Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Modern Warfare 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står i tenkeboksen angående dette spillet. Synes 5-6 timer med single player er i korteste laget, og jeg vet av erfaring at online MP-spilling har begrenset levetid for meg (med unntak av FIFA). Hvordan er gjenspillsverdien av single player-modusen?

 

Jeg så et sted at det co-op på dette spillet, online det også om jeg husker rett. Er det noen som har testet dette? Kan det sammenlignes med den hysterisk gode co-op-opplevelsen i Uncharted 2? I så fall blir dette spillet raskt mer interessant for min del.

Lenke til kommentar

Svikter på mange måter gjør det vel ikke ?

Sviktet ikke meg, levde opp til alle forventningene jeg hadde til spillet.

 

At spillet får 8 og 9, er vel ganske representabelt i forhold til flertallet, og gir mening i forhold til anmelder sine synspunkt.

 

Selv om jeg noen ganger deler din mening om karakterer, spesielt på film og musikk anmeldelser, så må jeg bare huske at dette er den individuelle anmelders synspunkt.

 

Noe som er litt spesielt er Metacritics, spillet får en høy gjennomsnitt score fra de store spillanmelder sidene, mens bruker scoren ligger på 5.5/10 basert på 509 brukertilbakemeldinger. Uten at jeg leser hva alle skriver på brukertilbakemeldingene bruker det ofte å være usaklige innimellom, noen som gir 0 osv, som uansett blir feil.

Lenke til kommentar

Plukka opp spelet til 360 idag. Skal bli flott å sette meg ned i den gode sofaen min, og spele det med ordentleg 5.1 lyd og på ein 50" skjerm.

At du vil sitja samankrøka på Kjell Birger-stolen din ifrå IKEA foran 19-tommaren din, får væra di sak. At du følar deg trampa på, får òg væra di sak - men ikkje sitt å grin i eit nettfora om det. Det hjelp ingenting. Viss du velger å stå over spelet grunna dei ovennemnde grunnane så er det heilt greit. Case closed. :-)

 

Ønskjer alle ein flott dag med MW2 speling!

 

EDIT: Innlegg nr 360. Det var ganske ninja.

 

Vel som allerede nevnt så funker pc minst like godt på en stor tv., sitter selv forran en 55" samsung led og nyter PC i sin store prakt (grafisk, kontroll messig)!! Konsoll har sine styrker, som for eksempel fotball spill og kampsport, men skytespill kan aldri siest å være best på xbox el andre konsoller!!! final case closed!

Lenke til kommentar
Kulene og granatene flagrer om ørene dine, og det føles nesten som om du spiller Generation Kill.

No er det vel strengt tatt ein viss skilnad mellom uttrykket i Modern Warfare 2 og Generation Kill.

Eh, ja? Det ene er en serie, det andre er et spill. Jeg forstår ikke helt hvor du vil?

Eg siktar ikkje til skilnaden i medium, men til framstillinga av krigen. Desse to uttrykka er diametrale motsetnader av kvarandre. I Modern Warfare 2 er kampane hollywoodifiserte, maskuline og heroiske. I Generation Kill er dei tvert imot kaotiske, frustrerande og opprørande. Det er mogleg at somme ser Generation Kill omtrent som dei ville ha sett ein actionfilm, men med tanke på kor mykje serien gjer for å problematisere krigen og haldninga til dei amerikanske soldatane, synest eg i så fall at dette er rimeleg godt gjort.

 

"Boom, boom, I was taking niggers out with a flurry of buckshots! Sir."

 

Klarare kan det ikkje seiast.

Lenke til kommentar

9/10 til et så kort spill, som bringe så lite nytt til markedet? 4-6 timer SP??? For bare kort tid siden ville det gitt en maks på 7/10, bare på grunn av det. Veldig veldig svakt av Gamer.no. Men det er vel lett å bli bitt av hypen.

Vet ikke om du leste skriften som kom før tallet, men her er det du ikke fikk med deg:

Spillets enspillerdel er ikke spesielt lang, men jeg vil mye heller spille en kort og intensiv kampanje hvor jeg ikke kjeder meg ett sekund, enn en lang tidtrøyte med ensformige og halvkjedelige oppdrag.

Også har spillet en multiplayerdel som du kan spille til tunga di detter av pluss co-op. Er det fortsatt for lite innhold i spillet for deg så finnes det andre spill :)

Lenke til kommentar

9/10 til et så kort spill, som bringe så lite nytt til markedet? 4-6 timer SP??? For bare kort tid siden ville det gitt en maks på 7/10, bare på grunn av det. Veldig veldig svakt av Gamer.no. Men det er vel lett å bli bitt av hypen.

Vet ikke om du leste skriften som kom før tallet, men her er det du ikke fikk med deg:

Spillets enspillerdel er ikke spesielt lang, men jeg vil mye heller spille en kort og intensiv kampanje hvor jeg ikke kjeder meg ett sekund, enn en lang tidtrøyte med ensformige og halvkjedelige oppdrag.

Også har spillet en multiplayerdel som du kan spille til tunga di detter av pluss co-op. Er det fortsatt for lite innhold i spillet for deg så finnes det andre spill :)

jo takk du, leste alt. Men mener faktisk at 9/10, som er en kjempekarakter, bør gis til spill som faktisk både er bra laget, og passe lange. Som sagt, for ikke lenge siden, ville det blitt automatisk 7/10, bare på grunn av den korte lengden på SP, samma hvor bra den var. Men slike svake annmeldelser som dette bidrar bare til at vi aksepterer dette, og neste blir sikkert enda kortere. Men hvem bryr seg, det blir sikkert flotte 3 timer med 9/10 underholdning på neste MW. Kanskje de som laget SP-delen, måtte gå over til MW3, som allerede er annonsert for neste år....

Lenke til kommentar
Kulene og granatene flagrer om ørene dine, og det føles nesten som om du spiller Generation Kill.

No er det vel strengt tatt ein viss skilnad mellom uttrykket i Modern Warfare 2 og Generation Kill.

Eh, ja? Det ene er en serie, det andre er et spill. Jeg forstår ikke helt hvor du vil?

Eg siktar ikkje til skilnaden i medium, men til framstillinga av krigen. Desse to uttrykka er diametrale motsetnader av kvarandre. I Modern Warfare 2 er kampane hollywoodifiserte, maskuline og heroiske. I Generation Kill er dei tvert imot kaotiske, frustrerande og opprørande. Det er mogleg at somme ser Generation Kill omtrent som dei ville ha sett ein actionfilm, men med tanke på kor mykje serien gjer for å problematisere krigen og haldninga til dei amerikanske soldatane, synest eg i så fall at dette er rimeleg godt gjort.

 

"Boom, boom, I was taking niggers out with a flurry of buckshots! Sir."

 

Klarare kan det ikkje seiast.

 

Jeg refererte vel ganske tydelig til en spesiell scene i Generation Kill, ikke seriens tematikk og oppbygning som helhet.

Lenke til kommentar

Sannsynlegvis refererer eg til nøyaktig den same scena.

 

Da kan vi være enige om at vi er uenige i alle fall :)

 

9/10 til et så kort spill, som bringe så lite nytt til markedet? 4-6 timer SP??? For bare kort tid siden ville det gitt en maks på 7/10, bare på grunn av det. Veldig veldig svakt av Gamer.no. Men det er vel lett å bli bitt av hypen.

Vet ikke om du leste skriften som kom før tallet, men her er det du ikke fikk med deg:

Spillets enspillerdel er ikke spesielt lang, men jeg vil mye heller spille en kort og intensiv kampanje hvor jeg ikke kjeder meg ett sekund, enn en lang tidtrøyte med ensformige og halvkjedelige oppdrag.

Også har spillet en multiplayerdel som du kan spille til tunga di detter av pluss co-op. Er det fortsatt for lite innhold i spillet for deg så finnes det andre spill :)

jo takk du, leste alt. Men mener faktisk at 9/10, som er en kjempekarakter, bør gis til spill som faktisk både er bra laget, og passe lange. Som sagt, for ikke lenge siden, ville det blitt automatisk 7/10, bare på grunn av den korte lengden på SP, samma hvor bra den var. Men slike svake annmeldelser som dette bidrar bare til at vi aksepterer dette, og neste blir sikkert enda kortere. Men hvem bryr seg, det blir sikkert flotte 3 timer med 9/10 underholdning på neste MW. Kanskje de som laget SP-delen, måtte gå over til MW3, som allerede er annonsert for neste år....

 

Jeg er enig med deg i at jeg ikke liker trenden hvor utviklerne over de siste år setter higen etter profitt og maksimeringen av denne lenger og lenger foran ønsket om å lage et godt spill, men sånn er nå en gang verden blitt.

 

Når det gjelder enspillerdel i førstepersonsskytespill lever vi i en ny tid. Praktisk talt alle har har internetthastighet som egner seg til å spille med, og jeg tror det da er en naturlig utvikling at utviklere vender seg mot det segmentet - både for at skytespill er morsommmere å spille i flerspiller, samt at de skaper en god grunn for ikke å piratkopiere spillet. Vi må ikke glemme at en stor del av de beste krigsbaserte skytespillene som har kommet, har vært akkurat det på grunn av enten en veldig sterk eller altoverskyggende flerspillerdel.

 

Jeg er også av den oppfatningen av man skal dømme spillet for hva det faktisk er, og ettersom Call of Duty: Modern Warfare 2 leverer en historie som er mer interessant enn mye annet jeg har spilt i de senere år, synes jeg ikke det faktum at den "kunne vært lengre" er noe godt trekkgrunnlag.

 

Til syvende og sist kommer det nok an på hva man selv ønsker å få ut av spillet. Hvis enspiller er det eneste som er aktuelt, finnes det nok alternativer som gir langt mer spilletid på markedet, men få gir like mye glede i den tiden det varer :)

Lenke til kommentar

Sannsynlegvis refererer eg til nøyaktig den same scena.

Da kan vi være enige om at vi er uenige i alle fall :)

Først kan vi vel få på det reine om vi faktisk tenkjer på den same scena. Sjølv refererte eg hovudsakleg til denne kampen, som vel er den største eg har sett i serien til no (følgjer han på NRK). Opplever du dette som ei actionscene? Er dette kult, tøft, og alt det der?

 

http://www.youtube.com/watch?v=clo4vUPVtCE

 

Synest forresten at Edge sin omtale av Modern Warfare 2 var fornøyeleg. Det er godt å sjå at det i alle fall finst somme som ikkje fullstendig har mista bakkekontakten med kva slags forfattarskap vi bør kunne vente av eit spel i dag.

 

The story rambles along with holes you could drive a truck through, suggesting with broad strokes that fear and ignorance in contemporary America could lead to a resurrection of the cold war as a hot one, but its daftness at least sets up the pyrotechnics. There’s little of that gruff camaraderie that made the first time around really special: now, despite the odd rogue accent, you’re part of Team America: World Police without the laughs. Tonally, stuff like “Let’s go, those hostages aren’t going to rescue themselves” makes it clear we’re in 24 territory, and as for more serious missteps, see the airport level, and also hope that Vladimir Putin never gets around to playing the game. At the end, it just gives up altogether and turns into a Bond movie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...