Gå til innhold

Anmeldelse: Uncharted 2: Among Thieves (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmer dette? Er spillets lengde kun på 13-14 timer? Det i seg selv burde være grunn nok til å trekke karakteren ned et par hakk.

Rene action-spill er sjelden lengre enn 10 timer, CoD4s kampanje er ikke mer enn seks-syv timer og enkelte spill som f.eks Mirror's Edge er enda kortere. 13-14 timer er en svaert bra lengde for et spill som dette.

Som sagt, dette er ikke en sjanger jeg er alt for inne i.

Lenke til kommentar

Er jo ikke rart at ps3-spill får dårlig karakter når konsollen er så stygg og kontrollene er så dårlige å holde i ... :whistle:

 

Ærlig talt, uten at jeg har spilt spillet eller noen sinne kommer til å spille det, synes jeg det er bra at Gamer klarer å distansere seg fra PR-helvete og hypen som skapes rundt store titler i dag.

 

Til alle dere som hyller metacritic over alt på jord: Har dere noen gang tenkt over hvordan spillsidene/-bladene som får være med på gjennomsnittskarakteren får innpass til å være med? Jeg ser at Uncharted 2 har 25 anmeldelser som grunnlaget for snittkarakteren. Hvorfor er sider som gamer.no ikke med på denne? Og hvorfor er tre av de sju første som kommer opp (med selvfølgelig 100/100) rene PS3-sider/-blader? Det er vel større sannsynlighet for at disse sidene er mer preget av fanboy-syndromet enn gamer.no som faktisk anmelder for alle plattformer? Disse PS3-sidene, setter de karakter med hensyn på andre konsoller i det hele tatt? Eller er en 100/100-karakter et tegn på at det er "det beste spillet ever (i alle fall på PS3)"?

 

http://www.n4g.com/PS3/games/g-343455/tt/metareviews.aspx

 

liker denne bedre, her er gamer.no tatt med, 57 anmeldelser fra hele verden og gjennomsnitt på 9.6.

 

Hvordan er anmeldelsene der valgt ut?

 

Finner du en nettside som anmelder spillet eller skanning av et blad med scoren kan du legge dette til på N4g, så alle kan laste opp. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. Uavhengig land og score.

 

Som jeg trodde. Så hvis dette er en side som er dominert av PS3-fanboys som vil heve fram spillet som tidenes spill, vil antakeligvis også de beste anmeldelsene komme først og kanskje være de eneste som blir postet på siden. Heller ingen god side for snittscore. Du kan jo selv lese postene der som synes gamer.no-anmeldelsen ikke burde bli postet fordi den er "useriøs" på grunnlag av den dårlige karakteren. Alle dårlige karakterer bør utelates fordi de er useriøse? Genialt.

Lenke til kommentar

Ok, siden anmeldeleren klarte å blande inn Gears Of War inn i anmeldelsen da kan jeg fortsette. Gjorde Gears 2 så veldig mye nytt så det spillet fortjente 10/10 når det hadde en onlinedel som var laggy og bugga ned. Grafikken i Gears 2 manglet litt teknisk synes jeg, var litt matte farger på for eks armoren til Marcus

 

Her er Gears 1 finere!!

 

Jeg kommer til å nyte Uncharted 2 Among Thieves både SP og MP når det kommer til meg, spiller betaen og er dritfornøyd!!

 

Men til dere som sier at brukere nevner ikke dårlige PS3 eksklusive spill som har dårlig karakter, skjerp dere da, dette skjer mer med oss som liker bedre PS3 en 360...

360 folk her inne er garantert glade når PS3 spill får lavere score en sine hypede spill som Halo/Gears

Lenke til kommentar

Er jo ikke rart at ps3-spill får dårlig karakter når konsollen er så stygg og kontrollene er så dårlige å holde i ... :whistle:

 

Ærlig talt, uten at jeg har spilt spillet eller noen sinne kommer til å spille det, synes jeg det er bra at Gamer klarer å distansere seg fra PR-helvete og hypen som skapes rundt store titler i dag.

 

Til alle dere som hyller metacritic over alt på jord: Har dere noen gang tenkt over hvordan spillsidene/-bladene som får være med på gjennomsnittskarakteren får innpass til å være med? Jeg ser at Uncharted 2 har 25 anmeldelser som grunnlaget for snittkarakteren. Hvorfor er sider som gamer.no ikke med på denne? Og hvorfor er tre av de sju første som kommer opp (med selvfølgelig 100/100) rene PS3-sider/-blader? Det er vel større sannsynlighet for at disse sidene er mer preget av fanboy-syndromet enn gamer.no som faktisk anmelder for alle plattformer? Disse PS3-sidene, setter de karakter med hensyn på andre konsoller i det hele tatt? Eller er en 100/100-karakter et tegn på at det er "det beste spillet ever (i alle fall på PS3)"?

 

http://www.n4g.com/PS3/games/g-343455/tt/metareviews.aspx

 

liker denne bedre, her er gamer.no tatt med, 57 anmeldelser fra hele verden og gjennomsnitt på 9.6.

 

Hvordan er anmeldelsene der valgt ut?

 

Finner du en nettside som anmelder spillet eller skanning av et blad med scoren kan du legge dette til på N4g, så alle kan laste opp. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. Uavhengig land og score.

 

Som jeg trodde. Så hvis dette er en side som er dominert av PS3-fanboys som vil heve fram spillet som tidenes spill, vil antakeligvis også de beste anmeldelsene komme først og kanskje være de eneste som blir postet på siden. Heller ingen god side for snittscore. Du kan jo selv lese postene der som synes gamer.no-anmeldelsen ikke burde bli postet fordi den er "useriøs" på grunnlag av den dårlige karakteren. Alle dårlige karakterer bør utelates fordi de er useriøse? Genialt.

 

vel da hadde kanskje ikke gamer.no vært der, og i tillegg er det to 8`ere der begge fra Gamereactor (forskjelllige land), beste måten å finne anmeldelser på dersom ikke stoler på denne siden http://www.google.no/search?hl=no&q=uncharted+2+reviews&btnG=S%C3%B8k&meta= , kan jo også lese anmeldelsene om de er sakelige, har stortsett alle anmeldelsene fra de norske sidene her: itavisen, dagbladet, vg, gamereactor (norge), spillmagasinet.

Lenke til kommentar

Herregud, n4g.com debatten tar jo av!

 

Ok...heres the deal, im norwegian and i've never been proud of my country in any way, and this doesnt exactly make it better...thank god im planning to move out of this lame ass country as soon as possible...im not a fanboy of any sort as i own all 3 consoles btw. I dont usually let the score of games decide if im buying the game, i just wanna know what its about. Anyway, dont give gamer.no more hits than needed as this is just getting stupid...

- xxTJxx

 

Fantastisk hvor fanatiske og smålige mange gamere er.

Lenke til kommentar

 

vel da hadde kanskje ikke gamer.no vært der, og i tillegg er det to 8`ere der begge fra Gamereactor (forskjelllige land), beste måten å finne anmeldelser på dersom ikke stoler på denne siden http://www.google.no/search?hl=no&q=uncharted+2+reviews&btnG=S%C3%B8k&meta= , kan jo også lese anmeldelsene om de er sakelige, har stortsett alle anmeldelsene fra de norske sidene her: itavisen, dagbladet, vg, gamereactor (norge), spillmagasinet.

 

Ja, jeg ser også at våre norske sider er representert, men jeg sier bare at en sånn måte å beregne et snitt på er svært selektiv og kritikkverdig i seg selv.

 

Et annet, kanskje viktigere, stort problem her er jo (som sikkert nevnt utallige ganger) karakterinflasjonen. Svært mange spillsider har en karakterskala som i praksis defineres fra 6-10 eller 7-10. Dette er noe gamer.no mange ganger har sagt at de prøver å ta et oppgjør med, og da er det ikke rart at det blir oppstyr med en 7-er på n4g der manges oppfatning er at dersom spillet ikke får 9 eller 10 så er det ræva. Noe vi lett kan observere i denne tråden også.

Endret av Simen
Lenke til kommentar

Du skal tro på alle sammen. Det finnes da ingen fasit. Ingen, uansett hvor erfarne eller hvor høy status de har, kan komme og si at "dette spillet er 9/10". Alle anmeldere har sin egen, subjektive mening, og alle disse meningene er riktige.

 

Du har selvsagt rett. Likevel er det slik at man får ett inntrykk av ett spill utifra hva majoriteten sier om det. Selvsagt kan jeg ende opp med å være mer enig med gamer.no sin anmeldelse, men min erfaring tilsier at sannsynligheten er høy for at jeg vil like dette spillet godt.

 

Nå vil det bety en utgift på mer enn bare selve spillet for meg da jeg ikke har ps3 enda, men kanskje er det Uncharted 2 som vipper meg over på sannsynlig kjøper siden.

Lenke til kommentar

Forøvrig så var jeg tidligere klubbredaktør i nattguiden.no og man så det samme der og. Dersom et arragement fikk litt kritikk og at en dj ikke spilte så bra som forventet, kom alle fansa med en gang og klagde sin sure nød..

 

SYkt mange patetiske mennesker her inne.. Jeg blir flau.

 

Det er vel heller slik at dersom en anmeldelse strider sterkt i mot andres oppfattelse av et produkt så vil de gjerne bemerke dette. Jeg ser ikke noe galt i det. Enkelte anmeldere er jo også litt i utakt og vil fremprovosere mange reaksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...