Gå til innhold

Hvert 8./10. spill gratis?


Spillkort med hvert 10. spill gratis  

80 stemmer

  1. 1. Ville du tatt vare på og benyttet rabattkortet?



Anbefalte innlegg

Selv så synes jeg det er moro å finne det beste tilbudet for hvert enkelt produkt jeg kjøper. Først går jeg over nettet (elkjøp, lefdal, absoluttspill, komplett etc.) og da er det ikke skjeldent det er en 2-300,- forskjell i favør til èn butikk. For et annet produkt er det kanskje motsatt, og grunnet nettopp det finner jeg det vanskelig å "love" meg selv bort til èn butikk. Hvis jeg hadde fått hvert 10. spill gratis hos èn butikk hadde jeg fortsatt hatt til gode å få det spillet hadde jeg fått slikt et kort hos alle butikkene jeg har handlet. 50% på hvert 5. spill, derimot, er mer aktuelt.

 

Nå skal det riktignok sies at det bare finnes to butikker her i byen som selger noenlunde nye spill (men til ublu priser!) og de er fra samme kjede (Euronics), så noe slikt ville aldri i verden funket for andre enn bestemødre. Og jeg tror ikke det er noe marked for rabattkort på spill hos dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville foretrukket 50% rabatt på hvert 5. spill framfor hvert 10. gratis. Det blir ikke fullt så lenge mellom hver gang man sparer litt penger og for butikken er begge alternativer like kostbare i det lange løp. Hvis man i tillegg klarer å overtaler noen venner til å benytte kortet sitt når de kjøper inn spill, samt kjøper noen spill som gaver kommer rabattkjøpene fort mye oftere. Da blir det morsommere å kjøpe inn spill og det blir fort noen ekstra spill som man ikke hadde kjøpt ellers, eventuelt kjøpt et annet sted.

 

Når det gjelder nettbutikker er det vel ikke noen store problemer ved å knytte en lignende rabattordning opp mot en brukerkonto? Da slipper man i tillegg å lete rundt etter en liten papirlapp hver gang man vil kjøpe inn nye spill.

 

Hvert 5 spill for 50% off har vært mer fristende enn hvert 10 gratis. Simple (for meg ihvertfall).

Lenke til kommentar

Takk for veldig gode tilbakemeldinger, og ikke minst justeringene. Ser ut som om 50% på hvert 5. er det mest realistiske. Hvert 5. gratis er bare fullstendig urealistisk dersom kjeden i tillegg skal være konkurransedyktig på pris.

Jeg mistenker også at en del her er som meg og ville plukket med det 5. spillet når jeg handlet nr 4, og gjerne et spill man er nysgjerrig på men ikke vil betale fullpris for.

Isåfall "forsvinner" tilleggsrabatten, men vi kunder får added value gjennom enda et underholdningsprodukt.

 

Da er det bare å krysse fingrene og håpe at en av forhandlerne leser posten og kommer opp med et lojalitets tiltak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...