Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det bortkastest liv og tid? Er det bedre å bruke det på andre spill mener du? Latterlig.

Nei, det mener jeg ikke, og om du tar for gitt at jeg mener det må du tenke på nytt.

WoW er så langt i fra det WoW var, nåtidens WoW er bare en skygge av sitt forrige selv, derfor mener jeg at det er bortkastet tid å spille et spill som er såpass utdatert og nub-vennlig at en som har ønsker om å faktisk gjøre noe i WoW ikke kan spille WoW da det holder spilleren tilbake.

Se på PvE for eksempel, for en gangs skyld skal jeg ikke dra inn PvP(:p), på level 60 kunne man raide i ukesvis uten å ha fullført et raid, til sammenligning tok det verdens beste guilds 1 uke etter at ToC var ferdig lansert etter den content-locken som var på 1 uke mellom hver boss ble lansert å fullføre full heroic-mode ToGC25.

 

Må ikke folk begynne å ta ting ut av kontekst heller da, jeg har ikke sagt det er bedre eller værre å bruke tid på andre spill, men andre spill har mer verdi ferdighets- og kunnskapsmessig en WoW har akkurat nå.

 

Er det meg mot røppla her eller? :D

 

PS: Siden dette er Gamer.no sin 'general chat' om WoW vil jeg bare si at DRAENEI TOTEMS ER DE STYGGESTE TOTEMSA I VERDEN OG MER, nei du dæven for møkk.

Transfera shaman min for å joine en PvE guild, fixa ho om til draenei og ØØØSHJ jeg angrer, jeezes makaroni, vet dere at Bloodlust ikke heter Bloodlust no mer når man er alliance? NEIDA, HEROISM HETER DEN STYGGEDOMMEN.. heroism, jeg sier det, alliance er de mest skrudde skapningene i et spill noen sinne, merkelige krek. (Jeg har alltid vist at det het det, men når noen skriker HEROISM i et raid og jeg tenker "?? hero.. hvem?" er merkelig.:D)

Skal ha meg ICC10 heroic titelen og mounten så hopper jeg tilbake til Horde, kule folk i den guilden men det å ikke ha Troll racialen berserker og +10 passive in-combat healing er helt skrudd. xD

Min egen feil, kan bare si det.

 

 

Må ikke glemme at dette kun er et spill og det er fint lite man får brukt de ferdighetene og kunnskapene man får i WoW i det virkelige liv.

Sit back, relax and enjoy the game!

'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lok'tar Ogar!

 

Må ikke glemme at dette kun er et spill og det er fint lite man får brukt de ferdighetene og kunnskapene man får i WoW i det virkelige liv.

Sit back, relax and enjoy the game!

'

Mange ting innen gaming kan brukes i det virkelige liv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tenkte å begynne med WOW igjen. Kanskje bare. Jeg rakk å levle til 10 eller 11 i 10 day trialen som priest. Så jeg har noen spørsmål:

1. Jeg valgte Priest for jeg liker å være healer. Er priest fortsatt en av de beste healerne?

2. Og combat abilities. Etter level 10 er det mye kule angrep?

3. Hva er forskjellen på holy priest og shadow priest? Forklar va som er dårlig med de og hva som er bra

4.Jeg startet på en sånn "new wow players" server. Gjør kanskje ting for lett, men jeg har jo allerede en level 10 priest der. Burde jeg begynne en ny class på en annen server?

Lenke til kommentar

Tenkte å begynne med WOW igjen. Kanskje bare. Jeg rakk å levle til 10 eller 11 i 10 day trialen som priest. Så jeg har noen spørsmål:

1. Jeg valgte Priest for jeg liker å være healer. Er priest fortsatt en av de beste healerne?

2. Og combat abilities. Etter level 10 er det mye kule angrep?

3. Hva er forskjellen på holy priest og shadow priest? Forklar va som er dårlig med de og hva som er bra

4.Jeg startet på en sånn "new wow players" server. Gjør kanskje ting for lett, men jeg har jo allerede en level 10 priest der. Burde jeg begynne en ny class på en annen server?

 

1. Spørs hva du vil. Man sier gjerne at alle healerklassene er bra, men enkelte er mye lettere å komme i gang med enn andre. En Discipine prest eller holy paladin vil lettere klare seg bra i pvp for eksempel, mens shamans og holy priests er forholdsvis enkle å starte med i pve raids. En prest er uansett et supert valg om du liker healing.

 

2. Nei

 

3. Holy priests spesialiserer seg på healing, shadow på dps. Shadowpriests kan slite litt til å begynne med siden det tar en del levels før de får tilgang til be bedre formlene og talentene i shadow. Holy har det litt lettere i instances og burde lett klare å heale seg gjennom alt, men det går litt tregere når du er ute og quester solo. Begge veier funker helt fint.

 

4. Vet ikke hva jeg skal si her. Du kan jo sjekke litt rundt selv ?

Lenke til kommentar

1. Couchfighter forklarar det vel bra. Priest er vel den beste healer classen, men kan gjerne slite litt i solo.

 

2. Sjølvsagt er det det! Du får heile tida (fram til lvl 80, that is, men da får du jo nye klede/rustning og våpen! :D) nye kule måtar å buffe, heale eller drepe ting.

 

3. Holy er det du burde gå viss du har planar om å vere full-time healer og gjere mange raids, Shadow Priest er for solo.

T.d. Paladin har Retribution for DPS, Holy for healing og Protection for tanking, mens ein Mage har Fire for meir skade, Frost for å overleve lenger og Arcane for å ikkje bruke mana så raskt.

 

4. Eg veit ikkje forskjellen, så eg kan ikkje hjelpe deg der. Eg starta derimot på ein vanleg servar med ein gong.

Lenke til kommentar

2. Og combat abilities. Etter level 10 er det mye kule angrep?

 

 

2. Sjølvsagt er det det! Du får heile tida (fram til lvl 80, that is, men da får du jo nye klede/rustning og våpen! :D) nye kule måtar å buffe, heale eller drepe ting.

 

Uhm. Hvis han levler som holy eller discipline er den eneste nye formelen han får som er noenlunde nyttig Holy Fire. Som egentlig bare er en litt tregere Smite med en kort og ubetydelig dot.

 

Som Shadow vil han fremdeles levle med smite/mindblast og shadow word pain+wand (evt. mind flay) frem til han får shadowform og igjen omsider får mind sear aoe rundt uh.. slutten av 70-levlene ?

 

Syns ikke det er helt ærlig å love han nye kule angrep. ;) Å DPS'e som prest funker greit, men det er ikke spesielt spennende og spillestilen er stortsett uforandret fra lvl 10 til 80.

Lenke til kommentar

Spilt WoW siden beta of frem til WOTLK, spillet har gått fra genialt til ræva.

 

Før så måtte klassene sammarbeide i dungeons, rogue går å sapper 1,magen polymorpher 1 og hunter trapper en...og en angriper main target og tar dem ut og kontrollerer kampen. Det var taktikk og en måtte kordninere et angrep....team work!

 

Idag så charger en inn og AOE alt til helvete...det har blitt så latterlig at jeg bare må riste på hode. Nei WoW har gått rett i dass over tiden...sett endel live streams av folk som spillet cataclysm beta og det er ikke så stort å rope hurra over der heller.

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=T5yQ8LUQCV0&playnext=1&videos=bKrykWJ3_MM&feature=sub

 

Lore høres ganske entusiastisk ut over hvordan healing vil fungere i Cata, men jeg er egentlig ikke helt overbevist selv.

 

Healing vil funke mer som det gjorde i raids rundt lvl 60, med mer fokus på reaksjon og å tenke på mana osv. Men ærlig talt, jeg regner med at det ikke tar mer enn 1-2 content patches før man steamroller alt med bedre gear på samme måte som man kjører daily hc i dag. :/

Lenke til kommentar

Spilt WoW siden beta of frem til WOTLK, spillet har gått fra genialt til ræva.

 

Før så måtte klassene sammarbeide i dungeons, rogue går å sapper 1,magen polymorpher 1 og hunter trapper en...og en angriper main target og tar dem ut og kontrollerer kampen. Det var taktikk og en måtte kordninere et angrep....team work!

 

Idag så charger en inn og AOE alt til helvete...det har blitt så latterlig at jeg bare må riste på hode. Nei WoW har gått rett i dass over tiden...sett endel live streams av folk som spillet cataclysm beta og det er ikke så stort å rope hurra over der heller.

 

Spelet har gått frå genialt til betre. Joda, instances har blitt ganske enkle nå mot slutten av WOTLK, men det er uungåelig når dei skal legga til så mykje nytt content. Nytt content = bedre gear = instances blir enklare og manglar teamwork. Alternativet hadde vore som i pre-tbc, der alt var ganske statisk men det mangla content i store periodar. I raids er det heller ikkje mykje polymorphing ol., men bossfights er ofte genialt konstruert og mykje meir avansert enn CCing av trash packs. Lich King for eksempel er voldsomt komplisert og vanskelig, sjølv med 30% buffen ein får i ICC i dag.

 

I Cataclysm jobber dei for å fikse det du klager over, forøvrig. Eg har spelt WoW sidan tidlig i beta og eg spelar det fortsatt. Cata ser ekstremt lovandes ut.

Endret av Yfel
Lenke til kommentar

Spilt WoW siden beta of frem til WOTLK, spillet har gått fra genialt til ræva.

 

Før så måtte klassene sammarbeide i dungeons, rogue går å sapper 1,magen polymorpher 1 og hunter trapper en...og en angriper main target og tar dem ut og kontrollerer kampen. Det var taktikk og en måtte kordninere et angrep....team work!

 

Idag så charger en inn og AOE alt til helvete...det har blitt så latterlig at jeg bare må riste på hode. Nei WoW har gått rett i dass over tiden...sett endel live streams av folk som spillet cataclysm beta og det er ikke så stort å rope hurra over der heller.

 

Spelet har gått frå genialt til betre. Joda, instances har blitt ganske enkle nå mot slutten av WOTLK, men det er uungåelig når dei skal legga til så mykje nytt content. Nytt content = bedre gear = instances blir enklare og manglar teamwork. Alternativet hadde vore som i pre-tbc, der alt var ganske statisk men det mangla content i store periodar. I raids er det heller ikkje mykje polymorphing ol., men bossfights er ofte genialt konstruert og mykje meir avansert enn CCing av trash packs.

 

I Cataclysm jobber dei for å fikse det du klager over, forøvrig.

 

 

Vel jeg digger vanila WoW...the good old days. Og er enig at boss kamper i TBC og spesielt WOTLK er bedre og mer morro, men i WOTLK er det stort sett bare å charge inn og AOE alt til biter før en kommer til en boss.

Det at det er uungåelig er jeg uenig i...det er vel heller mer det at fleste av design teamet fra vanila WoW har sluttet i Blizzard og at noen har tatt WoW en annen vei en det orginalt var. WoW idag er jo blitt så casual og enkelt at snart trenger en vel bare en knapp merket AOE for å spille.

 

Det er som å ta vekk halvparten av brikkene til et sjakkbrett...valgene en har er ikke så mange og en 6 åring kan spille uten å svette.....tragiskt.

 

Men godt å høre det er mulig forbedringer i Cataclysm....selv om det jeg har sett så langt av Cataclysm er rimelig kjedelige greier.

Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ikke uttale meg om vanskelighetsgrad da jeg begynte og spille i februar i år.

Men det som irriterte meg litt med WoW er at jeg aldri fikk noen skikkelige utfordninger på veien til 80.

Selvfølgelig var det quests som man måtte være flere for å få til osv. Men alt i alt var det litt for lett.

 

 

Men dere som sier det er for lett, jeg må si at WOTLK herioc raids er alt annet enn plankekjøring. Man må vite hva man gjør og er avhengig at alle andre vet det også.

Lenke til kommentar
Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Må si meg uenig i dette, i guilden min er det en hel haug med folk som har raided siden vanilla (guilden var stifta i 2005, rett etter servern vi spiller på ble lagt) og de fleste der er enige om at WoW ikke har blitt noe lettere, det bare tar kortere tid enn ting gjord i vanilla, og visst du ser på statistikken, så er det faktisk bare 7% av alle spillerene som har bekjempet The Lich King, og ca 1% som har tatt han på HC.

Lenke til kommentar
Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Folk som speler det første spelet i ein serie, eller frå byrjinga i eit anna spel vil som regel alltid whine over kor enkelt og latterleg spelet har blitt etter nokre år/utgivelsar.

Lenke til kommentar
Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Må si meg uenig i dette, i guilden min er det en hel haug med folk som har raided siden vanilla (guilden var stifta i 2005, rett etter servern vi spiller på ble lagt) og de fleste der er enige om at WoW ikke har blitt noe lettere, det bare tar kortere tid enn ting gjord i vanilla, og visst du ser på statistikken, så er det faktisk bare 7% av alle spillerene som har bekjempet The Lich King, og ca 1% som har tatt han på HC.

 

Og jeg må si meg uenig i dette, av alle jeg kjente i WoW så er det 1 spiller som holder ut i vente på Cataclysm. Og vi var MANGE som spilte sammens..vi var faktisk 2 guilder som merget så vi var en fin gjeng...ingen spiller lenger. Alle synes WoW har gått rett i dass...men du skal selvf ha rett til å ytre din mening. Noe jeg også gjør..min mening er klar...WoW har blitt et møkka spill for casual drittunger som liker easy mode.

 

Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Folk som speler det første spelet i ein serie, eller frå byrjinga i eit anna spel vil som regel alltid whine over kor enkelt og latterleg spelet har blitt etter nokre år/utgivelsar.

 

Og dette står i den "universale jeg vet alt boka"? Har da spilt mange andre spill i en serie og kjenner meg ikke igjen i dette, somregel så blir spillene bedre. Kan ikke si dette om WoW....

Lenke til kommentar
Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Må si meg uenig i dette, i guilden min er det en hel haug med folk som har raided siden vanilla (guilden var stifta i 2005, rett etter servern vi spiller på ble lagt) og de fleste der er enige om at WoW ikke har blitt noe lettere, det bare tar kortere tid enn ting gjord i vanilla, og visst du ser på statistikken, så er det faktisk bare 7% av alle spillerene som har bekjempet The Lich King, og ca 1% som har tatt han på HC.

 

Og jeg må si meg uenig i dette, av alle jeg kjente i WoW så er det 1 spiller som holder ut i vente på Cataclysm. Og vi var MANGE som spilte sammens..vi var faktisk 2 guilder som merget så vi var en fin gjeng...ingen spiller lenger. Alle synes WoW har gått rett i dass...men du skal selvf ha rett til å ytre din mening. Noe jeg også gjør..min mening er klar...WoW har blitt et møkka spill for casual drittunger som liker easy mode.

 

Spelet har gått frå genialt til betre.

De fleste oldschoolers som har spilt siden vanilla vil nok si akkurat det motsatte, at spillet har gått fra bra til ræva.

 

Folk som speler det første spelet i ein serie, eller frå byrjinga i eit anna spel vil som regel alltid whine over kor enkelt og latterleg spelet har blitt etter nokre år/utgivelsar.

 

Og dette står i den "universale jeg vet alt boka"? Har da spilt mange andre spill i en serie og kjenner meg ikke igjen i dette, somregel så blir spillene bedre. Kan ikke si dette om WoW....

 

 

Syntes det er bra hvis de EliTeZ nørdene forsvinner fordi det er for casual. Kjære gud la det skje, er så dritt lei GS tullet, drittslenging osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...