Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)


Anbefalte innlegg

Kul topic

 

Leter et spill til PC for lenge siden som jeg spilte når jeg var liten gutt. slutten av 80 tallet kanskje begynnelsen av 90 tallet. Spillet var veldig psykedelisk og det startet med at du sto foran et sirkustelt som man gikk inn i og der så det en forvokst innsekt med en stor brodd. Hvis han stakk deg hovnet du opp. Bak insektet var det et sort hull du kunne gå inn i og ble transportert inn i flere absurde settinger.

 

Tror det var kanskje spacet musikk til dette her også.

 

 

Et annet spill jeg kom på i farten, er et spill fra samme tiden der man var en katt ved flere scenarioer. Et av dem var at man skulle komme seg oppover en klessnor i en bakgår og fange mus.

 

Det første spillet lurer jeg veldig på hva heter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, leter etter et spill på NES, var slik at man så personen man styrte ovenfra, tror man hadde

pistol, men gikk tom for kuler hele tiden, så jeg måtte bruke kniv eller no sånt. Greide aldri

å klare det (gikk på barneskolen da jeg hadde det). Husker at bakken muligens var oransje med

grønn skog? I hvert fall er det bilde av et tog på "Game Pak", altså den spillkassetten.

 

Kan det være guerilla war?

Guerilla_War_NES_ScreenShot2.jpg

Lenke til kommentar

Hei.

 

* Type: FPS spill

* Tid: Tror var fra midten/sent av 90 tallet.

* Plattform: PC, tror det var til Windows 95 eller 98.

* Navn: Tror det heter noe med "Nightmare", men er ikke sikker.

* Våpen: Du hadde fire våpen noe som 1. "Blast gun" (gule plasma skudd) 2. "Magic wand" (En tryllestav med en gul stjerne på toppen) 3. "Gun" (Var en pistol eller shotgun, husker ikke helt). 4. "Blast cannon" (Samme som blast gun, bare at reload var sikkert 500-1000% raskere. Navnene til våpnene husker jeg ikke, men bruker bare for å beskrive sånn jeg husker dem.

* Sted: Ofte i spøkelseshus, kirkegårder og slikt. Alltid mørkt ute. Du skulle finne nøkler og slikt til låste dører, hvert brett tok vel ca sånn 20-30 min.

* Fiender: Hekser i hvite og sorte kapper, demoner som kom ut av gravstøttene på kirkegården. Husker spesielt de heksene som brukte sånn lyngreier fra hendene sine.

* Ellers: Tror ikke det var ett selskap som lagde det, men var en person / liten gruppe. Husker man kunne betale sånn 15 dollar eller noe slikt for å få fullversjon.

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Hei, leter etter et spill på NES, var slik at man så personen man styrte ovenfra, tror man hadde

pistol, men gikk tom for kuler hele tiden, så jeg måtte bruke kniv eller no sånt. Greide aldri

å klare det (gikk på barneskolen da jeg hadde det). Husker at bakken muligens var oransje med

grønn skog? I hvert fall er det bilde av et tog på "Game Pak", altså den spillkassetten.

 

Kan det være guerilla war?

Guerilla_War_NES_ScreenShot2.jpg

 

 

Ja! Tror jammen det var det, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hei, for 6-8 år siden spilte jeg et spill som jeg nå har lyst å prøve ut litt mer, det var et puzzle-solving spill som var i en nettside hvor man fikk ledetråder og minigames som gav ledetråder til hvordan man skulle finne den delens svar, som ofte ville være å søke nettet utifra hva man fant ut av. Eksempelvis var det en oppgave som ledet meg til nettsiden til et museum hvor det var mulig å finne svaret på den delen ved hjelp av et bilde på museets nettside.

 

I løpet av oppgavene så fikk man se flere og flere videosnutter og dokumenter som skulle lede til å løse en forvinningsgåte eller et mord på ei dames onkel eller far (husker ikke helt hvordan det var)

 

Spillet satte automatisk sammen 3-5 spillere i team som kunne sende tips til teamet via en teammail om en fant ut noe...

 

 

 

Noen som kan komme på hva spillet het og om det enda er funksjonelt?

Lenke til kommentar
Hei.

 

* Type: FPS spill

* Tid: Tror var fra midten/sent av 90 tallet.

* Plattform: PC, tror det var til Windows 95 eller 98.

* Navn: Tror det heter noe med "Nightmare", men er ikke sikker.

* Våpen: Du hadde fire våpen noe som 1. "Blast gun" (gule plasma skudd) 2. "Magic wand" (En tryllestav med en gul stjerne på toppen) 3. "Gun" (Var en pistol eller shotgun, husker ikke helt). 4. "Blast cannon" (Samme som blast gun, bare at reload var sikkert 500-1000% raskere. Navnene til våpnene husker jeg ikke, men bruker bare for å beskrive sånn jeg husker dem.

* Sted: Ofte i spøkelseshus, kirkegårder og slikt. Alltid mørkt ute. Du skulle finne nøkler og slikt til låste dører, hvert brett tok vel ca sånn 20-30 min.

* Fiender: Hekser i hvite og sorte kapper, demoner som kom ut av gravstøttene på kirkegården. Husker spesielt de heksene som brukte sånn lyngreier fra hendene sine.

* Ellers: Tror ikke det var ett selskap som lagde det, men var en person / liten gruppe. Husker man kunne betale sånn 15 dollar eller noe slikt for å få fullversjon.

 

Anyone?

Nitemare 3D.

Lenke til kommentar
Den som klarer å hjelpe meg med denne, fortjener belønning:

 

*Spill til Amiga tidlig '90-tall

*2D-plattformspill

*Trollmann?

*Kasser man måtte bære med seg

*Handlingen foregikk på natten (mørk himmel)

 

Det er dessverre alt jeg husker.

Jeg vet ikke selv hvilket spill, men fant en nettside med en gedigen database for Amiga spill, kanskje du finner det om du browser gjennom spillene der :)

Clicky Link

 

Prøvde selv å begynne litt å se men ble for mye arbeid når jeg ike hadde mer å gå etter, som feks første bokstav i navnet hadde hjulpet masse :p

Endret av Camulos
Lenke til kommentar
Det er et gammelt slossespill for pc.

Tror mye foregår i kloakken er noe slikt. Du kan velge fighterere som en rotte, skillpade osv. eller noe sånt og du kan transformerer deg til mutant lignende skapninger av fks en rotte som da er mye sterke og slikt.

Klarer ikke huske hva det heter men spillte det hele tiden hos venner, windows 95 epoken.

Var en slags ond proffesor sak som også var et dyr til siste boss.

http://en.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutan...les_video_games

Liste over TMNT spill, mulig du finner det der.

Lenke til kommentar
Leter etter et gammelt spill på N64, som handlet om donkey kong, og du gikk rudndt også som andre personer og skjøt med gønnere, av alle mulige typer Kokosnøtt gønnere og alt.

 

Vanskelig å forklare, men er det noen som vet?

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">

Donkey Kong 64, sikkert? :) Hadde en kjempe bra multiplayer, brukte mange timer på det :)

Lenke til kommentar

Noen som har noe forslag til spillet jeg prøver å finne .... se post #87

Mulige stikkord: PC / Browser / nettsøk / puzzlesolve / pekogklikk (deler av det) / flere minigame inni spillet / andre spillere på laget ditt / løs gåten eller mordet.

 

Kan minne litt om puzzle fra Funcom til Secret World community bare med litt mer minigames men fremdeles engoddel research på nett...

Lenke til kommentar
Det er et gammelt slossespill for pc.

Tror mye foregår i kloakken er noe slikt. Du kan velge fighterere som en rotte, skillpade osv. eller noe sånt og du kan transformerer deg til mutant lignende skapninger av fks en rotte som da er mye sterke og slikt.

Klarer ikke huske hva det heter men spillte det hele tiden hos venner, windows 95 epoken.

Var en slags ond proffesor sak som også var et dyr til siste boss.

http://en.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutan...les_video_games

Liste over TMNT spill, mulig du finner det der.

 

 

Har sendt Statuen en PM og fått svar, Battle Beast heter spillet han var ute etter :)

Lenke til kommentar

Hei. Leter etter navnet på et spill jeg eide før.

 

pc spill. sikkert win98. rts og rimelig standard sådan.

 

introen: En stor tank styrt av mennesker kjører over en stakkars mutant mens de ler

 

gameplay: strategi. hamstret olje fra oljepytter. Kunne være 3 raser, mutanter, mennesker, roboter. Mye laser og "laser"lyder i spillet. Og man kunne konfigurere sine egne tankser. Mutantene fikk en slags bueskytter, og ikke minst, de kunne bygge en diger krabbe med rakettbatterier på toppen. Var også enkelt å modde. ikke en småsatsing

 

og de beste tårnene var litt for gode for spillets beste. Vanskelig med andre ord

Endret av DjFarmor
Lenke til kommentar

Leitar etter eit gamalt arcade-fighter-spel, sikkert frå Japan/Korea. Hugsa eg spelte det på midten av 90-talet på PC, men det var mest truleg ein port. Sjølve opplegget var litt likt Street Fighter, men meir science fiction-aktig. (Tenk ein litt avansert Tekken) Syns å hugse at all fightinga gjekk føre seg på eit platå høgt oppe i lufta, og ein kunne nok dette utføre kanten...

 

Ps. Spelet er mest sannsynleg ikkje i denne lista: http://www.angusm.demon.co.uk/AGDB/BEU.html

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei.

 

* Type: FPS spill

* Tid: Tror var fra midten/sent av 90 tallet.

* Plattform: PC, tror det var til Windows 95 eller 98.

* Navn: Tror det heter noe med "Nightmare", men er ikke sikker.

* Våpen: Du hadde fire våpen noe som 1. "Blast gun" (gule plasma skudd) 2. "Magic wand" (En tryllestav med en gul stjerne på toppen) 3. "Gun" (Var en pistol eller shotgun, husker ikke helt). 4. "Blast cannon" (Samme som blast gun, bare at reload var sikkert 500-1000% raskere. Navnene til våpnene husker jeg ikke, men bruker bare for å beskrive sånn jeg husker dem.

* Sted: Ofte i spøkelseshus, kirkegårder og slikt. Alltid mørkt ute. Du skulle finne nøkler og slikt til låste dører, hvert brett tok vel ca sånn 20-30 min.

* Fiender: Hekser i hvite og sorte kapper, demoner som kom ut av gravstøttene på kirkegården. Husker spesielt de heksene som brukte sånn lyngreier fra hendene sine.

* Ellers: Tror ikke det var ett selskap som lagde det, men var en person / liten gruppe. Husker man kunne betale sånn 15 dollar eller noe slikt for å få fullversjon.

 

Anyone?

Nitemare 3D.

 

Nydelig :D Takk takk

Lenke til kommentar

Spilte et spill for mange år siden (samme tid som wolfenstein 3D mener jeg) der man styrte noen som lignet litt på en huleboer, men med avanserte våpten. kulene var forsåvidt grønne tror jeg, og det var en del blod og sånt i spiller (tror blodet var grønt også).

 

synes å huske ei bane der man hoppet rundt på noen rør, men den er jeg iikke 100% på...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...