Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Blu-Ray-kvalitet tenker jeg videomateriale i 1080p encodet i h264 eller VC-1 med en bitrate på 10Mbps++ sammen med 7.1 surround HD-lyd. Riktignok er dette filmer i 23.976 fps, men i-materiale i 50fps blir omtrent det samme. De overdriver vel en smule, men jeg vil tro kvaliteten vil bli absolutt tilfredsstillende.

Lenke til kommentar
Gjest Jonas

Da Riks-TV sendte OL-åpningen fra Bejiing måtte de jo senke kvaliteten på NRK3, og bruke all båndbredde til NRK1 og NRK2 for å sende i HD. Hvordan skal de løse dette nå?

Jeg så den sendingen både via Riks-TV og SVT HD via Canal Digital, og det var liten tvil om at SVT sine bilder var i en egen klasse! Innse det NRK og TV2, riks-tv er niks-tv. Ikke bygd for HD!

Lenke til kommentar
Gjest Nokså opplagt hva Canal Digital

Er det ikke ganske opplagt at Canal Digital vil gå ut å si at dette ikke var så veldig bra. Tror vel de på forhånd håper at TV 2 og Riks-TV mislykkes. Bør vi egentlig feste noe særlig lit til hva Canal Digital mener om dette?

Lenke til kommentar
Gjest Huff.

Til Bullshit.

 

Din personlige mening og sannsynligvis dårlige erfaring med Canal Digital er ikke noe argument mot en ting som er bevist, at HD kvaliteten per Satelitt ER bra.

 

Bli voksen.

Lenke til kommentar
Gjest Bullshit

Jeg har aldri hatt Canal Digital og kommer ALDRI til å få det !! Men jeg får i hverfall se TV2 HD torsdag som ikke du får se. Og med påfølgende Le Tour de France neste uke i HD fra TV2 :)

Lenke til kommentar
Gjest trygve

HCG: Så lenge du har en RiksTV-dekoder koster TV2 HD ikke noe mer enn før. Du trenger ingen oppdatering av programvaren, alle dekodere godkjent av NTV/RiksTV støtter HD.

Lenke til kommentar
Gjest Bullshit

Har Grundig PVR 8860. Denne er mere følsom for signaler enn de andre Grundig boksene. Har slitt med "mosaikk" bilder på TV2 sendinger. Anbefaler at når man kan oppgrader (fra Grundig)med ny software at man re-setter boksen til fabrikkoppsett og legger inn kanaler på nytt. Dette gjorde underverker på min PVR og "mosaikk" rutene forsvant. :)

Lenke til kommentar
Har Grundig PVR 8860. Denne er mere følsom for signaler enn de andre Grundig boksene. Har slitt med "mosaikk" bilder på TV2 sendinger. Anbefaler at når man kan oppgrader (fra Grundig)med ny software at man re-setter boksen til fabrikkoppsett og legger inn kanaler på nytt. Dette gjorde underverker på min PVR og "mosaikk" rutene forsvant. :)

 

Og hvor fant du denne oppgraderingen...?

Lenke til kommentar
Har Grundig PVR 8860. Denne er mere følsom for signaler enn de andre Grundig boksene. Har slitt med "mosaikk" bilder på TV2 sendinger. Anbefaler at når man kan oppgrader (fra Grundig)med ny software at man re-setter boksen til fabrikkoppsett og legger inn kanaler på nytt. Dette gjorde underverker på min PVR og "mosaikk" rutene forsvant. :)

 

Og hvor fant du denne oppgraderingen...?

 

Kanskje litt misforståelser. Grundig hadde en oppdatering av PVR 8860 i april 2009. Jeg fikk en telefon fra en hyggelig kar fra Grundig for noen dager siden. Han fortalt at det skal komme en større oppgadering nå i juli 2009. Slik at man kan ta opp på 2 kanaler samtidig, slik at det ikke "kræsjer" med programmer man vil ta opp som går på samme tid. Det skulle også komme serieopptak i den nye oppdateringen av PVR'n. :) Vi får vente i spenning å se !!

Må også få gratulere TV2 og Riks-Tv med full suksess med "Allsang på grensen" idag i HD. Var det noen som sa at HD var best på parabol ?? :D

Endret av Jofa
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...