Gå til innhold

Medion og Elkjip


Anbefalte innlegg

Jeg vil si at PC'ene til Elkjøp inneholder ikke (det som mange HW.no brukere foretrekker) merkevarer. De fleste komponentene er fra leverandører som ikke ligger i øverste prissjiktet for å si det slik.

 

Jeg ville heller brukt PC-byggeren eller kjøpt en av de ferdig pc'ene fra komplett, psdata, dinside...osv. Grunnen er at de lister opp komponentene av merke og i detalj. Det er jo ikke noen hemmelighet at noen hovedkort er mer stabil en andre f.eks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den elkjøp maskina han snakker om er bedre enn begge du refererer til, 3 ghz intell, 1 gb ram, geforce4 ti 4800 og 120 gb hd.. med skjerm til 15k.....

 

Det er jeg ikke enig. Ta komplett sin pc.

 

3ghz yter minimalt bedre enn en 2,4ghz prosessor. 1gb minne er også latterlig hvis man ikke driver veldig mye med videoredigering og andre programmer som krever svært mye resurser. Har testet mye selv, og økningen fra 512MB og oppover er meningsløs for folk flest. Komplett gir en 15tommer LCD skjerm, noe som er å foretrekke fremfor 17tommer crt. Førstnevnte er også mye dyrere. Komplett gir også et Raedon 9800pro, som er av det råeste man får av skjermkort. Dette koster også mye mere enn et Raedon 9700 kort. Komplett har også "Maskin leveres med 3 års på stedet garanti og fri telefonsupport." Det er mye mer en Elkjøp gir, og på komplett treffer man alltid folk som kan noe, ikke 1 av 5 ganger. Trådløs mus og tastatur er også pluss med Komplett sitt tilbud, samt et Audigy 2.

 

Størrelsen på Komplett's pc er også et veldig stort pluss. Ingen av pcene er veldig oppgraderingsvennlige. Komplett har liten pc som ikke kan oppgraderes så mye. Elkjøp har større pc som kan oppgraderes enda mindre.

 

Komplett sitt tilbud er bedre enn elkjøp sitt tilbud :yes:

 

Det eneste maskina på komplett er bedre på er spill.. Ingenting annet..

Lenke til kommentar

Nei og nei, hva skjer egentlig?

 

finnes det virklig folk som vil kjøpe en ferdig pc fra elkjøp? Uansett hvor bra og billig den liksom er, ville jeg heller valgt ut komponentene selv, eller i det minste kjøpe pc'n fra en annen butikk en elkjøp, finnes da knapt noen butikk i hele norge som har så dårlig rykte på data som nettopp elkjøp, og attpå til sitter HW brukere å anbefaler og forsvarer å kjøpe maskin på elkjøp, jaja, det trodde jeg aldri jeg skulle få se :lol:

 

Stemmer det virklig at moderatorene på dette forumet jobber hos elkjøp? jeg har aldri hørt dette før, håper det er bare ondsinnede rykter :o

Lenke til kommentar
Nei og nei, hva skjer egentlig?

 

finnes det virklig folk som vil kjøpe en ferdig pc fra elkjøp? Uansett hvor bra og billig den liksom er, ville jeg heller valgt ut komponentene selv, eller i det minste kjøpe pc'n fra en annen butikk en elkjøp, finnes da knapt noen butikk i hele norge som har så dårlig rykte på data som nettopp elkjøp, og attpå til sitter HW brukere å anbefaler og forsvarer å kjøpe maskin på elkjøp, jaja, det trodde jeg aldri jeg skulle få se :lol:

 

Stemmer det virklig at moderatorene på dette forumet jobber hos elkjøp? jeg har aldri hørt dette før, håper det er bare ondsinnede rykter :o

 

Problemer i fjortiskretsene er at folk ikke har lært å tenke selv. Selvsagt når elkjøp begynte med PC'e engang for lenge lenge siden så var det lite folk med peiling der, og da er det et rykte som henger igjen i fjortiskretsene. (akkurat som rykte om at Windows er ustabilt)

Nå er verden en helt annet. I større butikker så har de egne PC folk som har peiling og mange brukere dette forumet. Ja og noen av dem er moderatorer.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville heller brukt PC-byggeren eller kjøpt en av de ferdig pc'ene fra komplett, psdata, dinside...osv. Grunnen er at de lister opp komponentene av merke og i detalj. Det er jo ikke noen hemmelighet at noen hovedkort er mer stabil en andre f.eks

 

Jeg er enig om at man får bedre komponenter og jeg ville selv gjort det, men for den vanlige bruker så er det irrelevant og det er tvilsomt de gidder bruke 3000 kr ekstra for å få et annet merke hovedkort. (den koster ca 16000 hvis man bygger samme på komplett med pc byggern)

Lenke til kommentar

Dessuten overklokker ikke en "normal" bruker. Han sitter ikke i regedit og fikler bare fordi det er morsomt, han stiller ikke på innstillinger i bois og han sitter for all del ikke og oppgraderer hver annen uke.

 

En Elkjøp PC funker fint den om du bare hører musikk, gjør lekser og sitter på internett. Den funker også fint til spilling vis ytelsen er god nok. Man trenger ikke "merkevarer" for å få en stabil og god PC SOM IKKE FIKLES MED.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk er så redde for slike pc'er mer. Velger man en annerkjent produsent, så får man stort sett meget gode maskiner men minimalt med problemer, er noen år siden integrert sis skjermkort med 2mb minne var vanlig.

 

Har selv en Fujitsu Siemens Scaleo 600 2,53Ghz p4 maskin som er helt ypperlig. Den er fra juletider og bruker sis 645dx chipsett og har et helt standar Gigabyte hk. Med andre ord, vanlig pc, med vanlig atx kabinett.

 

Med andre ord, det er skjeldent man får noe dritt idag. Jeg hadde dog holdt meg unna packard bell kanskje :roll:

 

Bare navnet gir meg frysninger... :wink:

Lenke til kommentar
Er overhodet ikke interresert i å kjøpe fra noen nettbutikk.. Som kunde får man nærmest ingen fordeler... Kun kundeservice over telefon eller mail.

 

Hvis det kun er dette som bekymrer deg, ta en tur til startit i hillevåg. (Ser du bor i sandnes) Der kan du sette sammen selv, få de til å bygge for deg og kort vei for kundesupport og klaging.

Lenke til kommentar

Ang. gamle damer og elkjop.....

 

Klarer du ikke og se forskjell paa hvitevarer (der de gamle damene holder til) og datamaskiner saa kan du vel ti stille........ jobber paa elkjop i hedemark(tele&data) der 2 av folkene har 1 aar igjen av mastergraden sin, saa litt maa de vel kunne.... er det noe feil med maskina de saa er det skjelden de som jobber der stikker hodet inni kabinettet, enten er det software feil eller saa sender man den inn og vips..... ny data!!!

Og prisen...... skal vel ikke klage paa den naar elkjop ikke tjener en dritt paa aa selge de, det er utvalget da vettu......

 

:wink:

Lenke til kommentar

Nå tar det litt av her, greit ar ikke elkjøp er så kjip på pc som mange skal ha det til, MEN det er vell strengt tatt den medion maskina som er et skikkelig bra kjøp der.. Kanksje utenom de 4000 kroners maskinene.. Og noen bærbare... Men å si at alle som jobber der ikke har peiling er feil, mange som jobber i elkjøp har veldig peiling.. Mer enn man kan si om damene på kundeservicen på multicom.. Tipper heller ikke noen av de andre web-butikkene sin kundeservice har så veldig mye mer peiling enn de i datasuporten i elkjøp butikkene, heller tvert i mot..

Lenke til kommentar

Det blir trolig ikke den Medion PC'en. Grunnen er at den er utsolgt i hele Sandnes/Stavanger-området, og de vet ikke når den kommer inn igjen.

 

Har sperret opp øynene for en annen PC, og believe it or not, det er en Tundra... Her er den, nesten nederst på siden... Radeon 9700 Pro er byttet ut med 9800 i pakka jeg ble tilbudt til 15500 u/skjerm, ink. mva, eks. frakt... Er det ei bra kasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...