Gå til innhold

Frihetskamp i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har vært i Nord Korea her? Det er nok neppe noe å trakte etter, og denne tråden lyser av "dum" europeisk antiamerikanisme.

 

Premisset til dette spillet må være noe av det minst sannsynlige plottet jeg noengang har sett i ett spill. Ett bittelite fattig land hvor befolkningen blir sultet, invaderer ett land på den andre siden av kloden som er over 13 ganger større i folketall?

Ett land hvor det antallmessig er beregnet å være ett privat eid skytevåpen for hver eneste innbygger?

 

Dette får 80 tallets Red Dawn med all den overdrevne kommunistfrykten som hersket under den kalde krigen, til å virke sosial realistisk som tusan :)

 

Ellers kan jo dette bli ett morsomt spill. Minner litt om Freedom Fighters

Endret av Sparks50
Lenke til kommentar
Nå er jo både Nord Korea og kommunismen søppel som bør fjernes for de fleste av oss da :)

Kommunisme søppel? Du må ha missforstått noe.

 

Han er sikkert oppdatert på hva kommunisme er (eller burde være) når han kommer med slike påstander, og han har selvsagt lov til å mene at kommunisme er en dårlig styreform. Han er ikke den eneste, for å si det sånn nå snakker jeg ikke om meg selv. Kommunisme kunne sikkert blitt en fin styreform, men den har aldri blitt godt utført i praksis.

 

For å holde meg on-topic, vil jeg si at dette høres ganske interessant ut, men med en tvilsom historie. Enig med de som sier at man burde få lov til å spille som Koreanerne.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Noen som har vært i Nord Korea her? Det er nok neppe noe å trakte etter, og denne tråden lyser av "dum" europeisk antiamerikanisme.

Bra USA er verdens beste land å leve i da. Uten fattigdom og fordommer.

Vet at Nord-Korea ikke er noe paradis, men når du sier det på den måten du gjør, så er det jo rett å rimelig å nevne det andre landet også. Men dere "pro-amerikanere" er desverre umulig å argumentere med.

Og hva er forresten så "dumt" med antiamerikanisme? Vil heller si at den jevne europeer har begynt å få øynene opp for hva USA egentlig står for.

 

Ontopic: Skulle ønske det var mulig å spille Nord-korea i spillet ja. Eller at man var et annet land som ble invadert av f.eks USA, Storbritania (eller andre land som faktisk er truende til å gjøre noe sånt. Utenom Russland, for den er vel oppbrukt). Er dritt lei av at fienden er kommunismen, og at man for all del skal beskytte "frihet" og kapitalisme.

Lenke til kommentar
Nå er jo både Nord Korea og kommunismen søppel som bør fjernes for de fleste av oss da :)

Kommunisme søppel? Du må ha missforstått noe.

 

Nei...Kommunisme er fortsatt søppel og bare fjols støtter det. :)

 

Kan du forklare prinsippene kommunisme er basert på da? Skulle jeg gjerne likt å høre :p

 

Kunne vært spennende å spilt koreaner ja, hvilke våpen bruker den nord koreanske hæren forresten?

Lenke til kommentar
Nå er jo både Nord Korea og kommunismen søppel som bør fjernes for de fleste av oss da :)

Det kommer jo ann på hvem du mener når du sier "oss" da.

Jeg er heldigvis ikke i den gruppen du kaller "oss".

 

Om gruppen du snakker om er en gjeng nazister fra Toten som ikke har vært utenfor Oppland så kan jeg jo på en måte forstå at Kommunisme og Nord-Koreanere kan høres litt skummelt ut. På lik linje med sushi og fondue.

Lenke til kommentar

Dette minner veldig om Freedom Fighters, hvor den kontrafaktiske historien gjorde at den kalde krigen fikk et annet utfall, som kulminerte i en sovjetisk invasjon på det amerikanske fastlandet. Selvsagt måtte den atletiske, våpenføre og uforholdsmessige karismatiske nabogutten kaste seg inn i den underjordiske motstandsbevegelsen, og feie russerne på sjøen gjennom en serie urbane geriljaoperasjoner.

 

Alternativ-historie-opplegget kan jeg kjøpe - så får vi inderlig håpe at det er noe av det samme Kaos driver med her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...