Gå til innhold

Hva mener du er en akseptabel leveringstid på spill?


Anbefalte innlegg

Når jeg bestiller spill på nett i Norge forventer jeg leveringstid release dagen eller før. Aldri hatt noe stort problem med dette før, men ser at Heavy Rain ikke har blitt sendt ennå (absoluttspill), så da er jeg så vannvittig kjip at jeg avbestiller og kjøper det i byen imorgen. Har ingen planer om å vente flere dager etter release med å spille noe jeg har forhåndsbestilt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hvor bestiller man om man skal forhåndsbestille? Jeg ønsker å bestille limited edition av FFXIII, ser de har det på elkjop men..dette er noe jeg ønsker på release dag. Noen som har erfaringer med platekompaniet, greier de å få varene ut i rett tid?

 

Har forhåndsbestilt mye fra platekompaniet.no, og hver gang har jeg enten fått det på release eller en dag eller to før. Så de er å anbefale.

Takker for det, da tror jeg at jeg går for de.

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke med Elkjøp selv, men hun som gjorde det videreformidlet det som om de var tomme på lager. Kan muligens gi Elkjøp tvilens fordel der. Men fortsatt, hvis de har spillet i butikkhyllene kan de da ikke ha en så dårlig intern logistikk at det ikke er mulig å ta en kopi, legge den i et brev og sende den til dem som har bestilt rundt om i landet!

 

Jeg er ikke kjent med Elkjøps interne rutiner og overreagerer muligens for å sette det litt på spissen, greit nok, men jeg vil ha produktet mitt! Nuh!

 

Edit: forøvrig kan jeg atter en gang anbefale Absoluttspill.no når det gjelder kjapp levering. Kongen på haugen!

Det er STOR forskjell på å ha bestilt et spill hos nettbutikken - som er en helt selvstendig butikk - og hos det lokale varehuset. Det er helt separate lager, og varehuset har ikke noe ansvar eller forpliktelser overfor nettbutikken annet enn om man får valgt collect@store.

Lenke til kommentar

Det er nok helt sant. Var muligens påvirket av et mildt raserianfall når jeg skrev det, så tar i mot kritikk der. Det er fortsatt ingen unnskyldning for å være så latterlig trege med å sende ut et produkt. Intern logistikk kan bryte sammen og enkelttilfeller med treg leveranse kan forekomme, men tre ganger på rad på under 6 måneder? Da er det ganske opplagt at det må skje forandringer.

Lenke til kommentar

lurte på om noen av dåkkar visste nummeret til elkjøp sin support for nettbutikken deres, fikk ikke heavy rain i går så trenger et nummer eg kan ringe til visst eg ikke får det i dag.

 

etter min mening så skal eg produkt som forhåndsbestilles være hos deg dagen det kommer ut eller før.

 

å forhåndsbestille er som å innegå en avtale, du betaler dem pengene på forskudd og de skal sørge for at du får spillet på dagen det kommer ut og elkjøp har tydeligvis ikke klart dette (som vanlig) så når de ikke klarer å utføre sin del av avtalen så mener eg ikke at eg skal bare sitte meg tilbake å vente.

 

det er etter min mening helt uakseptabelt, visst de skal drive nettbutikk skal de drive den rett og.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Trur ikkje du kjem langt med det. Når du bestiller noko frå Lefdal eller Elkjøp sine websider må du også lese gjennom og godta ei rekke vilkår. Eg ville vore overraska om dei ikkje har "sikra" seg med eit punkt eller to om levering (og leveringstid) der. Du må gjerne ringe dei og klage, men tipper du får standardsvaret om at det er forseinka inn til hovedlageret og at dei ikkje kan gjere noko med det.

 

Anten godta at Elkjøp er ubrukelege på levering og berre bestill titlar du ikkje MÅ ha på release-dato. Eller la vere å benytte dei i heile tatt. Money talks.

Lenke til kommentar

Elkjøp om Mass Effect 2:

Hei og takk for din henvendelse

 

Normalt blir alle denne typer varer sendt ut 2 dager før utgivelsesdagen. Derfor skal du ha denne innen den 29.januar...

 

Om Bioshock 2:

Du skal ha denne til utgivelsesdato.

Etter at jeg klaget til dem:

Denne står som utlevert fra oss 22.02, så dette vil du ha i posten innen kort tid. Beklager ulmpene dette har medført.

 

Prøver ikke å uthenge Elkjøp mer enn noen annen butikk, men det er vel ikke bare jeg som ser noe som ikke stemmer her?

Lenke til kommentar

Eg bestilte Darksiders 12.01.10 frå elkjøp, og det har endå ikkje blitt sendt. Er det noen andre som bestilte Darksiders til 399kr, som ikkje har fått det endå?

 

Det høres merkelig ut. Ville ringt til dem og hørt, for det skal ikke ta så lang tid.

 

 

Har selv ikke fått Heavy Rain fra elkjop.no. Det ble sendt på mandag, men det er posten sin feil da de ikke klarer å komme seg opp til postkassen.

Lenke til kommentar

Eg fekk denne tilbakemeldingen om Darksiders eg bestilte 12.01.10.

 

"Beklager, men se bort i fra forige mail som ble sendt, har fått inn ny informasjon om at leveransen vi fikk på disse spillene, var det oppstått en feil med, og dette spillet er desverre ikke sendt enda. Vi beklager dette, men er på saken, og vil få sendt dette ut til deg så fort som mulig. "

 

Noen som vil gjette hva som har skjedd? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...