Gå til innhold

Fallout: New Vegas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv er jeg mer enn skeptisk til dette spillet. At en gjeng fra Black Isle jobber i Obsidian er ikke nok for min del når de har gulpet opp forferdelige oppfølgere som Knights of The Old Republic 2 og Neverwinter Nights 2, og Bethesda sin første tolkning av Fallout-universet var ikke mer enn godkjent+ for min del.

 

Skal allikevel bli morsomt å se hvordan det ender opp. Som fanatisk Fallout 1 og 2-fan er jeg nok en anelse kresen og blasert : )

Lenke til kommentar

Eg er meget positiv, dog for eg har eit fantasibilete av spelet i hovudet.

 

Du tar liksom suksessoppskriftene frå begge spelutviklarar;Bethesda med spelmotor og layout av menyar og slikt( dei kan jo velge å bytte); Obsidian med historie, oppdrag og dialog. Grunnen til at eg i Rollespill-tråden ikkje rangerte F3 høgare, var som eg skreiv, at dei mangla det som eg elska F1&F2 for. Humoren, oppdraga og den svartmala situasjonen verden er i. Bethesda klarte berre dette halvvegs, og eg ser verkleg fram til at Obsidian tar over taumane igjen.

Mitt tips er at dei ikkje går tilbake til den isometriske synsvinkelen. Det er litt 1990-ish og dei vil nok gå glipp av mange gjennomsnittskjøparar då - tenker då på folk som ikkje er fan frå før, men som er på utkikk etter eit nytt spel å la seg undehalde av. 3d er den nye vinen.

 

Men lurer på kva grunnen til at Obsidian igjen får leike igjen er? Er et så enkelt at det skal kome eit nytt Elder Scroll-spel og Bethesda vil ha alle sine menn og kvinner på den utviklinga? F3 var jo ein braksuksess i salgstall, så kvifor gå bort frå denne tilsynelatande vinneroppskrifta? Har dei latt kritikken påverke dei?

Lenke til kommentar
F3 var jo ein braksuksess i salgstall, så kvifor gå bort frå denne tilsynelatande vinneroppskrifta? Har dei latt kritikken påverke dei?

 

De går jo ikke bort fra oppskriften, de bare hyrer inn en annen kokk som kan få bruke oppskriften, på kjøkkenet deres. Jeg tror for øvrig Bethesda er rimelig immune mot kritikk.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Hvis de hadde brakt det forferdelig scale-systemet fra Oblivion inn i Fallout, hadde de nok fått merke skikkelig kritikk. Til tross for alle svakhetene det hadde, var det ganske mange - særlig spillpresse - som lovpriste alle aspekter av Oblivion hemningsløst, sannsynligvis fordi de ikke spilte det lenge nok til at svakhetene ble åpenbare. Det ble de jo som kjent senere.

Lenke til kommentar
- særlig spillpresse - som lovpriste alle aspekter av Oblivion hemningsløst, sannsynligvis fordi de ikke spilte det lenge nok til at svakhetene ble åpenbare. Det ble de jo som kjent senere.

 

 

Noko eg synest vart gjort med Fallout 3 også.

Valget om Megatons skjebne, oppdraga frå Moira, Maur-oppdraget og Bloodties

kjem alle meget tidleg i spelet - etter det er det lengre mellom høgdepunkta. Det var jo i tillegg oppdrag du høyrte om frå spelanmeldarar som hadde fått prøvd det ei stund, men desverre ikkje lenge nok.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Som den lille grafikkhora jeg er, lurer jeg litt på om de har skrudd opp grafikken noe nevneverdig. Utifra bilder er det litt vanskelig å se den helt store forkjellen vs Fallout3. Problemet med for lik grafikk er at jeg lett får følelsen av å spille en slags expansion i stedet for et "nytt spill".. :p

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar

Slenger meg på her etter å ha sette Brads invervju på bombcast og noen screenshots. Må si det hørtes 100% ut som Fallout 3 tileggspakke, noe som er synd, men ikke noe problem. Weapon mods har jeg inntrykk av egentlig er det eneste nevneverige ekstra vi får som vil føles som oppgradering fra 3eren. Companion greiene er jeg takknemlig for også.

Men gleder meg uansett. Wasteland er alltid velkommen.

Lenke til kommentar

Tja, at man får et nytt område på størrelse med det originale Fallout 3-området, fullpakket med nytt innhold og ny historie - denne gangen forfattet av tidligere Interplay-ansatte heller enn Bethesdafolk på sparebluss - ser jeg på som en nokså betydelig faktor. Hardcore mode og at melee får muligheten til å sikte på individuelle kroppsdeler er de for min del viktigste "oppgraderingene" i forhold til Fallout 3, selv om weapon mods er velkomment det også.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Kultkultkult! DEtte tror jeg blir meget bra :) Hva vil hardcoremode si i dette spillet?

 

"Hardcore mode lives up to its name. Taking that option will make the game much more realistic by -- among other things -- adding weight to even little things like bullets, forcing the player to regularly eat and drink water to stay alive, requiring a doctor visit to heal broken bones, and making Stimpaks heal over time instead of instantly. Not for the weak willed, but Obsidian is promising a treat for those that make it through to the end."

 

http://pc.ign.com/articles/108/1087125p1.html

 

Forøvrig en ganske ny og fyldig preview for de som ikke har sett den.

Lenke til kommentar

Dette blir soleklart et bra spill. Jeg ser det som Fallout 3 sitt GTA: San Andreas. Et fullverdig spinoff-spill som leverer noe nytt samtidig med å innholde det samme gamle vi både elsker og hater(selv om jeg ikke kan fremheve noe jeg hatet i F3, var mange som søyt over F3 for å være et vanskelig spill, noe jeg ikke skjønner er mulig).

 

Collectors Edition ble offentligjort i dag av spillet:

500x_newvegas.jpg

 

http://kotaku.com/5536116/fallout-new-vegas-collectors-edition-cashes-in-its-chips

Lenke til kommentar

Kultkultkult! DEtte tror jeg blir meget bra :) Hva vil hardcoremode si i dette spillet?

 

"Hardcore mode lives up to its name. Taking that option will make the game much more realistic by -- among other things -- adding weight to even little things like bullets, forcing the player to regularly eat and drink water to stay alive, requiring a doctor visit to heal broken bones, and making Stimpaks heal over time instead of instantly. Not for the weak willed, but Obsidian is promising a treat for those that make it through to the end."

 

http://pc.ign.com/articles/108/1087125p1.html

 

Forøvrig en ganske ny og fyldig preview for de som ikke har sett den.

 

Ajajaj :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...