Gå til innhold

Tiårets beste spill (30-21)


Anbefalte innlegg

Ingen som savner Civilization 4 her? Jeg trøster meg med at det nok befinner seg myyye lengre opp på lista. :rolleyes:

Rett og slett tragisk om det ikke kommer. Jeg er kanskje "litt" mer enn gjennomsnittlig fan av serien (ironi). Jeg får vel trøste meg med at det kommer på 20 topp, siden en journalist fra Gamer.no allerede har uttalt at det er det beste strategispillene har å by på. I tillegg ble det kåret til det 2. beste spillet fra 2005.

 

Flott liste iallfall! Her mistet vi flere av titlene jeg hadde forventet å se på 10 og 20 topp, men uansett bra jobba.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som savner Civilization 4 her? Jeg trøster meg med at det nok befinner seg myyye lengre opp på lista. :rolleyes:

Rett og slett tragisk om det ikke kommer. Jeg er kanskje "litt" mer enn gjennomsnittlig fan av serien (ironi). Jeg får vel trøste meg med at det kommer på 20 topp, siden en journalist fra Gamer.no allerede har uttalt at det er det beste strategispillene har å by på. I tillegg ble det kåret til det 2. beste spillet fra 2005.

 

Flott liste iallfall! Her mistet vi flere av titlene jeg hadde forventet å se på 10 og 20 topp, men uansett bra jobba.

 

Pøh til at Civ 4 er beste strategi det siste tiåret. Age of Mythology er da mye bedre! :)

 

Og til det vi har fått se hittil:

Fin liste fortsatt. Masse bra spill der!

Endret av Materie
Lenke til kommentar

Age of Mythology er da mye bedre! :)

Men kongen er Age of Empires II: The age of Kings (Ensemble Studios, RIP :( ), desverre kom den et år for tidlig til å være med på denne listen.

 

Er også spent på om The Witcher kommer på listen, da det er et spill jeg faktisk holder høyere en f.eks Dragon Age, men når den ikke kom blandt disse 10 heller så er jeg skeptisk.

Lenke til kommentar

Der var GTA IV på plass, og lista har fått sitt første skudd for baugen i dette havet av lister jeg håper skal stå til mine "håp".

 

Pent spill. Men ikke et moro eller underholdende spill, og jeg opplevde at mye av det Rockstar beviste de kunne når de lagde San Andreas var tatt vekk og ikke bare hadde de valgt å bruke opp igjen en gammel by, men de brukte byen vi har sett flest ganger.

 

Som en selvstående tittel er rett nok noe av denne kritikken ugyldig, men spillet var fortsatt overlesset av muligheter som ikke holdt seg så fort man fikk lekt med dem. Enda en kontakt i den allerede overfylte mobiltelefonen var ikke det spillet trengte. Ikke likte jeg kjøringa heller - spesielt motorsykkelkjøringa var et mareritt uten like. Oppdragene var av og til fryktelig lange og oppstykkede, men du måtte alltid begynne på nytt om du ikke klarte det.

 

Karakterene var heller ikke så minneverdige at det gjorde noe, og de som var morsomme ble fort kjedelige etter dent tredje runden på puben. Ett hederlig unntak må gjøres i Brucie, som var så herlig rå at jeg koste meg hver gang han var på skjermen.

 

At Silent Hill 2 er på lista overrasket meg, jeg trodde faktisk det var eldre. Men meget hyggelig at det er på plass, jeg stormistrivdes i byen og alt var bare fælt. I 2001 var jeg 18 år, alikevel turte jeg ikke spille spillet etter klokka 6 når det begynte å bli mørkt ute. Og det sier ikke bare noe om meg!

Lenke til kommentar

Jeg synes Half-Life 2 fortjener å ligge mye høyere på listen. Historien og karakterene er fantastiske, og mye mer forseggjort enn i mange andre spill. Dette gjør at jeg lettere lever meg inn i spillet.

Hvis HL2 - Episode 2 regnes som et spill, så håper jeg den havner på topp 10.

 

Ellers ser jeg ikke hvorfor så mange misliker GTA IV. Det store detaljnivået, og den uslåelige fysikken har gjort dette spillet til en av mine favoritter.

Lenke til kommentar

Ellers ser jeg ikke hvorfor så mange misliker GTA IV. Det store detaljnivået, og den uslåelige fysikken har gjort dette spillet til en av mine favoritter.

 

For meg var det det at det var så dørgelig kjedelig og repetivt. Kjedelig by, kjedelige oppdrag, kjedelige og irriterendes folk som hele tiden ringte og elendig musikk på radioen. GTA IV er ikke på min topp 100 liste engang. Hadde det mye morsommere med Saints Row 2 :)

Lenke til kommentar

At Silent Hill 2 er på lista overrasket meg, jeg trodde faktisk det var eldre. Men meget hyggelig at det er på plass, jeg stormistrivdes i byen og alt var bare fælt. I 2001 var jeg 18 år, alikevel turte jeg ikke spille spillet etter klokka 6 når det begynte å bli mørkt ute. Og det sier ikke bare noe om meg!

 

Godt oppsummert. Jeg hadde faktisk ikke trodd det ville komme på lista selv, men at det fortjener å være der er det liten tvil om.

 

Det mest minnerike spillet i serien. Og jeg husker med redsel partiet der du gikk nedover en "endeløs" trapp, ned i mørket. Dvs. trappa var ikke SÅ lang, men da jeg spilte var det sent på natt og jeg var alene i huset. Turte rett og slett ikke løpe, så jeg listet meg nedover..

 

Strålende spill!!

Lenke til kommentar

Flott artikkelserie dette, gleder meg til å se hva som ender opp på toppen. Både Bioshock og GTA IV hadde jeg nok hatt enda høyere på min liste. For min del var GTA IV akkurat riktig retning å gå i etter San Andreas som jeg opplevde som en skuffelse. Bioshock blir kun slått av Deus Ex når det gjelder skytespill det siste tiåret. Ellers håper jeg å se Baldur's Gate 2, Ninja Gaiden, Mass Effect og Eternal Darkness i topp 10. Et annet spill som kommer høyt på min liste men som jeg tviler på å se her er Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura. Absolutt en av mine favoritter, et godt eksempel på hvordan fantastisk stemning kan gjøre opp for en del tekniske mangler.

Lenke til kommentar

Regner med at Socom 1 eller/og 2 er på topp 20 da :)

Hvis dere ikke har tatt en av med på lista overhode, burde dere skamme dere. Tross alt serien som har fått frem online på konsoll og hadde i milliontall online. Spillene selv solgte flere millioner, og fikk solgt i milliontall nettverks adaptere til PS2.

 

Hvis dere igjen ignorerer disse perlene, og legger halvgode spill på lista fremfor de, så skjønner jeg ikke.

Greit nok at vi er en mindre gruppe nordmenn som faktisk liker denne 3ps krigingen og har vårt lille eget community (men dog det største communityet som er samlet på 1 spill, av alle spill ute i markedet), men er ikke til å stikke under en stol at det er meget populært ellers i verden og har vært banebrytende.

Lenke til kommentar

skal bli spennende dog å se om dere har ignorert serien ;) Ser ellers iløpet av åra, hvor mye den har blitt ignorert på både spillverket/gamer.no og andre norske sider.

 

Kjedelig når stabene bare består av FPS folk som ikke gir 3ps en sjanse.

 

Kan kanskje virke som litt trolling, men er min kalde mening ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...