Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Steinar

RiksTv blir byttet tilbake til satelitt så snart bindingstiden er ute.

Har ingen tro på at de vil kunne klare å holde skikkelig hd-kvalitet ,da de vanlige sendingene er preget av "rykk og napp" Jeg har riktig antenne ,ser sender ,og signalkvalitet er 100% ,likevel er det problemer.

Heldigvis har jeg tatt vare på canal digital dekoderene mine.

Lenke til kommentar
Gjest Stussi

Det er jo bare å se på fakta. De sier at de vil sende i 1080i, altså er den interlaced som betyr at for hver oppdatering vil dekoderen endre annenhver linje. 1080i bruker ca. samme båndbredde som 720p, hvor dette er halvparten av båndbredden til den progressive 1080p (hvor alle linjene endrer seg ved hver oppdatering). Blue-ray kjører 1080p, men for de som ikke har full-hd-skjerm, vil ikke se den store forskjellen. Likevel, når de påstår det er samme kvalitet som i blue-ray er jo det rett og slett løgn.

Lenke til kommentar

10000000ppp vil med en AR på 1:1,78 (omtrent 16:9) gi en oppløsning på 17 800 000 * 10 000 000, noe som betyr en oppløsning på 178 000 000 000 000 pixler eller 178 Terrapixler om du vil. Jeg antar at du med å skrive 3 p-er mener at det i tillegg skal være 3 kanals bilde med samme specs per kanal, slik at man kan vise det på 3 skjermer. Dermed kan vi tredoble antall pixler.

Kan ikke svare for andre, men jeg hadde iallefall vært fornøyd. Selv om det kanskje er en ørliten smule overkill.

[/spøk]

 

Sorry for off-topic, men det er helg, det er varmt og jeg sitter på jobb og vil hjem.

Endret av Sputnik
Lenke til kommentar
Gjest Johnny

HD tv har bit rate på ca. 4-8.

DVD har bit rate på ca. 6

HD film på itunes har bit rate på 4

Blu Ray har bit rate på 40. (hd dvd hadde 29)

 

Å sammenligne tv hd med blu ray er forståelig, folk flest vet bra at blu ray er skarpt, og ingen ting annet om HD, men Blu Ray er fremdeles milevis foran andre medier i 1080. Men jeg ser ikke noe gale i at TV2 sammenligner det med det beste. Salgs argument.

Lenke til kommentar

Uten at jeg fikk så mye fornuft ut av innlegget ditt har jeg valgt å tolke det som at det er mbps du snakker om.

For det første har TV2 HD en total bitrate på 12mbps, ikke 4-8. For det andre er bitraten du snakker om på platene den maksimale bitraten teknoligien klarer, det er ingen filmer som blir utgitt med så høy bitrate. For det tredje er det ikke bitraten som bestemmer kvaliteten på bildet. Enkelte filmer krever en høy bitrate for å se bra ut, mens andre klarer seg med lav bitrate. De aller fleste filmer klarer seg med en bitrate mellom 10 og 20 mbps.

Lenke til kommentar

Seriøst; hva er det TV2 og RiksTV tenker med når de går ut og påstår at det blir Blu-Ray kvalitet på sendingene?

 

Skal nesten garantere for at TVN sine ikke-HD sendinger har like god kvalitet som TV2 sine HD sendinger.

Lenke til kommentar
HD tv har bit rate på ca. 4-8.

DVD har bit rate på ca. 6

HD film på itunes har bit rate på 4

Blu Ray har bit rate på 40. (hd dvd hadde 29)

Husker jeg ikke feil, så har CD faktisk mulighet til å sende med bit rate på opp mot 40 på de nye satellittene sine. TVN HD sendes vel med samme bit rate som alle 3 kanalene til TV2 i RiksTV nettet. Og det merkes!

 

 

Det eneste Ola Nordmann tenker på er oppløsning. Garantert. Ser de at noe har "HD" stemplet på seg tenker de ikke på de (tilsynelatende) små forskjellene som er der.

Nå er det ikke alltid små forskjeller selv om det har HD-stempelet.

Lenke til kommentar
Gjest Anton

Hva med GET? Jeg har Get PVR HD, men ingen kanaler sender enda i HD uten at man må abonere på dem. En skam at f.eks ikke TvNorge HD er tilgjengelig for oss. ©anal digital sitter på eneretten til de fleste kanalene. Ser i artikkelen at anal digital kritiserer risk-tv med at de får enerett til tv2 hd. sitter litt i glasshus selv de karene der altså!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...