Gå til innhold

Sniktitt: Borderlands


Anbefalte innlegg

Tank? Stridsvogn? Å si at en karakter kan bli litt som en stridsvogn gir ingen mening før man setter seg ned og tenker på hva intervjuobjektet *egentlig* sa. Godt innarbeida begreper innen dataspill bør dere være veldig forsiktige med å oversette

 

Men jeg likte ikke grafikkstilen. Sikkert smak og behag, men det ga litt 2001-assosiasjoner :(

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det eksakte antallet er egentlig ganske uviktig, det viktige er at de er automatisk genererte og at det er enormt med (forhåpentligvis interessante) kombinasjonsmuligheter.

 

Men, sitat fra intervjuet vårt: "Det er millioner av våpen og ingen kommer til å se alle sammen."

 

Dere skrev også en plass at det var hundretusener. Men uansett, jeg er vel enig, de eksakte tallet er vel ikke akkurat kjempenødvendig, men noen synes vel kanskje det er kult å vite det.

Kan vel forresten også nevne at jeg har vært vitne til ganske så mange interresante kombinasjoner. Blant annet har jeg faktisk hørt om et maskingæver som skyter elektriske barberblader. Ikke alle våpnene er fullt spesielle, men det finnes en del syke våpen. Noen andre favoritter inkluderer en sniper av merket Maliwan med høy skade og en elektrisk skade-effekt og som lades om på samme måte som en gammel revolver, og et stort maskingæver med magasinet stikkende ut av siden og med en syreskade-effekt, samt en shotgun med syreskade-effekt. For ordens skyld; det finnes selvsagt våpen uten ekstra skade-effekter.

Selv selveste Randy Pitchford blir overrasket over hva han finner i Borderlands. Et av mine favorittsitat fra han, som jeg har hentet fra hans twitter:

 

In Borderlands, I saw a bandit that was using an Eridan weapon that was basically a flame thrower. I now want to find an acid thrower!

 

-------------------------------------------------------------------------

 

lord nuker: Våpnene er prosedyreorientert genererte. Gearbox har en AI som de kaller 'Gearbuilder' som de forer med diverse info, så lager den våpnene for dem. Du kan nesten garantert finne våpen som ligner på de du nevner, men det vil være tilfeldig og de vil neppe ha de samme navnene. Uansett, du kan stort sett finne alle variasjoner du kan tenke på som lar seg gjøre, og sannsynligvis mange du ikke kunne funnet på en gang.

Endret av tandeg
Lenke til kommentar
Det kalles Cel-shading, og ja, grafikken er sånn. Sjekk ut noen trailere, tar seg bedre ut når det er litt bevegelse i det enn et bilde med litt dårlig oppløsning.

 

Faktisk, så påstår i hvert fall Gearbox at det ikke er cel-shading. Om det er riktig kan derimot diskuteres. Fresh Prince er inne på noe når han nevner concept art. Gearbox kaller det nemlig 'concept art style', og det er et forsøk på å grafikken til å ligne mest mulig på de originale konsepttegningene de hadde. De har tatt utgangspunkt i concept art som de har laget, og rett og slett prøvd å lage en slags 3D rendering av den.

Lenke til kommentar
Selv selveste Randy Pitchford blir overrasket over hva han finner i Borderlands. Et av mine favorittsitat fra han, som jeg har hentet fra hans twitter:

 

In Borderlands, I saw a bandit that was using an Eridan weapon that was basically a flame thrower. I now want to find an acid thrower!

Ja, det er jo våpenet fra vår spillsesjon (som han nevner i intervjuet) du sikter til her.

Lenke til kommentar
Selv selveste Randy Pitchford blir overrasket over hva han finner i Borderlands. Et av mine favorittsitat fra han, som jeg har hentet fra hans twitter:

 

In Borderlands, I saw a bandit that was using an Eridan weapon that was basically a flame thrower. I now want to find an acid thrower!

Ja, det er jo våpenet fra vår spillsesjon (som han nevner i intervjuet) du sikter til her.

 

Ja, det er sikkert den han snakker om. Det jeg likte godt ved akkurat dette sitatet er måten til og med han blir overrasket på, og ikke minst muligheten for en syrekaster. Det viser bare hvordan man alltid vil kunne finne noe nytt og spennende, og hvordan alle vil kunne spille forskjellig. Det blir ikke som med CS, hvor 'alle' bruker awp eller m4, og nettopp derfor synes jeg det er flott med alle de forskjellige våpnene (og andre gjenstander) som man kan finne i spillet. Men, heldigvis er dette langt i fra det eneste elementet ved Borderlands som gjør at jeg gleder meg som en unge til 23 oktober.

Endret av tandeg
Lenke til kommentar
Eg synest den grafiske utføringa er tøff eg. Minnar meg om Crackdown.

Gledar meg utruleg mykje til dette spelet!

 

Helt enig, dette ser virkelig lovende ut. Så er det bare å håpe at ikke dette spillet også blir utsatt til neste år...

 

Borderlands skulle egentlig vært utgitt i fjor høst, så det har allerede vært utsatt i et år. 23 oktober er det garantert ute til salgs.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...