Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 25 år som har begynt å trene litt kondisjonstrening. Jeg er 174 høy og veier 99kg. Tung kropp med andre ord. Har blitt anbefalt å trene intervall for å oppnå effekt fortest mulig. Går dermed bort til noen bakker, løper alt jeg klarer opp disse, går på flatene og løper i oppoverbakkene igjen. Det er vannvittig tungt, men tror d hjelper. Hvilepulsen min har pleid å ligge på rundt 60, men etter noen ukers trening er den nå ned i 54-56. Bruker pulsklokke noe, for å prøve å holde intensiteten oppe, men lurer på om det er farlig å ha høy maksimalpuls? Testa delvis på Spicheren i Kristiansand for noen år siden, men da blei den så høy at instruktøren trodde det var noe galt med maskina.

I dag var jeg ute og løp/jogga uten å kjøre meg helt ut, og da var pulsen min maksimalt oppe i 222. Kunne pressa meg selv mer, men tørr ikke. Har det noe hensikt?

Og, er det farlig å trene med så høy puls?

Tar gjerne imot generelle tips også, for å klare å oppnå best mulig kondisjon. Jogger nå bare ute på grusvei, for har tidligere slitt med legghinnebetennelsene i leggene når jeg har trent inne (spesielt i perioder hvor jeg trente mye boksing på hard parkett), og vil nødig få dette igjen.

 

Les saken her

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...