Gå til innhold

eit bra strategi spel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, eg har veldig lyst på eit strategi spel det eg kan bygge meg ein by, bryr meg ikkje om kass tidsalder, men eg har litt lyst på eit utan slostkampar, eg er liksom ikkje så god på det :S eg har hørt om simcity eller kva det no enn heitar, eg har ein ganske dårleg pc.

PC specs:

RAM: 1 GB

skjermkort: Nvidia GeForce 5500FX 256MB

prossesor: AMD Athlon XP 3000x 2.17 GHz.

OS: microsoft Windows XP Home Edition 2002 Service Pack 3.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anta du greier tropico blandt annet helt fint. Anno serien kan også være noe å se på =) Settlers er jo også en fantastisk serie, dog det er litt kriging. Liten fordel er jo at de eldre er de bedre i serien :p

Du har litt gammel hardvare, heldigvis er de fleste bybygger spill i herlig 2d som ikke krever stort.

Skrevet

Ceasar 3 er et godt gammelt strategispill i ypperste klasse. Hvertfall om man kan regne spill med fokus på bybygging og handel for strategispill. Spillet har også elementer av kamp, men man kan i stor grad velge om man vil være guvernør i fredelige provinser, eller provinser med stor sannsynlighet for krig. Hvis du velger de fredelige provinsene vil det skje minimalt med kriging. Det kan være en liten fare for små opprør, men som regel ikke noe særlig mer.

Målet med spillet er å grunnlegge byer for det romerske imperiet. Man starter med noen få plasser til hus, et par brønner og kanskje et senat. Og etterhvert som man utvider med nye bygninger som templer, fontener, sykehus og produserer finere varer som møbler og vin vil husstandene i byen oppgraderes. Der det i begynnelsen kanskje bare var noen telt vil det etterhvert utvikle seg hus og etterhvert til og med fine villaer. Å få byen til å gå rundt er imidlertid ofte en utfordring da man må passe på å produsere nok av de riktige varene, kjøpe/selge varer og legge opp infrastrukturen i byen (veier, akvedukter etc) riktig.

Man kan sitte lenge med Caesar 3 for å si det slik. Om man blir ferdig med kampanjen eller vil gjøre noe annet kan man også spille enkeltbaner som gjerne har noe andre mål enn kampanjebrettene.

Skrevet
Wc3 eller world at conflict kanskje. Eller starcraft?

Er det en ting jeg kan låve deg, er at du har bommet forferdelig i dette inlegget...

De 3 spillene du har foreslått er basert på strategisk krigføring, ikke noen form for konstruksjon av en by ( Der har du mere base, ikke by).

Jeg selv kan foreslå CivCity Rome, det er nyere en Ceasar 3 og mye penere grafikk.

Det går egentlig ut på det sammen, Google litt! ;)

Skrevet
Ceasar 3 er et godt gammelt strategispill i ypperste klasse. Hvertfall om man kan regne spill med fokus på bybygging og handel for strategispill. Spillet har også elementer av kamp, men man kan i stor grad velge om man vil være guvernør i fredelige provinser, eller provinser med stor sannsynlighet for krig. Hvis du velger de fredelige provinsene vil det skje minimalt med kriging. Det kan være en liten fare for små opprør, men som regel ikke noe særlig mer.

Målet med spillet er å grunnlegge byer for det romerske imperiet. Man starter med noen få plasser til hus, et par brønner og kanskje et senat. Og etterhvert som man utvider med nye bygninger som templer, fontener, sykehus og produserer finere varer som møbler og vin vil husstandene i byen oppgraderes. Der det i begynnelsen kanskje bare var noen telt vil det etterhvert utvikle seg hus og etterhvert til og med fine villaer. Å få byen til å gå rundt er imidlertid ofte en utfordring da man må passe på å produsere nok av de riktige varene, kjøpe/selge varer og legge opp infrastrukturen i byen (veier, akvedukter etc) riktig.

Man kan sitte lenge med Caesar 3 for å si det slik. Om man blir ferdig med kampanjen eller vil gjøre noe annet kan man også spille enkeltbaner som gjerne har noe andre mål enn kampanjebrettene.

Hørest kult ut, skal ta ein titt på det :D

Skrevet

Vil du ha deg et flott bybyggerstrategispill er SimCity 4 + SimCity 4: Rush Hour et must for deg. Det kan ofte føles litt komplisert ut, men det er veldig moro når man får det til. Eller så kan du jo prøve deg på SimCity 3000. Det er også veldig moro og med litt lavere vanskelighetsgrad, men det funker ikke på Xp. :cry:

Jeg selv kan foreslå CivCity Rome, det er nyere en Ceasar 3 og mye penere grafikk.

Jeg ville ikke anbefalt CivCity: Rome, siden en stor del av det er krigsføring. I tillegg er krigingen veldig dårlig gjennomført og frustrerende. Så jeg ville ikke sagt at egne legionærer er spesielt mye mer intelligent enn i Asterix-blader. Det kan hende trådstarteren kan ha moro av CivCity: Rome en stund, det har jo tross alt en veldig god romer-atmosfære og bybyggingen funker strålende, men vær varsom på at dette ikke er et spill som varer til evigheten.

Skrevet
Wc3 eller world at conflict kanskje. Eller starcraft?

Er det en ting jeg kan låve deg, er at du har bommet forferdelig i dette inlegget...

De 3 spillene du har foreslått er basert på strategisk krigføring, ikke noen form for konstruksjon av en by ( Der har du mere base, ikke by).

Aaah, åja :whistle: Sim city da B) ?

Skrevet
Vil du ha deg et flott bybyggerstrategispill er SimCity 4 + SimCity 4: Rush Hour et must for deg. Det kan ofte føles litt komplisert ut, men det er veldig moro når man får det til. Eller så kan du jo prøve deg på SimCity 3000. Det er også veldig moro og med litt lavere vanskelighetsgrad, men det funker ikke på Xp. :cry:

SimCity 3000 har funket på XPen min før og det gjør det sikker nå også.

Grand age rome har jeg så vidt prøvd, det er i likhet med ceasar 3 der du kan velge mellom baner med fiender og ikke fiender.

Skrevet
Anno 1404 kanskje...

eg såg ein video, eller heller på med å sjå den... det virker rått! tusen takk! skal virkeleg sjå på det, laster ned demoen no :D

Håper du liker det, det tror jeg du kommer til å gjøre :)

Skrevet
Anno 1404 kanskje...

eg såg ein video, eller heller på med å sjå den... det virker rått! tusen takk! skal virkeleg sjå på det, laster ned demoen no :D

Håper du liker det, det tror jeg du kommer til å gjøre :)

Pass ihvertfall på å slå av det meste av grafikk-godbiter... PCn din er ikke helt up-2-date, men eldre Anno-spill er også geniale (1701/1503/1602).

Skrevet

Støtter opp om SimCity 4 +Rush Hour som det beste "bybygger" spillet. Spillet har nærmest en uendelige mengde med spiller/fan lagde addons, det er først når en begynner å ta disse i bruk spillet begynner å bli skikkelig morro. Et tips fra meg: registrer deg på simtropolis og sjekk ut noen "City Journals" for inspirasjon.

To gode sider for addons,guider og etc til Sc4

http://www.simtropolis.com

http://sc4devotion.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...