Gå til innhold

Sniktitt: Red Dead Redemption (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Var det ps3 eller 360 versjonen som ble testet her?

Er spent på ytelsen på ps3 versjonen.

 

Er også meget spent på det.

Bayonetta var jo ødelagt på ps3 etter hva jeg har hørt. Er synd det der:\

Håper virkelig at det kjører smooth på ps3 fordi jeg har sykt lyst på dette spillet:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ps3 eller 360 versjonen som ble testet her?

Er spent på ytelsen på ps3 versjonen.

 

Er også meget spent på det.

Bayonetta var jo ødelagt på ps3 etter hva jeg har hørt. Er synd det der:\

Håper virkelig at det kjører smooth på ps3 fordi jeg har sykt lyst på dette spillet:D

Bayonetta har fryktelig lite med Rockstar å gjøre. Rockstar er utviklere som tradisjonelt sett pusher Playstation ganske hardt.

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente samme ytelse fra et spill som kom for 2 år siden, da utviklerne kjente mye dårligere til maskinvaren i spesielt PS3. Tror ikke Rockstar har problemer med det, når utviklere som Naughty Dog, Santa Monica og Guerilla Studios ikke har det.

 

Rockstar er proffe typer, og det bruker nesten garantert PS3 som main-platform, det er jeg sikker på.

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente samme ytelse fra et spill som kom for 2 år siden, da utviklerne kjente mye dårligere til maskinvaren i spesielt PS3. Tror ikke Rockstar har problemer med det, når utviklere som Naughty Dog, Santa Monica og Guerilla Studios ikke har det.

 

Rockstar er proffe typer, og det bruker nesten garantert PS3 som main-platform, det er jeg sikker på.

Det er ikke garantert, de fleste multi platform spillene utvikles på 360.

Hva er egentlig forskjellen? :huh:

Endret av Lexiboij
Lenke til kommentar

Selv om det siste store arbeidet dems fortsatt "så" bedre ut på 360. Da snakker jeg om GTA IV.

Åja gjorde det det? PS3 lastet teksturene raskere og hadde høyere anti-aliasing enn 360 versjonen. Framerate var ganske lik på begge versjonene.

 

http://xbox360.ign.com/articles/869/869381p1.html

Digital Foundry mener noe annet

 

After almost two thousands words of technical discussion, the bottom line is that it's clear that Rockstar had some issues matching the basic performance of the Xbox 360 game on the PS3 hardware. Lower resolution, zero anti-aliasing support and a more variable frame-rate are the bottom line

 

Red Dead Redemption blir dog utviklet av et annet team(Rockstar San Diego). En kan ikke bruke GTA4 som mal for hvordan Red Dead Redemption kommer til ende opp.

 

Gleder meg til å teste spillet. Det er iallefall sikkert. :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke lest hele artiklen, men blir dette mer som GTA IV eller Oblivion? Foretrekker Oblivion der ting er mer interaktive og rollespillaktige. :p Kan forestille meg at et Ville Vesten ikke er det helt samme uten rollespillmomentet og litt interaktivitet, ting man kan ta opp og utforske osv som i Oblivion.

 

Likevel, virker meget lovende. :)

Lenke til kommentar

Fikk ikke lest hele artiklen, men blir dette mer som GTA IV eller Oblivion? Foretrekker Oblivion der ting er mer interaktive og rollespillaktige. :p Kan forestille meg at et Ville Vesten ikke er det helt samme uten rollespillmomentet og litt interaktivitet, ting man kan ta opp og utforske osv som i Oblivion.

 

Likevel, virker meget lovende. :)

Se for deg at du tar det beste fra Oblivion og GTA IV, blander det på en meget bra måte, koker det leeenge, der har du Red Dead Redemption.

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente samme ytelse fra et spill som kom for 2 år siden, da utviklerne kjente mye dårligere til maskinvaren i spesielt PS3. Tror ikke Rockstar har problemer med det, når utviklere som Naughty Dog, Santa Monica og Guerilla Studios ikke har det.

 

Rockstar er proffe typer, og det bruker nesten garantert PS3 som main-platform, det er jeg sikker på.

Det er ikke garantert, de fleste multi platform spillene utvikles på 360.

Hva er egentlig forskjellen? :huh:

 

Det er vel en trend som har snudd etterosm jeg har forstått, det er blitt mer vanlig å utvikle for PS3 først siden det å porte til 360 ofte er en mye lettere jobb som gir et godt resultat. Det er det jeg har lest, men om det stemmer er en annen sak.

 

Selve hovedessensen her ligger i at PS3 er blitt en så kjent platform nå, for utviklere altså. PS2 var også kronglete i starten, men eterhvert ble det bedre og bedre, samme med PS3. Vi kan ikke forvente ytelsesproblemer på PS3. Hadde det vært i 2008, så ja, da kunne vi forventet det. Men ikke i 2010, det er nesten ikke et tema lengre...

Lenke til kommentar

Du kan ikke forvente samme ytelse fra et spill som kom for 2 år siden, da utviklerne kjente mye dårligere til maskinvaren i spesielt PS3. Tror ikke Rockstar har problemer med det, når utviklere som Naughty Dog, Santa Monica og Guerilla Studios ikke har det.

 

Rockstar er proffe typer, og det bruker nesten garantert PS3 som main-platform, det er jeg sikker på.

Det er ikke garantert, de fleste multi platform spillene utvikles på 360.

Hva er egentlig forskjellen? :huh:

 

Det er vel en trend som har snudd etterosm jeg har forstått, det er blitt mer vanlig å utvikle for PS3 først siden det å porte til 360 ofte er en mye lettere jobb som gir et godt resultat. Det er det jeg har lest, men om det stemmer er en annen sak.

 

Selve hovedessensen her ligger i at PS3 er blitt en så kjent platform nå, for utviklere altså. PS2 var også kronglete i starten, men eterhvert ble det bedre og bedre, samme med PS3. Vi kan ikke forvente ytelsesproblemer på PS3. Hadde det vært i 2008, så ja, da kunne vi forventet det. Men ikke i 2010, det er nesten ikke et tema lengre...

Spill som Bayonetta er tragiske utskudd, den senere tid har de fleste stortitler sett bedre ut på PS3. Jeg forventer ikke at Red Dead Redemption skal være verken penere eller styggere enn på 360. Det er sjelden store forskjellene, man har Bayonetta som svinger bra i 360 sin favør og Final Fantasy XIII som svinger bra i PS3 sin favør, men utenom disse så er det sjelden man kan legge merke til forskjellene.

Lenke til kommentar

dette blir helt fantastisk. når det gjelder western tema i spill, så må jeg si at sandbox spillet gun var svært undervurdert, og som sagt i artikkelen overfor så får endelig westernsjangeren dybden den fortjener. gun hadde et voldsomt potenisiale, men føltes litt som hastverksarbeid på visse områder. for eks. når det gjaldt ting å gjøre etter at oppdragene var fullført, dessuten var spillverdenen svært liten i forhold til hva red dead redemption ser ut til å bli, det blir fantastisk å kunne ri eller ta tog gjennnom forskjellige miljø med snø, ørken, oaser og små spøkelsebyer. dette må spilles på playstation 3 mener nå jeg, blir litt frustert å høre på snørrvalper som maser om at visse spill ikke kommer til PC osv. jeg sier heller at dere burde ta dere råd til en konsoll (PS3 helst pga. utdatert grafikkkort på xbox360'n) og en tv, herregud heller, det får snart holde med denne PC-hypingen deres. voksenspill skal spilles på voksenmaskiner. jeg sier ikke at PC er ubrukelige, tvert i mot er det mye glede i en pc, men i dette tilfellet, og i diverse andre rockstar games produkter, som blant annet GTA seriene, så må de spilles på en sony spillmaskin. legendariske gta vice city, og gta IV serien må spilles på en playstation maskin for at jeg skal få dekket min nostalgi. for det første er playstation kontrollen en av de bedre som noen gang er produsert til en spillkonsoll. xbox kontrollen er vanskelig å bruke, og trenger mye tilvenning. men i alle fall red dead redemption gir meg kriblefølelser uten like, det virker utifra trailerne og informasjoner fra diverse artikler som at rockstar games kommer til å gjøre en kule her.

Lenke til kommentar

dette blir helt fantastisk. når det gjelder western tema i spill, så må jeg si at sandbox spillet gun var svært undervurdert, og som sagt i artikkelen overfor så får endelig westernsjangeren dybden den fortjener. gun hadde et voldsomt potenisiale, men føltes litt som hastverksarbeid på visse områder. for eks. når det gjaldt ting å gjøre etter at oppdragene var fullført, dessuten var spillverdenen svært liten i forhold til hva red dead redemption ser ut til å bli, det blir fantastisk å kunne ri eller ta tog gjennnom forskjellige miljø med snø, ørken, oaser og små spøkelsebyer. dette må spilles på playstation 3 mener nå jeg, blir litt frustert å høre på snørrvalper som maser om at visse spill ikke kommer til PC osv. jeg sier heller at dere burde ta dere råd til en konsoll (PS3 helst pga. utdatert grafikkkort på xbox360'n) og en tv, herregud heller, det får snart holde med denne PC-hypingen deres. voksenspill skal spilles på voksenmaskiner. jeg sier ikke at PC er ubrukelige, tvert i mot er det mye glede i en pc, men i dette tilfellet, og i diverse andre rockstar games produkter, som blant annet GTA seriene, så må de spilles på en sony spillmaskin. legendariske gta vice city, og gta IV serien må spilles på en playstation maskin for at jeg skal få dekket min nostalgi. for det første er playstation kontrollen en av de bedre som noen gang er produsert til en spillkonsoll. xbox kontrollen er vanskelig å bruke, og trenger mye tilvenning. men i alle fall red dead redemption gir meg kriblefølelser uten like, det virker utifra trailerne og informasjoner fra diverse artikler som at rockstar games kommer til å gjøre en kule her.

Likte det første du sa, kan si meg enig i det.

Har ikke sett noe mas om at Red Dead redemption ikke kommer til PC, ihvertfall ikke fra brukere på forumet her. Hva er det som gjør en PS3 til voksenmaskin mens du konstantere at PC ikke er det? Mye mer kraft i de fleste PCer som er dedikert til spill en det er i boksen der. Tar ikke lang tid å koble PCen opp til TVen heller du. Og hva i alle dager har kontrollen med spillet og gjøre? Selv misliker jeg dualshoken og liker kontrollen til 360. Ingen av dem slår Tastatur og mus. Hva har et gammelt grafikkkort med noe som helst å gjøre så lenge det knapt er forskjell på grafikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...