Gå til innhold

Mest gjennomført spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vrien nøtt. Tror jeg må legge meg på spll flere har nevnt her. TES III: Morrowind, var og er et knallspill. Det meste av Blizzard kan med sikkerhet også nevnes. Spesielt fordi Blizzard tar seg tid til å få spillene ferdig før de slipper dem ut på markedet. Der har spesielt EA noe å lære. Final Fantasy-serien fra Squaresoft er jo også konge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nok si..

Need for speed: Underground..

Grafikken var bra til den tiden og musikken eide jo. Riders on the storm :D

btw..resten av NFS spillene sug baller etter underground.

Skrevet (endret)

Half Life 2:

Grafikken, gameplayet, fysikken, historien, stemmeskuespillet, effektene. Alt er nærmest perfekt.

Team Fortress 2:

Det mest komplekse multiplayerspillet der ingenting, absolutt ingenting ikke er grundig gjennomtenkt. Et perfekt spill i mine øyne.

LittleBigPlanet:

Samme, utrolig godt utført, med animasjoner, gameplay, lyder, fysikk, community osv.

Portal:

Historien, gameplay, dialog. Perfekt.

Uncharted: Drakes Fortune:

Historien, grafikken, gameplayet, skuespillet. Alt er top notch!

De jeg kommer på i farta. :)

Endret av Koffeinkanin
Skrevet

Rangert i tilfeldig rekkefølge

Street Fighter II og IV

Fallout 3

Bioshock

Startcraft

Punch Out/Super Punch Out

SimCity2

Doom

Quake

Half Life

North vs South

International Karate

Golden Axe

Moon Stones

.. tror jeg stopper der. En god mix fra Amiga til dagens det der. :D

Skrevet

Portal <3

Må være den gøyeste spillopplevelsen jeg har hatt siden jeg ble for gammel til å akseptere allt i spill. Half-Life serien er også moro, men de blir grust ned i støvlene av Portal.

Tror ikke jeg tør å prøve portal 2, blir garantert skuffa :(

Skrevet
Vrien nøtt. Tror jeg må legge meg på spll flere har nevnt her. TES III: Morrowind, var og er et knallspill. Det meste av Blizzard kan med sikkerhet også nevnes. Spesielt fordi Blizzard tar seg tid til å få spillene ferdig før de slipper dem ut på markedet. Der har spesielt EA noe å lære. Final Fantasy-serien fra Squaresoft er jo også konge.

Enig i det med Blizzard. Verste jeg vet er et halvferdig arbeid.

Har veldig store forhåpninger til The Secret World, jeg. Ganske sikker på at det kommer til å falle i smak. Et spill uten klasser og nivåer. Et spill med myter og urbane legender. Så jeg håper på at de tar seg god nok tid med å få det ferdig, og ikke ødelegger dette spillet også.

Skrevet

Metal Gear Solid 4!!

Dette spillet har alt, konge grafikk, historie som overgår alt i film og spillsjangeren, gameplay som tar deg virkelig inn i spillet. Beste spillet jeg har fullført i hele mitt liv!! Og såklart det beste i denne generasjonen uten tvil!!

Metal Gear Solid 4 ftw!!!

Skrevet

Vel det er flere gode kandidater til denne kategorien.

Først og fremst vil jeg dra fram portal som allerde er nevt her. Jeg stor koste meg med spillet. Alle de vittige komentarene. Grafikken var veldig god til den typen spill. Gameplayet var genialt. Knaskje en smule enkelt til tider.

Musikk og lyd generelt sett var var til spillet :)

Jeg vil også dra fram Rollecoaster tycoon 1 og 2 som også er geniale spill. på sin tid var absolutt alt ved dem bra.

nå for tiden er kanskje grafikken litt utdatert. Jeg har brukt mange timer på det spillet.

Team fortress 2 kan jo ikke glemmes heller i slike sammenhenger. Hele total opplevelsen fra musikk, gamplay, grafikk, achivments, nye oppdateringer jevnlig og karakterene! Alt i spillet er veldig bra gjennomført!

Utover dette vil jeg også nevne red alert serien. Sim city serien fram til og med nr 4. Little big planet sikkert flere som jeg ikke kommer på for øyeblikket:)

Skrevet

Det er interessant å se at det er de samme to utviklerne (Valve og Blizzard) som var i finlaen i pollen om favorittutvikler som går igjen i de fleste poster her.

Men det er vel en grunn, jeg har kost meg mye med WarCraft-serien (husker hvor stort det var når WC 2 kom og noen units hadde forskjellige stemmer!), StarCraft er herlig og alt Valve har sluppet fra Half-Life 2 til dags dato er nær perfekte spill.

Er det bare to utviklere som tar spillene sine seriøst? Litt trist, med tanke på hvor mange utviklere som finnes.

Skrevet

Man trenger ikke utsette spillene i en halv evighet for å ta spillet sitt seriøst, ikke alle som har de økonomiske musklene til Valve og Blizzard. De har rett og slett ikke råd til å utsette igjen og igjen på grunn av en liten fillebug.

Skrevet

Det handler nok veldig lite om bugs og mer om spill som er direkte kjedelige på en eller annen måte noe mange spill er. Noen ville hatt god bruk for litt mer spennende omgivleser, noen kunne trengt en bedre historie, andre kunne trengt bedre kontrollsystemer...

Blizzard er et ganske stort selskap, men Valve er et ganske lite et med rundt 200 (ca. tall, er en stund siden jeg fikk dette) ansatte (med mindre det faktisk skulle være sant at Robin Walker har gitt samtlige sparken :p).

Et spill blir ikke nødvendigvis dårlig i mine øyne fordi det sliter med en bug, men det blir dårlig når det ikke greier å engasjere meg som spiller. Derfor er S.T.A.L.K.E.R. et bedre spill en GTA IV i mine øyne. Men ingen av disse spillene er gjennførte bra.

Skrevet

Beklager, tok bare det med bugs ut av løse lufta, er så lei av at folk skryter hemningsløst av disse to utviklerne fordi de har så lite bugs. Selv har jeg aldri sett det helt store med Blizzard. En gjennomgang og jeg er lei. Orket ikke engang spille ferdig Diablo 2 da jeg gikk lei av å trykke på de to samme knappene hele tiden.

Skrevet

Diablo 2 kan jeg være enig i - kom aldri i mål der selv.

Men RTS-spillene deres er veldig balanserte, har gode historier og har mye skjult humor - blant annet i det å klikke mange ganger på unitene. Og det er slikt som gjør hvert spill gjennomført, fordi det er lagt ned utrolig mye arbied i detaljene. Så kommer den gode fremstillingen i bilde og lyd oppå der igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...