Gå til innhold

Medion og Elkjip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når du kan kjøpe uka's tilbud fra Komplett eller Psdata til ca 10000kr. inkl 9700pro,så vil jeg si at det er billigere enn Elkjøps ferdig pc...

 

Det blir som å si at Mercedes er et billigmerke i forhold til Wolkswagen fordi en C180 er billigere enn enn en WW Corado Sport.

 

Man må jo sammenligne samme spec og utstyr og da er oftest elkjøp billigere. Du får da PC med Radon 9700 under 7000 på elkjøp også. (hvis du kjøper den billigste boksen og setter inn skjermkortet)

Lenke til kommentar
men jeg står for alt jeg har sagt,men det opp til enhver å kjøpe pc akkurat hvor han/hun vil...så løp å kjøp pc'n din på Elkjøp du(så blir du helt sikkert fornøyd ,,,,,,,)

 

Jeg har aldri kjøpt pc på elkjøp, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller noen gang.(bortsett fra en bærbar kanskje) Kjøper alt på Komplett. Men det betyr ikke at komplett er billigere. Jeg får velge det jeg vil ha når jeg vil ha det, og jeg kan kjøpe litt og litt alt etter når jeg lyster og har råd.

 

For en person som trenger PC til Internett, skriving, excel og The Sims så vil en elkjøp PC til 4000 holde i massevis.

Lenke til kommentar

Heisann. Denne PC'n er mye for pengene. Den er betraktelig rimeligere enn hvis du kjøper samme spec fra Komplett. Uten skjerm koster den 12995. Hvis du bestiller fra Komplett så blir det over 15.000 uten skjerm. Så prismessig så er den meget gunstig.

 

tar dere virkelig 2000 en 17" crt skjerm? er den gullbelagt eller?

Lenke til kommentar

Heisann. Denne PC'n er mye for pengene. Den er betraktelig rimeligere enn hvis du kjøper samme spec fra Komplett. Uten skjerm koster den 12995. Hvis du bestiller fra Komplett så blir det over 15.000 uten skjerm. Så prismessig så er den meget gunstig.

 

tar dere virkelig 2000 en 17" crt skjerm? er den gullbelagt eller?

 

ikke spør meg. Jeg har da ikke noe med det. Referer bare det jeg ser på nettet. Ser Komplett har en til 4000. :-)

Lenke til kommentar

Jeg ville forøvrig kjøpt inn delene og bygget dataen selv. Ser ingen morro i å starte en pc første gang hvis ikke den er selvbygd.

Og til alle dere som sier: "Se på komplett! Komplett! Komplett! Komplett!". Komplett er pokkern ikke så billig! Det finnes utallige andre online databutikker som er mye rimeligere enn Komplett. Jeg er en mye større fan av mpx og pcutstyr selv.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg hadde kjøpt maskina, ikke pågrunn av pris/kvalitet, men den bruker egentlig ganske gamle deler.

 

1. I845GE brikkesettet som ikke støtter fremtidens P4 cpu'er.

2. Den har kun fattige 3pci spor og alle er oppbrukt hvis jeg ikke ser feil ifølge elkjøp.

3. 17" skjerm er ikke noe jeg hadde valgt idag.

4. Den har ifølge hp kun 2 dimm sockets, den har da 1Gb ram, men hvor mye den støtter vet jeg ikke? 2Gb kanskje?

 

Alt i alt, en gammel maskin med rask cpu og skjermkort som du sikkert hadde likt godt en stund. MEN dagen du skal oppgradere, så er du IKKE glad i den mer :roll:

Lenke til kommentar
Jeg ville forøvrig kjøpt inn delene og bygget dataen selv. Ser ingen morro i å starte en pc første gang hvis ikke den er selvbygd.

Og til alle dere som sier: "Se på komplett! Komplett! Komplett! Komplett!". Komplett er pokkern ikke så billig! Det finnes utallige andre online databutikker som er mye rimeligere enn Komplett. Jeg er en mye større fan av mpx og pcutstyr selv.

 

Pris er ikke alt heller. Komplett er størst og tryggest å handle oss. Vet at andre er billigere men jeg syns tryggheten er verdt noen hundrelapper så derfor handler jeg hos komplett.

Lenke til kommentar

Alt i alt, en gammel maskin med rask cpu og skjermkort som du sikkert hadde likt godt en stund. MEN dagen du skal oppgradere, så er du IKKE glad i den mer :roll:

 

Litt off topic, men i de 4 siste årene har jeg oppgradert maskinen min hver desember med nytt hovedkort og prosessor. Hver gang har jeg kjøpt et dyrt hovedkort for at jeg skulle kunne oppgradere. Men hva har skjedd? Jo jeg mått kjøpe nytt uansett fordi det hadde skjedd så mye og det bare på ett år. (annen fsb, annen sokkel, annen minnetype, annen agp). Ser det samme skjer i år. Intel komme med ny cpu som ikke passer i mitt konge hovedkort som jeg kjøpte desember i 2002.

 

Så tankegangen din er riktig, men konklusjonen blir feil såfremst du ikke ønsker å oppgradere om 3 måneder.

Lenke til kommentar

nja, ikke helt enig.

 

Det hk'et har jo allerede blitt maks oppgradert hvis jeg ikke tar helt feil? Vil vel ikke komme raskere cpu'er enn 3ghz på 533Mhz?

 

Poenget mitt er at hvis han velger et hk med 800mhz fsb og kanskje kjøper seg en 2,6Ghz P4 f.eks så kan han i fremtiden (kanskje 1år) kjøpe en prescott eller noe sånt som yter rundt 4Ghz kanskje?

 

Det blir spekulasjon, men med tanke på at hk'et kjører ddr266/333 kanskje og ikke støtter større cpu, så har du ihvertfall satt deg selv i en lei knipe fra starten av.

Lenke til kommentar

 

Poenget mitt er at hvis han velger et hk med 800mhz fsb og kanskje kjøper seg en 2,6Ghz P4 f.eks så kan han i fremtiden (kanskje 1år) kjøpe en prescott eller noe sånt som yter rundt 4Ghz kanskje?

 

Akkurat slik bruker også jeg å tenke, men det som skjer er vel at om 1 år så kan han ikke bruke et 875p hovedkort til de nyeste CPU ene. (av tidligere erfaring) Da er det sikkert 1000Mhz fsb. med 895 chipsett. Utviklingen går så fort at oppgradering på samme hovedkort er sjeldent mulig, hvis man ikke da kjøper gamle typer cpu.

 

Når jeg oppgraderte i fjor desember (2,53) så ventet jeg slik at jeg fikk et 845PE hovedkort slik at jeg kunne oppgradere. Men allerde nå et halvt år etter er jo 533 Mhz ut og erstattet med 800 Mhz og jeg må derfor kjøpe nytt til jul igjen.(3.6 kanskje med 1000Mhz fsb? :-))

Lenke til kommentar

Elkjøp = :lol:

 

Altså skal du kjøpe en pc, kjøp den en plass der de har kompentanse til å reparere maskina hvis det er noe feil!

Ser for meg at den 60år gamle dama som jobber hos elkjøp her sitter med hode i kabinettet (GRØSS).

Se på denne maskina fra psdata http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details (ok uten skjerm) tipper du ikke finner en slik pc hos elkjøp for den prisen (elkjøp har ikke dette engang).

Eller kanskje denne? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=99&s=pl

hvorfor ikke denne da? http://www.mamoz.no/mamoz/data/vare.asp?Pr...=850124&LevID=2

Ikke si at elkjøp er billigere enn nettbutikker.

:yes:

Lenke til kommentar
Elkjøp = :lol:

 

Altså skal du kjøpe en pc, kjøp den en plass der de har kompentanse til å reparere maskina hvis det er noe feil!

Ikke si at elkjøp er billigere enn nettbutikker.

:yes:

 

Vet ikke om du vet det, men det er flere moderatorer på dette forumet som jobber på elkjøp. Å påsta at disse ikke har kompetanse er vel å skyte kraftig bommert.

Lenke til kommentar

jeg trur du trygt kan tusle ned på Elkjøp og kjøpe den Medion maskina, som sagt før her, det blir dyrere hvis du plukker samme delene på en eller anna webshåpp, men man kan seff finne pcer som kanksje gir mer for penga hvis man tråler nettet.

 

Man må også tenke litt porto her, er noen kroner for en hel maskin med skjerm, og uansett hvor innkompetent noen av brukerne her mener alle Elkjøp ansatte er, så har jeg inntrykket av at en del av hardware brukerne er Elkjøpansatte, så da må det jo finnes en del butikker som har noen kompetente ansatte..............men samtidig så finnes det jo masse inkompetente karer som sitter og skryter her på hardware og :wink:

 

Og sist men ikke minst så synes jeg å ha lest en plass at Medion er Tysklands største pcmerke, da kan det jo ikke være helt på jordet.

 

Kort summert, mener du at maskinen er bra, så kjøp den, ikke hør på alle tullingene her som er webshåpp fans! Skal man kjøpe noe, så skal man ha det med en gang:D ikke vente ei uke på posten!

Lenke til kommentar

Har selv jobbet på elkjøp i tromsø, riktig nok ikke med data, men med brunevarer.. Det er ikke alle som jobber i dataavd som har peiling, men et par-tre av dem har skikkelig peiling.. Tipper det er sånn i de andre butikkene også, du må bare spørre etter en med skikkelig peiling.. :smile:

Lenke til kommentar
Den elkjøp maskina han snakker om er bedre enn begge du refererer til, 3 ghz intell, 1 gb ram, geforce4 ti 4800 og 120 gb hd.. med skjerm til 15k.....

 

Det er jeg ikke enig. Ta komplett sin pc.

 

3ghz yter minimalt bedre enn en 2,4ghz prosessor. 1gb minne er også latterlig hvis man ikke driver veldig mye med videoredigering og andre programmer som krever svært mye resurser. Har testet mye selv, og økningen fra 512MB og oppover er meningsløs for folk flest. Komplett gir en 15tommer LCD skjerm, noe som er å foretrekke fremfor 17tommer crt. Førstnevnte er også mye dyrere. Komplett gir også et Raedon 9800pro, som er av det råeste man får av skjermkort. Dette koster også mye mere enn et Raedon 9700 kort. Komplett har også "Maskin leveres med 3 års på stedet garanti og fri telefonsupport." Det er mye mer en Elkjøp gir, og på komplett treffer man alltid folk som kan noe, ikke 1 av 5 ganger. Trådløs mus og tastatur er også pluss med Komplett sitt tilbud, samt et Audigy 2.

 

Størrelsen på Komplett's pc er også et veldig stort pluss. Ingen av pcene er veldig oppgraderingsvennlige. Komplett har liten pc som ikke kan oppgraderes så mye. Elkjøp har større pc som kan oppgraderes enda mindre.

 

Komplett sitt tilbud er bedre enn elkjøp sitt tilbud :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...