Gå til innhold

Hvilken gamer er du?


Anbefalte innlegg

Jeg kom over denne filmen av "Little Miss Gamer" på Youtube og følte denne filmen treffer blink på mange stereotyper innenfor gaming.

 

 

 

Kjenner du deg igjen i noen av disse rollene? Jeg må si at det er godt å se at noen fremdeles ser på spill som underholdning, det å ha det moro. Og klarer å se bort fra denne kranglingen om statistikk og slikt. Kanskje filmen også hjelper noen å finne seg selv bedre og kanskje reflektere på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg passer ikke helt inn i noen av rollene, og har vel heller aldri gjort det. Jeg har vært innom litt forskjellige typer spill, men har aldri blitt hektet for evig og alltid på noe.

 

Men jeg kjøper ikke uten videre at disse stereotype "gamerne" har mindre moro med spill enn meg.

 

 

For de som ikke gidder se hele videoen, her er kategoriene som omtales:

 

Skjul
- The casual gamer

- The hardcore gamer

- The retro gamer

- The import gamer (f.eks importerer japanske spill, modder spillkonsollen osv.)

- The pro gamer

- The table gamer (pen-and-paper rollespill f.eks.)

Lenke til kommentar
Men jeg kjøper ikke uten videre at disse stereotype "gamerne" har mindre moro med spill enn meg.

Jeg tror ikke du helt tok poenget der. Problemet var ikke at man vil ha det mindre moro. Heller at man ikke ser på spill for hva det er, underholdning. At man tar spill mer seriøst enn det trenger å være. Bruker statistikk (karaktere o.l.) og andre elementer for å måle et spill sin "verdi".

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Wow, for en gjennomført, smart, og underholdende film som traff spikeren på hodet når det kommer til gamere, som ikke føles "falsk", og som reflekterer emnet godt :) Veldig enig i at det å kjøpe ett spill uten forventninger (enig i alt det andre hun sa og), kan være det aller beste.

 

For å beskrive meg selv kort, er kanskje litt hardcore, men liker som regel multiplayer best når jeg har venner over på besøk, og vi spiller forskjellige spill split-screen. Vil påstå at jeg som regel klarer å nyte spill for hva de er, og jeg har for eksempel på random etter en liten anbefaling herfra, kjøpt og hatt det moro med super mario rpg (som jeg aldri har spilt før).

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg er en hardcore casual.

 

Kan mye om spill jeg er interessert i, kan en del om spill generelt men jeg spiller ikke samme spillet til jeg kan det i søvne. Team Fortress 2 er ekskludert, det teller liksom ikke. Har etterhvert fått et ganske tydelig bilde av hva slags kvaliteter jeg ser etter i spill, og det er litt kjipt for jeg blir skjeldent helt fornøyd med noen titler lenger. På den andre siden, det gir meg muligheten til å overse de dårlige titlene for heller å bruke tid og penger på de titlene som gir meg mest.

 

Pro gaming er jeg ikke tålmodignok eller villig til å legge nok tid i, retrogaming befatter jeg meg ikke med selv om jeg etter hvert begynner å få en del spill som er gamle klassikere og jeg spiller jo ymse brettspill nå og da.

Lenke til kommentar

hmm... Jeg har ingen aning om hvilken kategori jeg hadde gått under i det tilfelle. Men er det en ting jeg må si så er det: Hardcore Gamer - "hvordan kan du kalle deg en gamer, hvis du ikke har spillt *****" Jeg hater! personer som sier det der :angry:

Men det er en ting jeg har funnet ut: Jeg føler jeg får mest igjen for pengene mine, når jeg kjøper spill som får 4/6 & 6-7/10 i karakter :huh: Spillene som får skikkelig høy score i tester osv.. Jeg kjøper de, men blir mye fortere lei de enn alt det andre :huh:

Vil nok kalle meg en casual/collector/just curious kind of gamer :p

Trur jeg har bortimot 10 spill, som jeg ikke har lagt mer en 2 timer spilletid i :rolleyes:

Lenke til kommentar
"hvordan kan du kalle deg en gamer, hvis du ikke har spillt *****" Jeg hater! personer som sier det der :angry:

It-lærern våres er sånn. Han lager quiz om filmer og sanger osv, og du har ikke levd hvis du ikke har sett den filmen eller hørt om det bandet osv osv :p

 

edit: sett noen av hennes andre filmer, som wii fit anmeldelsen :lol: ?

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

For ca. ett eller to år sia husker jeg at jeg var veldig på det der med " Hardcore gaming for life"

For å være ærlig så var det veldig morsomt så lenge det varte, men nå syntes jeg det er for stress.

Jeg bruker veldig mye av tiden jeg da jeg er hjemme på spill, men ikke på samme måte som før.

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Var ganske hardcore på nittitallet, og hadde det generelt gøyere med spill den gangen. Ikke bare fordi jeg var yngre, men fordi jeg kunne gå(som hun sa i videoen) inn i den lokale spillbutikken og kjøpe et random spill og ha det veldig morro med det. Et unntak er kanskje Psycic detective til psx(ikke bare fordi det varte i 5 minutter, men det var ganske dyrt også). <_<

Men i dag er jeg mer casual og litt retro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...