Anech! Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) Uff da, ble det virkelig så vanskelig for deg? Kanskje det ikke er alle som er ute etter utfordringer i spill? Trist å si det, men i et MMO ville du nok ha blitt kalt noob:whistle: Edit: (@ toeblast) Når det gjelder det der med dyr... Dersom du hadde slått til en fyr på en bar, så er vel sjangsene større for at du hadde overelevd enn om du går ut i skogen og finner en ulv du vil sloss mot?? sånn i virkeligheten liksom, når du bare løper rundt med en liten klubbe? Endret 24. oktober 2009 av Anech
Zudrani Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 MMO spill er lettere, men kjedeligere. (kommer ann på åssen spill da seff) Men jeg har gjort meg ferdig i sumpen nå og tuller rundt i byen, er folk egentlig sterkere i byen? og er det en fordel å gå gjennom den magi treninga?
dravisher Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Den erfarne gameren du er burde vel heller innsett at den hulen var litt for vanskelig og heller gått videre . Selv syns jeg Risen ble litt for enkelt på normal vanskelighetsgrad. Jeg opplevde det i allfall som mye lettere enn Gothic 2 med NOTR (som var veldig bra balansert syns jeg). Kan heller ikke si meg enig i at det er noe galt med kampsystemet. Det er egentlig helt greit at fiendene ikke bare lar deg slå dem sånn helt uten videre. Jeg syns aldri det var nødvendig å få dem opp mot en vegg for å drepe dem, men det er klart det hjalp (og det er jo slik det burde være også).
Zudrani Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Uff da, ble det virkelig så vanskelig for deg? Kanskje det ikke er alle som er ute etter utfordringer i spill? Trist å si det, men i et MMO ville du nok ha blitt kalt noob:whistle: Edit: (@ toeblast) Når det gjelder det der med dyr... Dersom du hadde slått til en fyr på en bar, så er vel sjangsene større for at du hadde overelevd enn om du går ut i skogen og finner en ulv du vil sloss mot?? sånn i virkeligheten liksom, når du bare løper rundt med en liten klubbe? Liten klubbe? Jeg går rundt med skjold og sverd + bue x) mener at en ulv ikke er så vanskelig å ta egentlig i forhold til en vakt med samme våpen x) Men men, funket greit i den sump arenaen, brukte bare armbrystet og finisha med sverd xD kanskje litt feigt men sånn er det med spill
Breathe Fresh Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Ja. I vulkanen. Når du er ferdig i byen og skal om til vulkanen så får du oppdrag om og sammle 4 crystal discer eller hva det er Stemmer det! Du skal finne fire forskjellige disker som ligger rundt omkring i verdenen og ta dem med tilbake så man kan åpne vulkanen og starte kaptittel fire.
knutarn Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Aaa^^^takker Men han som er bor i vulkanen han migi karen med glass øye eller hva det er. Hvorfor er han der? Er det han som har tat bort gudene fra øya?
Vaine Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Aaa^^^takker Men han som er bor i vulkanen han migi karen med glass øye eller hva det er. Hvorfor er han der? Er det han som har tat bort gudene fra øya? Nei, han (The Inquisitor) er kisen som forsøker å finne en måte å hindre gudene (titanene) fra å ødelegge øya.
Tå. Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 @Anech Om jeg hadde gått ut i skogen og møtt et strutselignende vesen i RL så kan jeg garantere deg at dette vesenet ikke ville reagert med å automatisk hoppe bakover i samme sekund som jeg starter min "angreps animasjon". @Dravisher Et startområde skal liksom være førsteinntrykket. Dårlig førsteinntrykk er åpenbart ikke bra. Og siden denne grotten det er snakk om var rett ved stranden så har jeg store vansker med å forstå hvorfor den ikke skal være en del av "starter" opplevelsen. Gnomene gav jo like mye XP som de teite strutsene og hadde det ikke vært for idiotisk overfølsom mus og utrolig dårlig combat system så hadde det vel egentlig gått greit. Er vel en fordel å legge til rette for en myk start slik at folk kan komme i gang og ikke dø 10 ganger før man er blitt level 1.
Vaine Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 @Anech Om jeg hadde gått ut i skogen og møtt et strutselignende vesen i RL så kan jeg garantere deg at dette vesenet ikke ville reagert med å automatisk hoppe bakover i samme sekund som jeg starter min "angreps animasjon". @Dravisher Et startområde skal liksom være førsteinntrykket. Dårlig førsteinntrykk er åpenbart ikke bra. Og siden denne grotten det er snakk om var rett ved stranden så har jeg store vansker med å forstå hvorfor den ikke skal være en del av "starter" opplevelsen. Gnomene gav jo like mye XP som de teite strutsene og hadde det ikke vært for idiotisk overfølsom mus og utrolig dårlig combat system så hadde det vel egentlig gått greit. Er vel en fordel å legge til rette for en myk start slik at folk kan komme i gang og ikke dø 10 ganger før man er blitt level 1. Enda en som baserer sin omtale av kampsystemet på de første 10 minuttene. Trist. Kampsystemet blir meget, om ikke jævlig bra jo lenger ut i spillet du kommer. Gro litt tålmodighet, så går du en fin opplevelse i møte.
Zudrani Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 hvordan utvikler kamp systemet seg? har fremdeles bare 3 slags-kombo og forsvar med skjold x) Vil gjerne finne ut om det forandrer seg eller ikke. og kan man gjøre noe så man blir kjappere til å slå og forsvare?
Joakim vas Normandy Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 @Dravisher Et startområde skal liksom være førsteinntrykket. Dårlig førsteinntrykk er åpenbart ikke bra. Og siden denne grotten det er snakk om var rett ved stranden så har jeg store vansker med å forstå hvorfor den ikke skal være en del av "starter" opplevelsen. Gnomene gav jo like mye XP som de teite strutsene og hadde det ikke vært for idiotisk overfølsom mus og utrolig dårlig combat system så hadde det vel egentlig gått greit. Er vel en fordel å legge til rette for en myk start slik at folk kan komme i gang og ikke dø 10 ganger før man er blitt level 1. Dama du har med deg sier da at du ikke burde gå inn i hulen til gnomene.
Vaine Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 (endret) hvordan utvikler kamp systemet seg? har fremdeles bare 3 slags-kombo og forsvar med skjold x) Vil gjerne finne ut om det forandrer seg eller ikke. og kan man gjøre noe så man blir kjappere til å slå og forsvare? Fokuser helst på 1 våpentype, enten det er Staff, Sverd, eller Blunt. Etterhvert som du avanserer innen den våpengruppen du har valgt vil du få tilgang til flere typer slag, evne til å kombinere flere slag, og evne til å blokkere fiendens slag mer effekt, og med mulighet til å gjøre skade med blokkeringen skulle fienden finne på å stanse et innkommende angrep. Du vil også få muligheten til å bruke større og kraftigere våpen samtidig med skjold. Endret 24. oktober 2009 av Vaine
Stig_InnleggNO Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Er det noen som har prøvd å spille gjennom med hovedfokus på dexterity? Ser der er noen få melee våpen som bruker dexterity. Vurderer om jeg skal teste dex melee og bow på neste omgang. Tipper jeg er straks ferdig med spillet som Mage. Er i slutten av kap 4 med en ren archer/tyv og har egentlig gått fint. Har ikke brukt noen poeng på strength, wisdom, kun dex. Av skills har jeg sørget for archery, alchemy, lock picking, sneak, flå dyr og å lage scrolls. (acrobatics på ring) Mye shoot and run. Spesielt ghouls har vært et helvete, og i perioder skjeletter og ulveflokker. Er kun saber og rapier som er dex-basert, og ikke noe mastersword som i G2.
dravisher Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 @Dravisher Et startområde skal liksom være førsteinntrykket. Dårlig førsteinntrykk er åpenbart ikke bra. Og siden denne grotten det er snakk om var rett ved stranden så har jeg store vansker med å forstå hvorfor den ikke skal være en del av "starter" opplevelsen. Gnomene gav jo like mye XP som de teite strutsene og hadde det ikke vært for idiotisk overfølsom mus og utrolig dårlig combat system så hadde det vel egentlig gått greit. Er vel en fordel å legge til rette for en myk start slik at folk kan komme i gang og ikke dø 10 ganger før man er blitt level 1. Piranha Bytes bruker å legge seg på en litt annen linje, hvor man gjerne blir møtt med nærmest umulige fiender hvis man utforsker fritt (var slik i større grad i Gothic 2, men det er litt slik i Risen også). Selv syns jeg det er meget moro, og det får verden til å føles mer autentisk da den ikke er bygd opp rundt hvor høyt nivå jeg er på, men er slik den er uansett. Skjønner at dette ikke er for alle, og i allfall kan være uvant for mange. Selv håper jeg på en utvidelse eller oppfølger hvor det er en del vanskeligere skapninger ute i skogen. Følte at det gikk alt for kort tid før jeg kunne vandre uten frykt ut i villmarken. Helst skulle det vært dyr jeg måtte rømt fra selv på level 15-20 syns jeg, men men.
Zudrani Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 hvordan utvikler kamp systemet seg? har fremdeles bare 3 slags-kombo og forsvar med skjold x) Vil gjerne finne ut om det forandrer seg eller ikke. og kan man gjøre noe så man blir kjappere til å slå og forsvare? Fokuser helst på 1 våpentype, enten det er Staff, Sverd, eller Blunt. Etterhvert som du avanserer innen den våpengruppen du har valgt vil du få tilgang til flere typer slag, evne til å kombinere flere slag, og evne til å blokkere fiendens slag mer effekt, og med mulighet til å gjøre skade med blokkeringen skulle fienden finne på å stanse et innkommende angrep. Du vil også få muligheten til å bruke større og kraftigere våpen samtidig med skjold. Men når skjer dette? jeg er i lvl 7 eller 8, og føler nesten ingen ting har forandret seg, har sett man kan trene opp strengt og våpen skill, hva hjelper for eks: 2 sword skill for? og er det noe vi må eller burde gjøre etter å ha lvl'et? for jeg bare ser at jeg lvler og går videre
Error Skrevet 24. oktober 2009 Skrevet 24. oktober 2009 Med sword skill 1 kan du slå tre angrep etter hverandre. Med sword skill to kan du gjøre et eller annet lurt. Med sword skill tre kan du slå "sidelengs" (noe som ofte gjør at folk som vanligvis blokkerer hele tiden blir truffet) osv. Dvs, for hver gang du oppgraderer sword skill (eller noen av de andre sloss-skillene) får du tilgang på en ny måte å bruke sverdet på.
Rider of Reason Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Da har jeg også prøvd meg litt i den Oppreiste verden. Det er et ganske bra spill. på min liste for det "perfekte" rollespill blir det vel ca 5/10. Det treffer blink på halvparten av punktene, men på den andre halvdelen ble det skivebom. Er det en ting som jeg ikke likte noe særlig, så er det at Mage er til de grader sterkere en close/ranged combat. Ble lvl 2 i firecrystal for en stund siden, og nå tar jeg jo så og si alle fiender uten noe problem. Kun en Thunder Lizard som klarte å flå meg. Også synes jeg verden ble litt for statisk. Det var liksom ikke så dynamisk og levende som jeg skulle ønske. Men det er vel egentlig de eneste "store" tingene jeg ikke likte. Og et lite tips. Ikke gjør 4 oppdrag for The Don og The Order samtidig, da blir du persona non grata i begge leire. Jeg snakker av erfaring. Edit: Har ikke brydd meg så mye om lvl i close combat. Der kan du ta en hver fiende med litt tålmodighet og en blanding av strike, block og sidestep. Spiller på Hard. Endret 25. oktober 2009 av Rider of Reason
Nether Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Er selv rett ved kapittel tre nå (ja, jeg er treg), og er veldig fornøyd med opplevelsen så langt. Syns kampsystemet er veldig bra, men er litt enkelt på normalt bortsett fra mot lizardmen (hvilket gjør at jeg ikke tør å spille på hard). Lizardmen syns jeg er litt for offensive. Det blir litt kjedelig når man må blokkere gjennom ørten angrep før man får en sjanse til å angripe selv. Skjeletter syns jeg er veldig morsomme å kjempe mot. De er kanskje litt for enkle dog. Jeg syns det er bra at det er vanskelig å lokke vekk en fiende fra en gruppe. Jeg liker hvordan alle i en gruppe angriper deg, og prøver å omringe deg. Det kan bli frustrerende av og til, men spillet hadde vært alt for enkelt uten. ----------------------------------- For de som klager på vultures så må du bare være rask. Dodge når de angriper og kutt dem så ned fra siden med en gang. De er dessuten de eneste som hele tiden dodger bakover. Har ikke hatt det problemet med noen andre dyr (stingrats gjør det litt men er tregere). Gnomes er dessuten veldig enkle. Med et skjold (som du finner rett ved hulen i starten) kan du drepe alle i den første hulen et par min etter starten av spillet. Selvsagt kan det være litt uvant for folk som er vant til de andre barnevennlige RPGene der ute, men så lenge man utforsker og tenker litt så går det som regel bra. ---------------------------------- Forresten så får du flere muligheter ettersom du utvikler evnen i ett våpen. Bruker selv sverd og skjold, og de fleste fiender faller fort etter en kombo med lateral og frontal angrep. Husk på å fokusere på ett våpen. Det er mye LP, men når man gjerne skal ha lockpick, smithing, alchemy osv så lønner det seg å ha litt LP til overs. Strength skal amn jo også gjerne oppgradere når man spiller som banditt. Er snart på 100 strength, og skal så bruke potions for å gå over det. Er mye mer jeg kunne sagt om spillet, men da blir nok innlegget for langt.
Stig_InnleggNO Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Fikk endelig fullført Risen, og er veldig i tvil hva jeg egentlig synes. Anmeldelsen her på gamer sa noe slikt som "Dette er rett og slett et av tidenes beste rollespill." Det er en betraktning jeg ikke deler, selv om min opplevelse er veldig blandet. Det positive først: * Frodig og flott øy hvor det er kjekt og utfordrende å finne ut hva som er rundt neste sving * En kan spille flere karakterer og ha flere strategier * Fin "åpen rpg" åpning hvor en blir kastet inn på en øy uten peiling på hva som skjer, ikke ulikt tidligere gothic og morrowind/oblivion. * Kampsystem som stort sett fungerer og er krevende (spesielt for meg som spilte archer og ikke brukte poeng på nærkamp, da ble det krevende men gøy) * Stort sett var questene bra implementert om enn litt tørre og fedex-aktige. Noen dialogvalg kom for tidlig, men klarte å fullføre omtrent alle quest jeg fikk. Dette er veldig ulikt Gothic 3 som var en lidelse i bugs (spesielt i ørkenen) * Villsvin var mer realistisk enn i Gothic 3 hvor ett enkelt villsvin kunne utrydde hele byer. Og det negative: * Dette er bare Gothic 2 (og 3) en gang til. Nå mistet PB Gothic rettighetene, nå kunne de frigjøre seg fra det gamle systemet, men omtrent alt er helt likt som Gothic 2 (og 3). Det skuffet meg veldig, spesielt siden PB snakket varmt i intervjuer om å frigjøre seg fra Gothic. Dette var nærmest en blåkopi (på godt og vondt). * Karakterene manglet personlighet, klarte ikke å bry meg om noen av dem. Er mulig de er dypere på tysk, men i den engelske varianten var de platte og uengasjerende som selv kjente skuespillere ikke klarte å få liv i. Mest forsøk var nok gjort på Patty, men hun engasjerte like mye som en skive svett norvegia. * Story var bleh og var gjort lite ut av. Her hadde de et interessant konsept med en kamp om en by/øy, men alle er omtrent like hyggelige og høflige som i skomakergaten. Ikke var det en reell krig og ikke var det noe kald krig heller. * Etter å ha nettopp spilt Uncharted 2 var det en lidelse å se animasjonene i Risen. * På min maskin krasjet dette ofte så jeg måtte stjele samboers laptop for å fullføre, der var det stabilt. * Kap 3 og 4 var helt uinteressante dungeoncrawls avbrutt av småturer til byen for å kjøpe piler. Alle sidequests og interaksjon med andre var borte. * Siste kamp passet bedre i Ratchet & Clank, Jak&Daxter, .. eller andre platformspill. Men det var ok underholdning, men tror ikke Risen er for nybegynnere til sjangeren eller for folk som forventer karakterer eller story.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå