Gå til innhold

Anmeldelse: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det haddet kommet et lignednet spill som var opptilamisert for PC kunne det vært artig da de kunne fått det et hav mer ang effekter.

 

 

Og solgt 50.000 kopier?

 

Men fra spøk til revolver...spillet passer og hører egentlig hjemme på konsoll synes jeg. Med tanke på kontrollerne og at det er jo som å se en film, men hvor du har mer eller mindre kontroll. Så å spille dette på flatskjermen i stua med surrond er en fryd...

Lenke til kommentar

Bra artikkel, men mye negativt til en så (forøvrig) bra karakter. Har selv gledet meg kjempelenge til dette spillet, så jeg får se hvordan det er når jeg endelig får kjøpt det. Uansett; nok en gang en meget utdypende artikkel som lett slår de andre jeg har lest.

Endret av ayamishi
Lenke til kommentar

Men fra spøk til revolver...spillet passer og hører egentlig hjemme på konsoll synes jeg. Med tanke på kontrollerne og at det er jo som å se en film, men hvor du har mer eller mindre kontroll. Så å spille dette på flatskjermen i stua med surrond er en fryd...

Selv om argumentet med flatskjerm og surround ikke er så veldig godt, med tanke på hvor lett det er å koble en PC til hjemmekinoen, så er jeg enig med deg. Jeg tror ikke dette spillet hadde blitt allverden med mus og tastatur. Innlevelsen en kan få hvis en kjenner kontrollen godt nok, og å kunne posisjonere seg som en ønsker, er nok ganske overlegen på konsoll.

 

Etter litt refleksjon, så tror jeg spillet til tider kan være morsommere å se bli spilt enn å spille selv. Når en ikke trenger å konsentrere seg om knappene som dukker opp på skjermen, så trenger en bare å se på den vannvittig gode og brutale koreografien. Det er ikke så lett å følge med når en vet det dukker opp et symbol om ikke lange tiden.

 

Krysser fingrene og satser på at jeg tar feil, though. :)

Lenke til kommentar

Tja, ser det som en rent Grafisk spill, nærmest som et moderne DragonsLair. Noe som haddet vært veldig artig i den retningen er et spill som skviser gode gamer pcer litt (nettop type heavy rain).

 

Det har pleid å komme FPS spill som tar seg av dette, type farcry, HL2 og Crysis, men for øyeblikket er det ikke et spill som klarer å knekke 295gtx,5970 (Crysis går såvidt på High med 4870x2). Tror forøvrig at PC har så mange flere muligheter ettehvert nå med dx11 og bedre ytelse at salget kan gå oppover igjen, lov å håpe.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

En ganske god anmeldelse, og jeg skjønner at 8/10 er kanskje en passende karakter.

I mine øyne ville jeg heller gitt spillet 9/10, men 8/10 passer nok bedre utifra det som står i teksten.

 

Runnet spillet første gang nå i natt for 10 minutter siden, helt utrolig genialt spill.

Lenge siden jeg har spilt noe så spennende og dramatisk. Er helt utrolig hvor fantastisk historien i dette spillet er, er utrolig lenge siden jeg har blitt så imponert av historien i et spill. Må vel gå tilbake til første gang jeg runna Metal Gear Solid 4, som jeg også syntes var helt utrolig.

 

Spillet bare griper tak i deg, og du klarer bare ikke å la kontrollen ligge. Du må bare vite mer og mer hva som skjer med personene du kontrollerer. Flere av personene i spillet vekker store følelser hos meg, og jeg vil helst at flere av dem skal klare seg.

 

Gleder meg til å gå gjennom spillet igjen, anbefaler dette spillet til alt og alle!

Dere burde glede dere til en fantastisk historie og et fantastisk spill. Er i slike tider jeg er så utrolig glad for at jeg eier PS3 <3

 

Ps: Jeg har spillet fordi jeg er en spillanmelder... :)

Lenke til kommentar

Jeg var en av de som var svært skeptisk til dette, helt til jeg prøvde demoen. Jeg vet ikke hva det er jeg, et eller annet med historien som virkelig fikk mersmak. Veldig rart egentlig. Blir nok kjøp på meg ja! Idet minste for å bidra til at spillstudioet overlever slik at vi får flere slike spill! Har det kommet enda altså? Må ha det isåfall da :)

Lenke til kommentar
Dette blir nok kjøp for min del. Trenger et nytt spill som kan løsrive meg fra Dragon Age: Origins

 

Om det er pc versjonen du spiller (som etter min mening er et lite hav bedre), tipper jeg du fort kommer tilbake igjen. Ut av demoen jeg prøvdet i går er dette en B film du kan styre handlingen på, det er veldig lett og stort sett behøver du ikke gjøre noe med kontrollen, når du ikke gjør noe fikk du feks bank eller ramlet ned en skråning men "filmen" går videre for det. Men til å være ps3 er ansiktene og mye av grafikken såpass bra at det gjøre det underholdene og handlingen skal vist glimte til til tider. Men absolutt ikke noe kjøp for min del det som er enda sikkrere er at det i alle fall ikke kan ta over dragon age på pc(startet en ny rundet nå som healer ).

 

Av det jeg har testet heller det mye mer mot en svak 6. Quick time events i en B film kan ikke bli bedre hos meg. Farenheit var bedre pga det var mye vanskligere, det var nøtter å knekke og man kunne hele tiden feile, Heavy rain er i mine øyne dårligere.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg savner konkrete eksempler på et par påstander som blir lagt frem i artikkelen:

 

Det eneste som er litt synd er at, på tross av at utviklerne åpenbart har brukt enorme summer på grafikk og musikk, er det noen av skuespillerne som rett og slett ikke holder mål, og man kan også høre at flere av dem ikke har engelsk som førstespråk.

 

Selv om historien er imponerende, er den ikke fri for problemer. Den har nemlig en rekke store logiske brister

 

Kan Frohold utdype dette? :)

Lenke til kommentar

Gamesradar har visst en liste over rimelig store merkverdigheter i historien til spillet iallefall. Jeg har ikke spilt det selv enda så jeg kan ikke si hvor rett de har, men man lager vel ikke sånt noe om det ikke har rot i virkeligheten?

De har rett i omtrent alt (eneste grunnen til at jeg bruker "omtrent" er at noen av tingene de nevner skjer når man har gjort andre valg enn de jeg gjorde, så jeg har ikke fått verifisert dem selv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...