Gå til innhold

Spill med karma


Anbefalte innlegg

En ting opp gjennom årene som alltid har fanget oppmerksomheten min er spill der man kan velge sin egen skjebne, altså i både god og ond form. å se forskjellige endinger der resultatene av hærverket eller dine gode handlinger er alltid noe jeg har elsket å sett på :D

 

så jeg tenkte jeg skulle starte en tråd der vi nevner alle spillene vi kommer på der man kan være både god og ond :p

 

jeg begynner først x)

 

Fable serien

Fallout 3 (husker ikke så mye av de andre fallout spillene x)

Overlord

Knights of the old republic

Infamous

 

dette var de jeg kom på sånn i halvvsøvne på jobb x)

 

hva med dere? noe å adde? :p

 

gi gjerne linker til spillene også om dere mener de ikke er så godt kjent, og spill der man BARE er ond er også godtatt siden det ikke er så ofte man ser det :p

 

husk at om du velger spill som er basert på god/ond handling så må det være klare valg :p spill som prototype kan nesten ikke telles fordi du er alltid kaotisk ond liksom

Endret av Slettet-P4UHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, blir historien videre forskjellig i bioshock ut ifra hva man velger?

 

Mass Effect har 2 svært forskjellige avslutninger. The Witcher bør også nevnes !

 

historien forandrer seg ikke men du kan fortsatt velge om du vil være god eller ond, og du får en annen slutt ut i fra hvilket valg du gjør.

 

S.T.A.L.K.E.R. shadow of Chernobyl har også forskjellige slutter - 3 falske som gir deg forskjellig resultat etter hvordan du har spilt samt 2 riktige som avhenger av hvilket valg du tar der og da. Men det blir kanskje litt på siden, da det ikke egentlig er noe klart snill/slem-system.

Lenke til kommentar

Neverwinter nights, Knights of the Old Republic med mer...

 

Men ingen spill gir egentlig en nyansert mulighet, som allerede nevnt en million ganger av "Yahtzee" på escapist... Det blir alltid en ENGEL eller DEMON.... Eneste litt nyanserte er vel kanskje de D&D spillene med mulighet for valg av cahotic neutral and lawful good/evil. :)

Lenke til kommentar
GTA IV.

 

Man kan være good guy, og kjøre pent, aldri drepe uskyldige og spare på pengene.

 

Eller så kan man være bad guy, og kjøre i 234km/t, skyte folk på gaten og bruke penger på strippeklubber, horer og alkohol.

 

:lol:

 

jeg tror aldri noensinne jeg har klart meg gjennom gta uten å kjøre på sivile x) ALDRI x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...