Gå til innhold

Den Store Rockband-tråden


Maury

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Flere RB3 tracks spotta i ny trailer. Destructoid kan melde om bl.a. Chicagos "25 or 6 to 4," INXS' "Need You Tonight," Blood Sweat & Tears' "Spinning Wheel" og T-Rex's "20th Century Boy".

 

For de kulturløse (hoho, mobbe) kan man fortelle at både 25 or 6 to 4 og Spinning Wheel (gå på Spotify/Youtube og hør begge, nuh!) er låter med mye blåserekke, så helt innerst i meg lever det ett lite håp om at de bare har "glemt" å annonsere trompet sammen med piano :p

Lenke til kommentar

FISSEBRA!!!!!

 

Faith No More til Rockband(igjen)!

 

Hele Angel Dust må komme som DLC etter Rockband 3 for å ta i bruk keyboard, ettersom Faith No More er veldig synth-preget rockeband. Easy hadde vært fantastisk. Som også er nevnt i artikklen, som noe som burde komme.

 

Å Yes låta er jo rett og slett herlig. En perle jeg oppdaget gjennom Radioresepsjonen for 2-3 år tilbake.

Lenke til kommentar

Hmm, har RB2 for PS3, kjøpte nettop noen sanger på PSN (in-game store gir meg en "no rock band store music store data found" feilbeskjed), men jeg finner ikke sangene in-game. Noen som vet hva som kan være feil ? (og ja, jeg har lasta ned og installert dem).

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på "Quickplay" og skifter "sorting"en på sangene så kommer de opp som en egen kategori: "Downloads". Da skal sangene du har lastet ned havne i den, mens on-disc sangene vil havne i en som heter "Rock Band 2". Det er ganske enkelt å se siden "Downloads" kategorien kommer øverst og det er et lite symbol ved siden av nedlastede sanger som ser ut som en pil, i motsettning til on-disc sanger som har et 2-tall ved siden av seg.

Lenke til kommentar

Hvis du går inn på "Quickplay" og skifter "sorting"en på sangene så kommer de opp som en egen kategori: "Downloads". Da skal sangene du har lastet ned havne i den, mens on-disc sangene vil havne i en som heter "Rock Band 2". Det er ganske enkelt å se siden "Downloads" kategorien kommer øverst og det er et lite symbol ved siden av nedlastede sanger som ser ut som en pil, i motsettning til on-disc sanger som har et 2-tall ved siden av seg.

 

Ingen av dem er der =/

Lenke til kommentar

Personlig kommentar: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Bohemian Rhapsody!!!! :D :D :D :D

Glad nå. In yo face Guitar Hero :p

 

Bohemian Rhapsody kommer til GH6 også :p

 

Ellers er jeg virkelig glad for at det kommer piano. Dette åpner i mye større grad for et Rock Band: MUSE, og selv om jeg har spilt mye mindre RB enn GH, er jeg glad om det først og frems blir RB som får muligheten. Sistnevnte har visstnok hatt større suksess med spill basert på band, mens GH har hatt varierende kvalitet (Metallica var bra, Aerosmith middels og Van Halen dårlig).

Lenke til kommentar

Metallica var ikke bra egentlig, mer bare bandet som var bra og salget var bedre(selvfølgelig, kidsa løper jo etter Metallica). Det blir bare feil å si at noen av band-spillene til GH er bra, når de alle er GH: World Tour bare med små endringer som såvidt er nevnbare.

 

Jeg tviler veldig på Muse i eget Rockband, da Muse/Warner allerede har samarbeidet å gitt Activison noe tids-esklusive låter i form av blant annet en Muse-låt på GH5 som egentlig skulle komme til Rockband i 2009. Dessuten har de nettopp gitt ut Greenday, så det er heller et litt mer "legendarisk" band slik The Beatles o.l. igjen før Muse.

Lenke til kommentar

Sier ikke at det skulle skjedd umiddelbart, tenkte litt langsiktig. Men det er mulig, Muse har jo noen sanger på Rock Band også, såvidt meg er bekjent. Og når Muse hører at Rock Band støtter keyboard/piano, tror jeg ikke at dette motvirker hvor mye de har lyst til å gå for den. Jeg kjenner dem jo ikke, men jeg ville ihvertfall latt de som støtter det største spekteret av instrumenter for musikken min få dra det lengste strået.

 

Uansett, Muse er et av de mest populære bandene som eksisterer for øyeblikket, og en stor del av de som hører på Muse er også blant de som gjerne spiller slike spill (i motsetning til eldre band, som The Beatles). Jeg håper derfor at vi får se et Muse-spill en eller annen gang, og selv om jeg krysser fingrene for RB, blir jeg også sjeleglad om GH for jobben.

Lenke til kommentar

Ingen? Har du skiftet "sorting"? Du gjør det ved å trykke på select, du bare blar til du kommer til det.

 

Jepp, viser bare de 20 sangene jeg downloada med koden som kom med spillet.

 

Edit: nm, tror jeg vet hva som er feil, og virker som om det ikke er noe jeg kan gjøre med det =/

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Uansett, Muse er et av de mest populære bandene som eksisterer for øyeblikket, og en stor del av de som hører på Muse er også blant de som gjerne spiller slike spill (i motsetning til eldre band, som The Beatles). Jeg håper derfor at vi får se et Muse-spill en eller annen gang, og selv om jeg krysser fingrene for RB, blir jeg også sjeleglad om GH for jobben.

 

Så du vil ha GH: Muse selv om det mest sansynelig blir crap?

Lenke til kommentar

Jeg likte GH: Metallica godt, og selv om jeg skjønner at det ikke var et kjempespill fordi det for det meste bare var sanger som var nytt, ikke noe ekstra sceneshow osv, er det hovedsakelig på grunn av sangene jeg vil ha spillet. Hvis jeg skal velge mellom at det kommer et GH: Muse og at det ikke kommer noe Muse-musikkspill i det hele tatt, går jeg for førstnevnte.

Lenke til kommentar

Yes så enig. I tillegg følte jeg det var rimelig merkelig å ha med Alice in Chains og Mastadon der, de bandene har ikke noe med Metallica å gjøre. Da kunne liksom putta inn Dimmu Borgir også liksom, eller alt liksom. Du ser dette værre i Van Halen. Der har du Blink 182, Killswitch Engage, Fountains of Wayne(Med "Stacy`s Mom"!?), Queens of The Stone Age, Tenaious D, The Offspring og Third Eye Blind liksom...hvem røyka når de bestemte seg for å sette disse artistene inn i et spill fokusert på Van Halen?

 

Poenget er uansett at Guitar Hero er en serie som gjør svært lite med band-spillene sine. De prøver ikke å legge til noe nye funksjoner, slik som vokalen i The Beatles: Rockband som er den beste vokal-tilføringen i et spill per dags dato. Som i tillegg blir enda mer forbedret i Rockband 3 med samme system artister bruker under konserter for å sjekke om de synger "surt" eller ikke. Guitar Hero har bare kjørt det samme greiene i hvert bandspill. Det blir bare tragisk å måtte se et band bli melket på denne måten, spesielt Metallica. Når du først skal lage et band-spill, prøv å gjør det med respekt for artistene og fansen. Ikke se på kjøperne som dumme drittunger som kjøper hva de vil. Bare Harmonix har klart dette til nå. Å det begge gangene. Altså jeg tror spesielt The Beatles: Rockband åpnet øynene til mange for hvor god musikk The Beatles lagde, samtidig var det vakkert gjennomført og stilen var nesten magisk. Med Green Day gjorde de noe av det samme, bare i en mindre grad. Her åpnet Rockband virkelig opp øynene mine for hvor god musikken til Green Day til og med var før American Idiot.

 

At fans faktisk vil se Guitar Hero lage et produkt som bare melker seg selv ved bruk av favorittbandet mitt ville i mine øyne vært trist.

 

Å nå skal visstnok Guitar Hero voldta Queen også, jeg håper Activision mister en del penger så GH: Queen blir lagt på is. Det er nok et band som virkelig ikke fortjener å bli melket via Guitar Hero.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

DLC fra The Stooges(med Iggy Pop) og Bad Religion. Kommer til å plukke opp "I Wanna Be Your Dog”(som sikkert noen husker fra GTA IV) og “New Dark Ages” av disse.

 

Bad Religion – “New Dark Ages”

Bad Religion – “No Control” *

 

The Stooges – “1969” *

The Stooges – “I Wanna Be Your Dog” *

The Stooges – “No Fun” *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...