Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker på meg som om anmelderen har helligjort Drake's Fortune (latterlig undertittel) og hatt altfor store forventninger til oppfølgeren. Nesten alle "svakhetene" som nevnes er fullt til stede i Drake's Fortune også, men han påstår at han elsket det allikevel. Til tider virker det nesten som om han ønsker at oppfølgerene skulle være ett helt annerledes spill enn originalen. Det virker på meg som om man får mer eller mindre det samme man fikk fra det første, både det bra og dårlige, bare med nytt innhold og oppdatert motor.

Lenke til kommentar

Virker på meg som om anmelderen har helligjort Drake's Fortune (latterlig undertittel) og hatt altfor store forventninger til oppfølgeren. Nesten alle "svakhetene" som nevnes er fullt til stede i Drake's Fortune også, men han påstår at han elsket det allikevel. Til tider virker det nesten som om han ønsker at oppfølgerene skulle være ett helt annerledes spill enn originalen. Det virker på meg som om man får mer eller mindre det samme man fikk fra det første, både det bra og dårlige, bare med nytt innhold og oppdatert motor.

 

Meget godt sagt. Right ON! :D

Lenke til kommentar

VG 6/6 http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=574061

 

iTAvisen 6/6 http://www.itavisen.no/824591/for-et-eventyr

 

NRK 6/6 http://www.nrk.no/magasin/spiller/1.6786154

 

24 gamer sites 97/100 http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/uncharted2amongthieves

 

 

Killzone 2:

Basert på 94 reviews 91/100

http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/killzone2?q=killzone 2

 

Gamer.no - .... 6/10

Endret av Salamander66
Lenke til kommentar

 

Godt gamer.no klarer å se gjennom hypen! De må ha litt av noen elite anmeldere siden de er de eneste i verden som til nå har klart å gi spillet en rettferdig karakter :)

Lenke til kommentar

 

Godt gamer.no klarer å se gjennom hypen! De må ha litt av noen elite anmeldere siden de er de eneste i verden som til nå har klart å gi spillet en rettferdig karakter :)

 

Det er klart at når de sitter med X360 brillene på, som deg, så vil de alltid stemme PS3 spill ned. Det ser jo bare gjennom "hypen" på PS3 spill. På X360 spill følger de hypen.

Lenke til kommentar

Ja, men jeg tar den. Ble nok litt ivrig, så beklager det. Tror nok alikevel at spillopplevelsen blir god, det er mange andre element som er langt viktigere enn

det overnaturlige aspektet. :-)

 

Ja, siden du ikke akkurat kan påberope deg å være en ressurs, er det jo godt at det blir litt flere av de. ;-)

 

Vil begynne med å beklage for en utrolig umoden oppførsel fra min side. Rett og slett tullete avslutning jeg kom med på forrige post, og på ingen måter en hyggelig velkomst til en som nettopp har kommet til forumet (velkommen forresten.

 

Etter dette, vil jeg si at det er ikke tvil om at en lett kan stile spørsmålstegn ved gamer.no's anmeldelse når man ser anmeldelser hos mange andre norske spillsider, men jeg tror at gamer.no har en god anmelder som har fylt ut sidene med sin egen sanne mening. Jeg kan bare si at jeg gleder meg til å ta fatt på spillet selv, og jeg regner med at jeg har en annen mening enn mange anmeldere og kritikere.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken konsoll dere elsker så er jo dette bare en anmeldelse, må vi ha en slik hat diskusjon hver gang et av de såkalt store spillene ikke får helt topp karakter? Hvis du klager 7 av 10, så regner jeg med at du vertfall kjøper 2 kopier av spillet for å beholde en sealed. Utover det så finnes det ingen unnskylding for den oppførselen vi stadig ser etter en anmeldelse som ikke lever opp til hypen.

Lenke til kommentar

Det er helt latterlig at folk kan prestere å klage på at Gamer gir spillet "lavere enn gjennomsnittet" score. Hva er det dere egentlig vil? At de fleste anmelderne skal vente til det kommer en gjennomsnittsscore ala. metacritic, for å så rable ned sine meninger om spillet og di denne karakteren, uansett hva?

 

Nei her lukter det fanboys som ikke tåler annet enn toppkarakter, bare fordi dette spillet er et av de største på PS3.

Lenke til kommentar

 

Godt gamer.no klarer å se gjennom hypen! De må ha litt av noen elite anmeldere siden de er de eneste i verden som til nå har klart å gi spillet en rettferdig karakter :)

 

Det er klart at når de sitter med X360 brillene på, som deg, så vil de alltid stemme PS3 spill ned. Det ser jo bare gjennom "hypen" på PS3 spill. På X360 spill følger de hypen.

 

Eventuelt så kan man jo tolke det dithen at dette er spilljournalister som har sine egne meninger. Er det virkelig vits å hisse seg opp over dette? Hvorfor ER dere her hvis dere ikke tåler at noen har meninger som ikke stemmer med deres (evt. andres?).

Er også litt morsomt at folk klarer å fyre seg så kraftig opp på grunn av et tall! Jaggu er det ikke bare muslimene som klikker når man tråkker på deres tær, fanboysa er jo nesten like fanatiske i deres sak!

Endret av rodrigues
Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så virker det som Gamer er mest ute etter å lage blest om seg selv. Altså gi en lavere score en så si alle andre for så å få aktivitet på nettsiden og ikke minst forumet.

Alle vet at anmeldelser er skrevet ut ifra det anmelderen selv mener, så hvis han gir det en "lav" score så er det fordi anmelder ikke like spillet så bra. Hvis Gamer.no ville fått mer PR så ville de gjort noe ALA det som ble anonnsert i går. Så slutt og være en bitch og aksepter det, det er alltid noen som vil like et spill bedre enn andre, jeg selv ganske sikker på at du har vært i en lignende siuasjon. Tre små ord sier det hele: Smak og behag. Bli vant til det, synes det er bra at spillanmelder blir mer uavhengige og ikke blir et verktøy for spillutviklere.

 

Ellers blir det spennende å se om Risen og Monkey Island EP. 3 er bedre spill enn Uncharted 2 ettersom dette er de siste anmeldelsene på gamer som fikk 8 og 9.

Og selv om de spillen fikk bedre kan det ikke sammenlignes siden det ble skrivd av andre skribent med sine egene frie tanker og meninger. Kan fort hende at han hadde gitt dette spilte 8 eller 9, kanskje til og med en 7.

Han bitcher da ikke han må da få lov å si meningen sin uten at du kaller han ei bitch? Han klager på anmelderen å det har han lov til uten at du skal komme her å kalle han bitch!

Er faktsik enig i at det er en trend her nå der det skal bevises at gamer ikke skal gi høy score pga høy blest faktor og skal virke mer seriøse an andre nettsteder.

 

Viss du leser hele anmeldelsen så ser du jo han kjører en lang forsvarstale for å gi spillet en lavere karakter enn hva de fleste forventer .

 

Og selfølgelig kan jo spill sammenlignes hvorfor ikke? Viss en person bruker gamer.no som guru til å finne seg et spill han vill kjøpe. Så ser jo den personen på fks karakteren eller konklusjonen å nå han ser fks at Monkey Island fikk bedre karakter så kanskje han heller kjøper det.

 

Men forumet er får å diskutere å du trenger ikke kalle folk ting får det om dei sier meningen sin!

Endret av xp3ri3nz
Lenke til kommentar

 

GTA IV

 

DB: 6/6 - Anmeldelse

 

VG: 6/6 - Anmeldelse

 

Og metacritic med 97/100.

 

Og det spillet er faen ikke noe mer enn en 4er på terningen. Ikke la deg lure av massesuggesjonen og hypen. Det Rune Fjeld Olsen eller Snorre Bryn sier er langt fra fasit.

Lenke til kommentar

Ein god omtale! :) Og ikkje minst truverdig! Sjølv om det kanskje var brukt litt for mykje kursiv..

Er det så mykje action som Øystein legg fram, ser eg ingen grunn til å tvile på karakteren. Det kan sjølvsagt vere at dei fiksar det like bra som andre (jada, les: Gears), men eg stiller meg skeptisk til det. Uncharted var for meg utforsking, klatring i jungelen og nydelege karakterar, alt i innpakka i fantastisk grafikk. Actionscenene kunne det vore mindre av!

 

Virker på meg som om anmelderen har helligjort Drake's Fortune (latterlig undertittel) og hatt altfor store forventninger til oppfølgeren. Nesten alle "svakhetene" som nevnes er fullt til stede i Drake's Fortune også, men han påstår at han elsket det allikevel. Til tider virker det nesten som om han ønsker at oppfølgerene skulle være ett helt annerledes spill enn originalen. Det virker på meg som om man får mer eller mindre det samme man fikk fra det første, både det bra og dårlige, bare med nytt innhold og oppdatert motor.

 

Når ein lagar ein oppfølger, burde ein vel kanskje prøve å forbetre svakhetane?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...