Gå til innhold

Den Store Rockband-tråden


Maury

Anbefalte innlegg

Ser endelig ut som det skjer noe hos CDON. Trommesettet står nå listet som levert, så da burde det være på vei til meg. :) Gleder meg til å prøve et nytt instrument igjen. Etter dette mangler jeg bare bassen, men den er mindre viktig siden jeg allerede har en gitar.

 

Bandet mitt er nesten på maksnivå i spillet nå. Bare en eller to turneer til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg snakker om den godsaken her: Wooden Fender Stratocaster Replica

 

Mulig jeg tar feil, men det er vel den som har strenger? Eller er det tre forskjellige gitarer?

 

Edit: Hm... mulig jeg tok feil. Den er i ekte tre, i størrelsen 1:1 og alt det der, men har bare knapper i stedet for stringer. Da blir det nok avbestilt. Tar heller den vanlige pro-gitaren og venter på den med strenger. Og bra sanger, for den saks skyld. Ble ikke videre imponert over setlisten i RB3.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Det var den med kun strenger jeg tenkte på. Har lyst å kjøpe den i mars, men da kommer jo 3DSen også. Jeg går nok for den i stedet og tar gitaren senere. Det blir vel et og annet bandfokusert Rock band 3 også, så om det blir et bra band blir det vel gitar også da. Tenk Rock Band: Mercyful Fate/King Diamond med pro-gitar... :D

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Beast And The Harlot Expert Pro Guitar:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

Crazy Train Expert Pro Guitar:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

Free Bird Expert Pro Guitar:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Lenke til kommentar

@Erik: Alle de tre sangene der har jeg spilt utallige ganger i Guitar Hero, så det frister ikke så mye å spille dem i Rock Band også selv om det er pro gitar.

 

@Einride: Den strenge-gitaren er en vanlig elektrisk gitar og kan selvsagt spilles som en. Forskjellen mellom den og vanlige gitarer er at den har sensorer som gjør at du kan bruke den i Rock Band også. Med andre ord kan du lære en sang i Rock Band på Pro-Gitar, og deretter spille samme sang på en vanlig gitar. I teorien.Tror du må opp i Exert Pro-Gitar før du får "skikkelig" gitar, og selv da blir det neppe så mange triks.

Lenke til kommentar

@Einride: Den strenge-gitaren er en vanlig elektrisk gitar og kan selvsagt spilles som en. Forskjellen mellom den og vanlige gitarer er at den har sensorer som gjør at du kan bruke den i Rock Band også. Med andre ord kan du lære en sang i Rock Band på Pro-Gitar, og deretter spille samme sang på en vanlig gitar. I teorien.Tror du må opp i Exert Pro-Gitar før du får "skikkelig" gitar, og selv da blir det neppe så mange triks.

 

Ja, veit det. Poenget mitt var at i Expert Pro no med den gitaren med knappar i staden for strengane har du jo ingen mulighet for bends f.eks. Med strengar vil du jo ha det, men vil spelet støtte det/klare å detektere det? :)

 

Og er tablatur på Expert Pro faktisk 100% korrekte?

Lenke til kommentar

Beklager at det der ble rotete skrevet, men det jeg ment evar at jeg tviler på at de lager et eget modus for en svindyr gitar med strenger få har råd til og interesse av å kjøpe. Hammer-ons og pull-offs er fullt mulig med knapper, men bends er lite sannsynlig. På den annen side gjør bends ikke noe særlig annet enn at det høres tøft ut og lar deg spille samme note på flere steder på halsen. Det burde være mulig å improvisere litt bends her og der. :p

Lenke til kommentar

Fikk endelig trommene mine på lørdagen og har fått lekt meg litt med dem. Siden jeg ikke har noe som helst erfaring som trommist var det rimelig utfordrende, men gøy! Virker desverre som jeg er utsatt for problemet med dobbelhits på en eller to av cymbalene mine. Den grønne lider definitivt av problemet, men blir bedre hvis jeg løsner den kraftig fra festet slik at den vingler omtrent helt løst. Den blå er kanskje ok, og kanskje ikke. Må spille litt mer før jeg finner ut av det. Skal ta kontakt med Mad Catz for ny(e) cymbal(er) straks jeg har kartlagt problemet.

 

Nå har et nytt problem dukket opp også: Kalibrering når man har enheter med forskjellige behov. Det ser ut som det er en rimelig stor forskjell mellom trommene mine for Rock Band 3 og gitaren min for Guitar Hero. Å kalibrere en av dem korrekt fører til at den andre blir ut av synk. Dette kommer til å kreve arbeid. Jeg skjønner ikke hvorfor Harmonix ikke har inkludert muligheten for å kalibrere hvert enkelt instrument indidivuelt. Det hadde gjort opplevelsen betydelig bedre. Vet noen av dere om kalibreringen er mer standardisert mellom instrumentene som er lagd spesifikt for Rock Band 3? I så fall vil jeg sterkt vurdere å bytte ut Guitar Hero-gitaren.

Lenke til kommentar

Ser ut som problemet med cymbalen kunne løses med mynttrikset (ie. The Penny Mod). Sjekket med CDON at jeg kunne gjennomføre det uten å bryte garantien min, noe de godkjente (det gjelder ikke nødvendigvis for alle situasjoner. Kontakt forhandleren din selv hvis du har det samme problemet). Cymbalene mine fungerer nå nesten perfekt. Det er fortsatt mulig å få dobbelttreff på den grønne hvis jeg slår hardt på en bestemt plass, men den er heldigvis vanskelig å treffe under normalt spill.

 

Har forlengst oppnådd Hall of Fame status i spillet, og har 5 millioner poeng på både gitar og pro drums. Mangler mindre enn 1.5 millioner poeng for å få Alex' Luggage Combination. :) Jeg kan ikke komme på sist gang jeg spilte et spill som fikk meg til å sette meg ned med det flere timer hver kveld i ukesvis, og jeg kan ikke se for meg at jeg kommer til å slutte å gjøre det med det første heller.

Lenke til kommentar

Faen ass, får ikke til 85% eller bedre på hard/expert gitar på Crazy Train og Rounadabout. Eneste låtene jeg mangler for den achievementen. Noen som har tips til å klare Rounadabout på expert vokal? Eneste låta jeg mangler, og eneste måten jeg ser jeg klare den er på vokal. Er noen partier på slutten, når stemmen blir lavere jeg sliter med å pitche.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Yes, har ventet lenge på disse :p

 

Men, synes de kunne byttet ut "What I've Done" med "New Divide", "New Divide" hadde vært fetere på trommer egentlig og dessuten har "What I've Done" allerede vært i GH:WT. Men men, sier ikke nei takk :whistle:

 

Synes også de kunne puttet inn live-versjonen av "Bleed It Out" med Rob Bourdons relativt insane trommersolo, men fortsatt, sier ikke nei takk til det jeg får servert her :p

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Samme kva songar dei velger av Linkin Park, vel? Alt høyres jo likt ut uansett ;)

 

 

:p

 

Fekk RB3 og RB: AC/DC her rett før jul, men har ikkje fått prøvd det noko særleg før no. RB: AC/DC hadde då med ein kode for å "importere" songane til RB3. Korleis er dette for RB1 og 2? Er dette også berre ein eingongskode eller kan eg kjøpe dette brukt og importere songane til RB3?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Satt og googla litt rundt etter instrumenter til Rock Band 3, og kom over en ganske fersk video hvor de demonstrerer bruken av Squier Stratocaster ingame:

 

(Hvis en snill sjel kan gi meg koden jeg må bruke for å få embedda videoen direkte i forumet, skal jeg få fiksa det).

 

Wow sier jeg bare, do want! Ser at den kan forhåndsbestilles på best-buy til $279, noe som vel vil si at den vil bli liggende på rundt 2800,- hvis noen norske butikker tar den inn. I tillegg må man jo ha midi-adapteret, som koster 400 spenn. Noen som har hørt noe om evt. butikker/kjeder i Norge som vil ta inn denne? Jeg ser jo at cdon.com har tatt inn en "tullegitar" til 2699,-, så da må det jo være håp? Eller vil det uansett bli billigere å importere den fra amazon eller lignende når den kommer dit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...