Gå til innhold

Hva mener du er en akseptabel leveringstid på spill?


Anbefalte innlegg

I den siste tiden har vi fått gode spill levert på et bånd det ikke ser ut til å være noen ende på fra spillstudioer rundt om i alle verdens kroker, og det er mange av oss som gjerne har lyst til å få med seg alle. Leveringstider på nye spill er da veldig viktig, spesielt viktig har det vært nå på nyåret og det vil fortsette langt utover i 2010. Enkelte butikker har mestret dette med å beregne leveringstider slik at man som kunde sitter med produktet i hendene på release, men det finnes nok av butikker som tilsynelatende ikke tror leveringstid er noe viktig.

 

Selv er jeg av den oppfatning av at leveringstidene er noe av det desidert viktigste om man skal drive en nettbutikk. Det er ganske enkelt fordi en stor del av spillkjøp på nett dreier seg om forhåndsbestillinger, og om det finnes noen større grunner til at man forhåndsbestiller enn at man vil ha det på slippdatoen vil jeg gjerne høre dem. Om man så ikke får spillet til "riktig" dato føler man seg fort litt snytt, da man like enkelt kunne tatt seg en tur i butikken og plukket det opp.

 

Jeg sitter for øyeblikket og venter på Bioshock 2 som enda ikke har dukket opp i postkassen min, ti dager etter release. Jeg lurer rett og slett på hvor lenge dere kan gå før dere føler dere snytt, hvor lang tid det må gå før dere blir irriterte og til slutt hvor lang tid det må gå før dere får det legendariske nerdRAGE og skriver masse korte og uforklarlige innlegg om erfaringen deres.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å få spillet etter release dag er ikke akseptabelt. Jeg venter også på Bioshock 2, forhåndsbestilt fra elkjøp, og jeg har sendt flere mail og får til svar at de jobber hardt for å "løse problemet". Venter også på AvP fra elkjøp. Fikk kvittering via mail i går, og da får jeg forhåpentligvis spillet i morgen. De burde sendt spillet 2 dager FØR release, slik som Gamezone gjør. Elkjøp's nettbutikk går det ikke an å stole på lenger, så mine neste spill blir skaffet fra gamestop gjennom bytt-inn-2-spill tilbudet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i samme båt som dere, dessverre også med tidligere erfaringer. Bioshock 2 skulle vært her for 10 dager siden, Mass Effect 2 som to uker for sent og Halo 3: ODST kom 8-10 dager for sent, jeg husker ikke lenger. Det er rett og slett uakseptabelt.

 

Jeg har ikke tatt kontakt med dem enda fordi en gang eller to kan jeg forstå, alle kan gjøre feil, men når det skjer for tredje gang på rad fra samme butikken kan det ikke forsvares. Uansett hvilket grunnlag de baserer tregheten på så må det gjøres noe med det, for meg som forbruker spiller det ingen rolle. Dedikerte nettbutikker/spillbutikker er definitivt de raskeste, og de som ikke får annet enn en tommel opp fra meg, er Absoluttspill.no. Vannvittig kjappe, gode priser og en upåklagelig kundeserveice.

Lenke til kommentar

3 arbeidsdager etter release eller 3 arbeidsdager etter att bestilling er sendt hvis det er lagervare hos dem. Utover dette finner jeg det uaktseptabelt. Har aldri prøvd Elkjøps sin men ser att andre brukere har dårlige erfaringer med de. De som jeg bruker er cdon, platekompaniet hvor jeg har spillet dagen før release eller seinest dagen etter release, disse to er også raske med levering av lagervarer.

Lenke til kommentar

Eg har stort sett gitt opp å håpe på at Elkjøp kan levere på releasedag lenger.

 

Einaste gongane eg bestiller der no er når det er eit godt tilbod på eit spel og eg ikkje MÅ ha det på release. 349,- for Heavy Rain til dømes. Har nok av spel å komme meg gjennom før den tid, så då gjer det ikkje så mykje at eg sikkert ikkje får det før i mars :p

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å kjøpe spillene mine på slippdatoen i en fysisk butikk for å være sikker på at jeg får det på riktig dag, men enkelte ganger føler jeg for å bestille spillene mine, og da er det ekstremt ergerlig om det ikke kommer til riktig tid. To-tre dager over kan være greit, men noe stort mer enn det så blir det for dumt. Brevpost skal ta to til tre dager.

 

Samme som hvis du bestiller en pizza fra Peppes klokka 16:00 forventer du å ha den innen 17:00 - ikke etter kl 20.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Maks 1 dag etter lanseringsdato, ideelt sett lanseringsdato / 1 dag før. Fra en Norsk butikk forventer jeg at de sender spillet 2 dager før det blir utgitt, gjør de jobben og det kommer senere så er det sikkert posten sin feil. Har opplevd ganske variabel levering av pakker her i Bergen.

 

Bestilte noe fra Gamezone, spillet sendt 10min etter, bestille noe fra en kanadisk spillbutikk, sendt samme dag. Begge spillene kommer neste uke, samme dag. Forskjellen er at ene pakken er fra Canada og den andre er fra Norge. Så hvordan er det mulig å ta så lang tid at en pakke fra Norge er så treig? 2-3 dager skal det ta i Norge, kanskje 4-5 i verste fall.

 

Uansett posten virker iallefall rimelig treig her i forhold til sist plass jeg bodde. I tilegg har min kopi av Shadow of the Colossus blitt rotet i posten som er veldig ærgelig.

 

Så beste er vel å kjøpe en fysisk kopi i butikken på release dag, men sjansene der er vel at 1) Spillet er en 100 lapp dyrere 2) Spillet er ikke i butikken, dette gjelder spesielt mindre populære titler, nds, psp titler osv.

 

Uansett bestiller jeg noe ifra Play, Zavvi eller lignende forventer jeg innen 3 ukers tid. Dessverre virker det som pga tollingen at leveringstiden er merkbart større nå enn den var tidligere da man kunne forvente det etter en ukes tid.

Lenke til kommentar

På varer som er på lager kan jeg greit leve med 3-4 dagers leveringstid, men på forhåndsbestillinger forventer jeg egentlig å få det på (i beste fall før) releasedatoen, ja.

 

Da tenker jeg på norske butikker, på f.eks. Play.com vet jeg altfor godt at jeg ikke bør kjøpe noe som jeg "trenger" kjapp levering på.

Lenke til kommentar

Postgang er postgang!

 

Jeg har aldri forhåndsbestilt spill på nett så vidt jeg kan huske, men jeg har bestilt titalls titler fra ymse nettbutikker. Da gjør det meg ingenting om de kommer når de kommer, siden jeg ikke har bestilt dem fordi det virkelig haster eller fordi jeg vil ha dem til en spesiell dato.

 

Når det er sagt foretrekker jeg absolutt levering sånn ca. dagen før jeg har bestilt dem.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke forhåndsbestilt spill på nett om jeg måtte ha de på release dagen. Stoler ikke på posten :p Men det skal sies at de gangene jeg har gjort det uten å bry meg om når spillet har kommet så har cdon.no nestn alltid ordnet så spillet ligger i postkassen dagen før release dato.

 

Går nok for gamestop som ligger 15-20minutter unna hvis det er viktig.

Lenke til kommentar

Postgang er postgang!

Nei, postgang er ikke alltid bare postgang. Når en butikk gang på gang presterer å levere spill til en veldig stor masse av kunder opptil to uker for sent - da er det ikke posten sin skyld. Da er det rett og slett noe galt med den aktuelle butikken sine rutiner. Og ja, jeg sikter spesielt til Elkjøp.

Lenke til kommentar

Min løsning er å kjøpe alt i butikk, sånn som før. Møter opp tidlig å sikrer meg et eksemplar, orker ikke å vente lenge på spill jeg vil ha med en gang. Postvesenet jobber saktere enn hva jeg kan godta. Et forhåndsbestilt spill skal man ha på lanseringsdagen, til nød dagen etter, hvis det er rett før jul. Ingen andre unntak tillates, spillene faller jo flere hundrelapper i verdi hvis man må vente så lenge!

Lenke til kommentar

Elkjøp har hatt litt problemer med å få inn Bioshock 2, visstnok pga leveringsproblemer fra grossisten. I utgangspunktet skulle spillet være sendt ut til release, men det ble ikke tilfellet.

 

Det er heldigvis gjort grep for at det ikke skal gjenta seg nå på onsdag, når det er release på Heavy Rain. Butikkene har alt fått inn spillet, og på dagen vil det være mulig å gå til sin lokale Elkjøp og kjøpe spillet for 399,- kr. Mener det gjelder nettbutikken og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...