Gå til innhold

Anmeldelse: Risen (PC)


Anbefalte innlegg

Er det imidliertid helt sikkert at det kommer til xbox360 samtidig? På wikipedia står det at det kommer dit først Q1 2010 :o.

I Amerika, ja. Her til lands kommer 360-versjonen samtidig med PC-versjonen. :)

i følge tothegame kommer 360versjonen i andre kvartal 2010.Dette er PAL/NORDIC versjonen,så det ser dessverre ut som vi med konsoll må vente.ToTheGame sine datoer stemmer så å si alltid.

 

 

TotheGame har slitt med feil utgivelses-datoer før, sikkert grunnet treg oppdatering da de har mange spill å holde styr på.

Sier Gamer.no at de har fått beskjed om noe annet enn det som står der, så vil jeg tro at det er mer riktig enn hva TTG har skrevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik i dette spillet også at NPC'er går opp i level sammen med deg?

F.eks. at man blir banket helt i begynnelsen av spillet av en banditt med en rusten kniv, etterhvert går man opp flere level, får seg rustning og fete våpen, men når man drar tilbake for å hevne seg har plutselig de samme bandittene platerustninger og magiske langsverd. Og man overlever såvidt, for i neste øyeblikk å bli drept av en rotte som plutselig har fått monsterkrefter. Hater det... :angry:

 

Det er nok ikke sånn det fungerer i Gothic/Risen nei. Her er mye av appellen at du sliter mot selv de svakeste monstrene i begynnelsen, men etterhvert blir såpass mektig at du kan ta dem ut. Du vil finne områder du overhodet ikke er sterk nok til å håndtere og dermed må utsette til senere i spillet. Det er veldig tilfredsstillende å bli mektig i disse spillene. :)

Lenke til kommentar

Det du sier Tilt, er en av hovedforskjellene på Gothic-spillene og Oblivion. Det kan også være noe av det som gjør Gothic/Risen til et litt mer "hardcore" rollespill som enkelte fans av Oblivion vil legge fra seg etter flere frustrerende tap i kamp. Personlig passer det meg perfekt å vite at verden rundt eksisterer uavhengig, og på tross av meg, i motsetning til Oblivion som bare eksisterer og utvikler seg på grunn av meg. Det utgjør hele forskjellen i innlevelse for min del. Til de som synes det er synd at verden er mindre enn Gothic 3, så har Gothic 2 i mine øyne den "perfekte" størrelsen, (ca samme som Risen) samt at jeg mener det er en genistrek å lage et kombi åpent/lineært rollespill hvor man har fri tilgang til begrensede men svært innholdsrike områder som låses opp i forskjellige kapitler. Det holder hele spenningen oppe, og man er hele tiden garantert nytt og interessant innhold, som faktisk motiverer til å utforske absolutt alt før man går videre. Som f.eks KayAU nevner var også Morrowind min favoritt før i tiden, men jeg mener Bethesda totalt ødela Oblivion med level-systemet, samt at alle omgivelsene var like og tilgjengelig helt fra starten. Også de f... auto-genererte skattene/gjenstandene... I Gothic/Risen er alt "håndlaget" som anmelder påpeker, og alt har en betydning og sammenheng i verdenen = 10 ganger større stemning og innlevelse. B)

Lenke til kommentar

Ahh Salte Bjørner og Sure SjøUgler får jo ikke lastet ned før 2.oktober jo... Ogs å gira jeg var på RPG nå :cry:

 

Bestilte som download på hjemmesiden dems.

 

Hei,

hvor på hjemmesiden kunne du bestille det som download, finner det ikke. Men er jo en del andre plasser man kan gjøre det, hva var prisen?

Lenke til kommentar

Ahh Salte Bjørner og Sure SjøUgler får jo ikke lastet ned før 2.oktober jo... Ogs å gira jeg var på RPG nå :cry:

 

Bestilte som download på hjemmesiden dems.

 

Hei,

hvor på hjemmesiden kunne du bestille det som download, finner det ikke. Men er jo en del andre plasser man kan gjøre det, hva var prisen?

http://www.risen-shop.com/index.html?REF=688739&Cur=978&Langue=en_XE her kan du laste ned.

Endret av Nostalgic
Lenke til kommentar

Jeg antar at det kun er PC-versjonen som er testet. Det jeg lurer på er hvordan kontrollen er på 360? Jeg har sett meg lei av det evige maset om å stadig oppgradere maskinvaren for å kunne matche dagens spill, og selv om PC'n fremdeles er oppegående hadde jeg store problemer med Gothic 3. Da tenker jeg heller at jeg går for dette til 360, men da gjerne om kontrollen fungerer sånn nogenlunde. Er det noen plass jeg kan finne info om dette?

Lenke til kommentar

Fin pris på den nedlastingen, men blir litt skeptisk siden det ikke er koblet til en etablert nedlastingsservice. Hvor troverdig er den siden og de løftene de gir, og er dette faktisk tilgjengelig på denne måten i Norge da vi ikke er medlem i EU?

 

Jeg trykket på EU flagget i høyre hjørne øverst og da kom det en annen pris opp:

http://www.risen-shop.com/index.html?REF=688739&Cur=978&Langue=en_XE

Kan ikke se noe problem i å laste ned derfra, det er jo den offisielle hjemmesiden til Risen og siden det ble annen pris når jeg trykte på EU flagget betyr det vel at det er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

At det ble en annen pris tyder faktisk på at det er regionsbegrenset. Norge er jo tross alt ikke en del av EU, og svært mange UK-baserte nedlastingstjenester sperrer nordmenn ute. Se på direct2drive.co.uk for eksempel.

 

Jeg trykte på UK flagget, og prisen jeg fikk kjøpe det for ble £29,29 (ca. 272,- kr). Fikk bekreftelsesmail på denne prisen. Dette var jo en meget! god pris :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En ekstra bonus er at spillet blir klart for nedlasting natt til fredag, så hvis du kan ta en våkenatt vil du kunne spille det tidligere enn om du måtte ha ventet på at butikkene skulle åpnet.

Vil anta at akkurat det der er et risikoprosjekt; Du vil garantert ikke bli alene om å laste ned via de linjene på det tidspunktet, noe sier meg at det vil gå treeeeegt de første timene.

 

Jeg har bestilt dvd'er så jeg får med audio cd'en, veldig fin musikk på disse spillene. Får dere den med også når dere laster ned ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...