Gå til innhold

Medion og Elkjip


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal ha ny PC, og har ikke tenkt å bygge selv, men kjøpe en PC-pakke av et eller annet slag. Har sett mye på en Medion PC på Elkjøp med P4 3,06 GHz, og annet godis. Alt sammen til en pris av totalt 15.000,- Noen som har erfaringer med denne? Er det for billig til å være sant?

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig en grei pris på den der. Ikke for god til å være sann, men en ok pris for en elkjip pc. Men det følger kun med 17" crt skjerm, noe som kanskje blir for lite?

 

Personlig ville jeg aldri kjøpt en ferdig pc fra elkjøp. Overlesset med masse ubrukelig programvare som trekker prisen kraftig opp, og heller ikke en spesielt god pris i forhold til dinside.no pcene. Så jeg vil heller anbefale deg å legge litt mindrte penger i pcen og kjøpt en testvinner fra dinside.no's pc-pakke tester, eller bygget maskina selv, eventuelt brukt pc-byggeren på komplett.no.

Lenke til kommentar

Er vel ikke akkurat så mye oppgraderings-muligheter på den pc'n. Er nesten skråsikker på at det blir brukt et I845 HK i den pc'n :wink:

 

Tror en kompis har kjøpt samme maskin som du ser på, han får testet den i dag siden han har vert på ferie i 2 uker mens pc'n har solt seg hjemme :lol:

Lenke til kommentar
Overlesset med masse ubrukelig programvare som trekker prisen kraftig opp

 

Vell vet ikke om xp home,star office og power dvd skal defineres som overlesset men........

Ok.. Kanskje ikke Medion sine pcer :oops: , men sånn generelt så er ferdig pcer overlesset med programmer, spesielt Packard Bell sine...
Lenke til kommentar

Altså hvem på forumet her kjøper pcer fra Elkjøp osv?

Kjøp heller hos komplett eller en anen data butikk.

Elkjøp + PC = 0.001% service + en pc man blir gal av.

 

Jaja, bygge pc er heller ikke vanskelig og servicen er altså ikke å klage på når det gjelds de fleste nettbutikkene.

Selv har jeg god erfaring med flere nettbutikker

 

:yes:

Lenke til kommentar
Er overhodet ikke interresert i å kjøpe fra noen nettbutikk.. Som kunde får man nærmest ingen fordeler... Kun kundeservice over telefon eller mail.

 

Ingen som vet hvordan PC'en er?

 

Ja,men selv det er mer enn du får på elkjøp, de er hyggelig til du har betalt og så er det amen.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Skal ha ny PC, og har ikke tenkt å bygge selv, men kjøpe en PC-pakke av et eller annet slag. Har sett mye på en Medion PC på Elkjøp med P4 3,06 GHz, og annet godis. Alt sammen til en pris av totalt 15.000,- Noen som har erfaringer med denne? Er det for billig til å være sant?

 

Takker for alle svar.

 

Heisann. Denne PC'n er mye for pengene. Den er betraktelig rimeligere enn hvis du kjøper samme spec fra Komplett. Uten skjerm koster den 12995. Hvis du bestiller fra Komplett så blir det over 15.000 uten skjerm. Så prismessig så er den meget gunstig.

 

Det går fint å oppgradere denne også. Hjalp selv en fyr nå nettop med å oppgrader sine gamle elkjøp pc til XP2500+ nå i forrige uke.

Lenke til kommentar
Og du har vært på Elkjøp og sett dette med egne øyne? Legg merke til at nesten alle pc'er på Elkjøp er med mx 420 eller 440 kort

 

Trenger ikke stikke innom for å se det. Du har tydeligvis ikke peiling. Å påsta at alle pc er dyre er direkte løgn. Prøv å sett sammen en pc med samme spesifikasjoner på komplett. Det blir dyrere stort sett. Bare se på den maskinen som det er snakk om her. Over 2000 kr dyrere på komplett og da må man sette den sammen selv.

 

Jeg vet at de fleste pc på elkjøp har elendig skjermkort, men det finnes også noen med f.eks radeon 9700. Du må tenke litt på hva brukeren har bruk for. Den gjennomsnittlige pc bruker har ikke bruk for annet enn onboard skjermkort.

Lenke til kommentar
Den gjennomsnittlige pc bruker har ikke bruk for annet enn onboard skjermkort.

 

Ok????

Hva er en gjennomsnittlig pc bruker????Det er helt klart flere arbeidsstasjoner enn hjemmepc'er,men det betyr ikke at det er en gjennomsnittsbruker.....Ta en undersøkelse her på forumet.Hvor mange av disse brukerne klarer seg med en onboard(grøss) skjermkort?????

Lenke til kommentar

Som overLord sa, er du en vanlig PC bruker som ikke spiller annet en kabal og hører på musikk samt sitter på nettet så kjøp hva filler du vill, dell, Elkjøp, you name it (Ikke Packard Bell). Men har du tenkt deg en PC som du kan utvide, spille på, konfigurere video, osv. så BYGG SELV. Det blir kanskje dyrere men det er verdt penga. Dessuten er kundeservicen på de annerkjennte nettbutikkene ikke bortinatta, de har faktisk god service. (Komplett PS data.....)

Lenke til kommentar
Den gjennomsnittlige pc bruker har ikke bruk for annet enn onboard skjermkort.

 

Ok????

Hva er en gjennomsnittlig pc bruker????Det er helt klart flere arbeidsstasjoner enn hjemmepc'er,men det betyr ikke at det er en gjennomsnittsbruker.....Ta en undersøkelse her på forumet.Hvor mange av disse brukerne klarer seg med en onboard(grøss) skjermkort?????

 

Prøver du å vri deg unna utsagnet ditt? Du prøver å unngå utsagnet ditt som jeg kommenterte om at det var bare tull at elkjøp pc'er er dyrere.

 

Tror du virkelig at det gjennomsnittlige PC bruker i er innom forumet på hardware.no? Prøv å ta nisseluen opp fra øyan. De fleste på forumet vil selvsagt ha radeon 9800 eller FX5900 ultra. Hvis jeg tar for meg guttene i min klasse (ntnu) så tipper jeg at 10 av 100 spiller data men alle er jo databrukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...