Gå til innhold

Spill ER jo skremmende billig på play.com (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt alt jeg har av spill gjennom Steam å trodd prisene der var helt kurante...

 

Men nå sitter jeg å titter på play.com... Litt tilfeldig

 

Grand Theft Auto 4

= 95kr (steam 420kr)

 

BioShock OG The Elder Scrolls IV: Oblivion (dobbelpakke)

= 47kr totalt (Steam = 168+253=421kr)

 

Mirrors Edge

= 75kr (Steam = 126kr)

 

(de jeg nå har bestilt)

Jeg betaler 215kr til play.com, og får 3 pakker tilsendt fra utlandet med cover, DVD, og alt...

Hadde jeg kjøpt dette fra steam hadde det kostet meg 967kroner

Jeg sparte 752kroner....

 

Fallout 3

= 121kr (Steam = 379kr)

 

Så jeg ønsker bare å gjøre alle oppmerksom på at det finnes billige og billigere alternativer som også gir fysiske medier, mot overprisede download tjenester...

Ble noen nye spill i kveld ja, som dog ikke kommer før om en uke eller to...

Endret av Tore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den er på 200 kr

 

Ja stemmer, en stund siden jeg har handla fra play.com nå :p Heldigvis er det gratis frakt fra play.com, ellers hadde det vært endel spill som hadde blitt for dyre :/

 

Frakt har lite med tollgrensene å gjøre. Hvis varen koster 199,90 og 190847293874 i frakt slipper du fremdeles unna mva og fortollingsgebyr. Koster derimot varen 200,1 og frakten er på 50 kroner må du betale mva (25%) av 250,1 samt fortollingsgebyr på ca 100 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig heller si at spill er skremmende billig der tilbudene er godest. Som førsteposten tilsier så har play.com mange gode tilbud, men Steam har også knakende gode tilbud fra tid til annen, på lik linje med andre butikker som tresker til med et tilbud i ny og ne.

Forskjellen er att steam sine tilbud ofte varer over helgen, så kommer det ikke ett nytt tilbud på det samme spillet på leeeenge. Play.com sinde tilbud varer som oftest fra 1 uke til flere måneder.

Lenke til kommentar

Når en pakke er bekreftet sendt så er jo resten ute av play's kontroll...

 

Så er nok royal mail - tollvesen . posten eller omlegging av logistikk et eller annet sted som fører til forsinkelser...

 

Mine 3 bestillinger ble alle sendt utover lørdagen som var (21.11.2009)

Prøve å huske å skrive en liten update når de kommer...

 

Det er selvfølgelig slik at det er billigst der det er tilbud, og det ble jo litt skeiv sammenligning for steam.

Men Steams 50% i 2-3dager, trenger ikke vær nede på andre tilbudspriser selv med 50%...

 

Den røde tråden er, undersøk gjerne et par nettbutikker og download tjenester før man bestiller på den enkleste, for steam er klart den enkleste og raskeste måten å anskaffe et spill på...

Lenke til kommentar

En nokså god grunn til å kjøpe fysiske varer. Men synes at alt virket mye billigere enn i vanlige butikker også. Hvordan har råd til dette? :hmm:

Play.com har base på skatteparadiset Jersey rett utenfor Frankrike. Øya ligger under Storbritannia, men er ikke påbelagt skatt. Derav ganske gode priser B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...