Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart - Har nye deler


Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg kjøpte noen deler fra Komplett igår for å få en ganske billig oppdatering til min fem-seks år gamle PC.

 

Hovedkort: MSI P43 NEO-F, Prosessor: E5200, RAM: DDR2 4GB

 

PSU (550W), Skjermkort (GeForce 9800GTX) og harddisker (2 WD harddisker) hadde jeg fra før av (som jeg aldri har hatt noen problemer med). Satte sammen delene og skulle starte opp, men LED-lampa på skjermen står bare og blinker. Trodde det var noe galt med skjermen, men prøvde med en annen (som jeg vet virker, siden jeg bruker den på en annen PC nå) og da fikk jeg opp at skjermen var i "Power saving mode". Vet at kabelen også er i orden. Både ser og hører at maskinen booter opp "som den skal" (vifter går, harddisker arbeider, lampa på skjermkortet lyser grønt).

Har prøvd å ta ut og satt inn igjen batteriet på hovedkortet + resatt CMOS, men det hjalp ikke.. Tror da jeg har bra nok PSU også.

 

Noen forslag? Jeg er ganske ny når det gjelder hardware og PC-bygging, så det kan godt være det er noe jeg har oversett..

 

 

Takker på forhånd. :)

 

FredrikFtw

 

edit Skriveleif

Endret av FredrikFtw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å koble inn 12v til CPU? (den lille 4-pin kontakten ved CPU-sokkelen)

Bruker du 20 eller 24-pin ATX-tilkobling? Skal egentlig fungere uansett, men tror enkelte kort er følsomme på det.

Selv om utstyret er nytt betyr ikke det at det ikke kan være feil på det. Har selv opplevd å motta helt ny RAM hvor en av brikkene ikke virket, faktisk akkurat de samme brikkene som du har. Prøv å start opp med en og en brikke, samt gå over kabling og koble fra alt unødvendig utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...