen gjør. Men manualer som forteller om forskjellige våpnene eller klassene syns jeg er interessante å lese mens jeg installerer spillet. Så litt dumt om de forsvinner.

 

Redigert: Skrivefeil.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Tror Ubisoft er blitt glad i piratene jeg. Først den idiotiske DRM-en, og nå har de begynt å spare på båtmaterialet deres også...

BADUMPISJ!

Lenke til kommentar

Husker Civilization 2, det var rett å slett ein bok.

 

Ja, det var manualen sin det! :)

 

206 sider faktisk... i 1996. Pluss det fantastiske teknologitreet! :D

 

Ubisoft sine manualer var vel ikke mer enn et par sider uansett, så sikkert ikke noe stort tap. Har null respekt for det selskapet. Fantastisk at de prøver å gjemme seg bak et grønt image, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...